Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#269095
De hond van mijn moeder heeft zich een keer bijna dood gegeten. Ze had een lamsbout uit de prullenbak gevist (gebraden) en ze had een paastol opgegegeten en bijna 8 kilo brokken en dat is een hondje van 20 kilo een kruising labrador (dit heeft ze allemaal gedaan zonder toestemming) en ze was echt bijna dood, dus ik geloof wel dat sommige honden zich dood kunnen eten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#269099
Laura2004 schreef: De hond van mijn moeder heeft zich een keer bijna dood gegeten. Ze had een lamsbout uit de prullenbak gevist (gebraden) en ze had een paastol opgegegeten en bijna 8 kilo brokken en dat is een hondje van 20 kilo een kruising labrador (dit heeft ze allemaal gedaan zonder toestemming) en ze was echt bijna dood, dus ik geloof wel dat sommige honden zich dood kunnen eten.
Nou in principe kan het niet, maar het toverwoord hier is brokken.
De hond eet echt niet meer als dat zijn maag helemaal vol zit en daar kan heel wat in, alleen die brokken gaan daarna uitzetten en dan heeft de hond ineens een opzwellende hoeveelheid voer in zijn maag, en daar kunnen ze inderdaad aan overlijden.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 24 feb 2005, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#269101
Ze krijgt nu ook geen brokken meer en toen wel inderdaad. Ze heeft toen stiekem een zak opengescheurd.
Door EvitaP
#269109
Hier krijgen ze afentoe ook voor twee dagen eten, maar alleen als ze die dag geen training hebben. De volgende dag maakt het niet meer uit, dan doen we wat we anders ook doen.
Voor de rest geef ik ze meestal 1 keer per dag te eten en soms twee keer als ze wat aan moeten komen qua gewicht (natuurlijk).
Op de een of andere manier krijg ik hoover (border collie) zijn gewicht niet stabiel. Ik vind het ook veel moeilijker te beoordelen of hij goed op gewicht is, door die lange haren van 'm ...
Door An
#277547
Hier krijgen ze in principe 1 keer per dag te eten.

Waarom? Wel het in porties gaan verdelen vind ik niks, maaaaaaaaar ik vind 1 keer per dag toch wel belangrijk. Laten we eerlijk zijn onze honden en een wolf hebben een compleet andere activiteitsgraad he?

Een wolf vreet zich te barsten, gaat dan een halve eeuwigheid uitbuiken om dan weer op jacht te gaan erna.

Een hond gaat elke dag een keer of 3 op stap met zijn baas (dat hoop ik toch!), beetje jammer dat je die uitjes moet gaan schrappen omdat je hond daar ligt uit te buiken omdat die net een half schaap heeft binnengespeeld.

Ikd enk dat het geen kwaad kan 3 a 4 keer per week eten te geven, maar ik zie de noodzakelheid echt niet in. Onze honden leiden geen wolvenleven toch?
Door Laura2004
#277555
Bij mijn hond is het wel een goede manier van voeren, omdat hij anders gewoon niet eet. Dus als ik hem om de dag eten geef dan eet hij alles lekker op.
Door carlala
#290554
Pepper krijgt 1 keer per dag eten (avond).
Nu hebben we nog cursus in de ochtend, maar straks twee avonden per week.
Start om 19.00.
Voor mij is er geen mogelijkheid om Pep van te voren te laten eten.
Dus dan maar na het trainen (behendigheid en gehoorzaamheid) Dus dat is rond 20.30.
Kan toch geen kwaad??
Door pippie
#290575
Hier krijgen ze 1x per dag op wisselende tijden, op zaterdag krijgen ze een hele grote lambsbout en op zondag is het dan uitbuiken en krijgen ze niets, dat bevalt prima zo, ik heb op zondag ook geen zeurende honden dus laat het maar zo ;)
Door EvitaP
#290609
An schreef: Hier krijgen ze in principe 1 keer per dag te eten.

Waarom? Wel het in porties gaan verdelen vind ik niks, maaaaaaaaar ik vind 1 keer per dag toch wel belangrijk. Laten we eerlijk zijn onze honden en een wolf hebben een compleet andere activiteitsgraad he?

Een wolf vreet zich te barsten, gaat dan een halve eeuwigheid uitbuiken om dan weer op jacht te gaan erna.

Een hond gaat elke dag een keer of 3 op stap met zijn baas (dat hoop ik toch!), beetje jammer dat je die uitjes moet gaan schrappen omdat je hond daar ligt uit te buiken omdat die net een half schaap heeft binnengespeeld.

Ikd enk dat het geen kwaad kan 3 a 4 keer per week eten te geven, maar ik zie de noodzakelheid echt niet in. Onze honden leiden geen wolvenleven toch?

De noodzakelijkheid? Het is niet noodzakelijk, maar ze (wolven en sommige honden) zijn er op gebouwd dus waarom niet? En als je hele dieren te eten kan geven vind ik het zonde als je dat uit elkaar gaat halen. Ik heb dan liever dat ze het in één keer op eten voor twee dagen. Het is leuker om te zien en de honden vinden het ook niet erg. Daarnaast is het ook erg makkelijk vind ik zelf.
Door Borke
#290652
carlala schreef: Pepper krijgt 1 keer per dag eten (avond).
Nu hebben we nog cursus in de ochtend, maar straks twee avonden per week.
Start om 19.00.
Voor mij is er geen mogelijkheid om Pep van te voren te laten eten.
Dus dan maar na het trainen (behendigheid en gehoorzaamheid) Dus dat is rond 20.30.
Kan toch geen kwaad??
Als ik met Borke ga trainen, dan krijgt hij tijdens de gehoorzaamheid (clickeren) al zoveel voertjes, dat ik hem daarna echt geen eten meer geef.

Wij voeren hem 2x per dag, omdat we dat leuk vinden :-)
Hij eet altijd op wisselende tijden, dat vind ik handiger, want ik wil geen zeurende hond.
Door SabenJin
#314518
Ik had het er laatst toevallig met mijn oma over. die gaf haar hondje 1x per dag eten en dan op het moment dat de hond er zelf om vraagt, anders krijgt hij niet wat, als hij dus niet komt vragen. Dit vond ik persoonlijk maar raar. Maar ik hou me misschien te veel aan de standaard regels. Ik geef Jin standaard 2x per dag eten. Het is wel eens voorgekomen dat ze haar 2e maaltijd erg vroeg kreeg 's middags, maar dan gaat haar buik echt de volgende ochtend ontzettend te keer, ik kan echt niet tegen dat geluid, dus volgens mij zou dit voor Jin en mij geen optie zijn. Jin krigjt minimaal 3 uur per dag beweging verdeeld over 4x per dag en dan maken we lange wandelingen, rennen, spelen met andere honden, zwemmen en fietsen.
Door Darco
#319483
Hey die van mij krijgt 1 keer per dag eten .
En dan sávonds als wij hebben gegeten , hij is tenslotte het laagst in rang dus eet ook het laatste ;)
Nou en hij krijgt nu nog diner (niet gaan schelden) kom niet voor niks op dit forum.
Soms ook wel fruit waar die dol op is.
En soms pens , maar moet denk ik ff een verhouding gaan zoeken denk ik ;D

Oow als iemand sugesties heeft hoor ik ze graag , mijn hondje weegt ongeveer 45 kilootjes.
Is best grof gebouwd en is 6 jaar oud.
Laatst gewijzigd door Darco op vr 13 mei 2005, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#319725
Hey, waarom zet je je hondje niet gewoon over op kvv? Zal die je dankbaar voor zijn hoor.
Door Darco
#319729
Jha kom maar met sugesties hoor :) maare wat is kvv ??
Ben een beginner dus een echte leek op dat gebied ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door