Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#262727
sylvia schreef: Ja is goed hoor, lusten ze die ook niet dan?
Denk je dat ik gek ben ::)
Ik zal die apparaten ook nog eens gaan plukken met het risico dat ik dat voor niets doe ;)
Voortaan krijgen ze dus brok 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262732
tieneke schreef: Denk je dat ik gek ben ::)
Ik zal die apparaten ook nog eens gaan plukken met het risico dat ik dat voor niets doe ;)
Voortaan krijgen ze dus brok 8)
Brokken vlees ;D ;D ;D ;D
Door evds
#262804
Fazant is lekkerder dan eend. Dus even een paar fazantjes beweken is echt wel de moeite waard.

Ik heb met een hakbijl de vleugels eraf gehakt(in bevroren toestand) en nog een keertje langs de rug gehakt (weg meeste veren): kop eraf en de rest van de veren gewoon laten zitten.

Als ze ontdooid zijn sla ik de achterkant er nog af (10 cm) Dat is een heel lekker stukje (vindt mijn puppie ;D ;D) en trek daardoor de ingewanden (darm en maag blaas ertuit - lusten ze toch niet - en geeft een zure smaak aan het hele karkas :P).

En dan natuurlijk op smaak laten komen (2, 3 dagen laten rijpen).

Mijn pup heeft er abosoluut geen problemen mee (eend fazant, op mijn manier bereid ;D) Mijn meiden trekken hun neus nog op, maar daar zal ook wel verandering in komen.
Door tieneke
#262814
evds schreef: Fazant is lekkerder dan eend. Dus even een paar fazantjes beweken is echt wel de moeite waard.

Ik heb met een hakbijl de vleugels eraf gehakt(in bevroren toestand) en nog een keertje langs de rug gehakt (weg meeste veren): kop eraf en de rest van de veren gewoon laten zitten.

Als ze ontdooid zijn sla ik de achterkant er nog af (10 cm) Dat is een heel lekker stukje (vindt mijn puppie ;D ;D) en trek daardoor de ingewanden (darm en maag blaas ertuit - lusten ze toch niet - en geeft een zure smaak aan het hele karkas :P).

En dan natuurlijk op smaak laten komen (2, 3 dagen laten rijpen).

Mijn pup heeft er abosoluut geen problemen mee (eend fazant, op mijn manier bereid ;D) Mijn meiden trekken hun neus nog op, maar daar zal ook wel verandering in komen.
Ze hebben hier vanmorgen een kleine 2 uur liggen klooien met de overblijfselen van gisteren ::)
Tinus stond Tara uit te dagen om te pikken,Tara lag met moeite op het vel te kauwen...wat zijn die krengen stug zeg!
Het leek vanmorgen vroeg wel een horror film,overal lagen de ingewanden,pezen en stukken.
Dit vond ik niet erg maar dat ze het niet eten vind ik wel jammer :-\
Door evds
#262837
tieneke schreef: Ze hebben hier vanmorgen een kleine 2 uur liggen klooien met de overblijfselen van gisteren ::)
Tinus stond Tara uit te dagen om te pikken,Tara lag met moeite op het vel te kauwen...wat zijn die krengen stug zeg!
Het leek vanmorgen vroeg wel een horror film,overal lagen de ingewanden,pezen en stukken.
Dit vond ik niet erg maar dat ze het niet eten vind ik wel jammer :-\
Horror film! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hier liggen ze nu (ook buiten) te kluiven op kalfsribben (kassen) hele grote stukken en een bekken van een koe. Zie er ook een beetje horror uit.

Ik zou nog even volhouden met de eenden. Dat ze te stug voor jouw beessies, met volwassen tanden ;), mijn pup van bijna 4 maanden met afgesleten puppie tandjes en kiezen krijgt ze wel klein en naar binnen. Ben best trots of hem ;)
Door Ordell
#262839
evds schreef: Horror film! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hier liggen ze nu (ook buiten) te kluiven op kalfsribben (kassen) hele grote stukken en een bekken van een koe. Zie er ook een beetje horror uit.

Ik zou nog even volhouden met de eenden. Dat ze te stug voor jouw beessies, met volwassen tanden ;), mijn pup van bijna 4 maanden met afgesleten puppie tandjes en kiezen krijgt ze wel klein en naar binnen. Ben best trots of hem ;)
Geef ze niet TEveel botonderdelen van een koe, vaak is dat veel te hard, en dientengevolge kunnen de tanden harder slijten dan de bedoeling is... ;)
Door evds
#262844
Gino schreef: Geef ze niet TEveel botonderdelen van een koe, vaak is dat veel te hard, en dientengevolge kunnen de tanden harder slijten dan de bedoeling is... ;)
Mijn hond die inderdaad denkt dat je runderbotten wel kan opeten ligt binnen (ahhha zielig) terwijl mijn pup het vlees van de botten aan het trekken en schrapen is samen met mijn andere hond die ook alleen maar vlees terkt/schraapt.

Ik houd het in de gaten ;)

Trouwens, hoe gaat het met jouw eendjes? Vindt Gino ze smullen of...
Door Ordell
#262849
evds schreef: Mijn hond die inderdaad denkt dat je runderbotten wel kan opeten ligt binnen (ahhha zielig) terwijl mijn pup het vlees van de botten aan het trekken en schrapen is samen met mijn andere hond die ook alleen maar vlees terkt/schraapt.

Ik houd het in de gaten ;)

Trouwens, hoe gaat het met jouw eendjes? Vindt Gino ze smullen of...
Ik heb ze eigenlijk niet gevoerd, dat komt omdat de organen er nog inzitten, en ik reeds 1 orgaandag in de week heb. En om alles er nou uit te gaan sleuren, omdat ik het karkas nodig zou hebben voor botvoorziening, dat was mij teveel werk....dus ik heb ze doorgestoten voor dezelfde prijs.. 8) ;)
Door evds
#262970
Gino schreef: Ik heb ze eigenlijk niet gevoerd, dat komt omdat de organen er nog inzitten, en ik reeds 1 orgaandag in de week heb. En om alles er nou uit te gaan sleuren, omdat ik het karkas nodig zou hebben voor botvoorziening, dat was mij teveel werk....dus ik heb ze doorgestoten voor dezelfde prijs.. 8) ;)
Dat zijn nu echte reiseenden dus ;D ;D
Door tieneke
#263019
Gino schreef: Ik heb ze eigenlijk niet gevoerd, dat komt omdat de organen er nog inzitten, en ik reeds 1 orgaandag in de week heb. En om alles er nou uit te gaan sleuren, omdat ik het karkas nodig zou hebben voor botvoorziening, dat was mij teveel werk....dus ik heb ze doorgestoten voor dezelfde prijs.. 8) ;)
Ik wist niet dat de organen er nog inzaten,heeft de man die dit verkocht niet verteld :-\
Afijn ze moeten het dus niet,jammer.
Ik probeer het deze week nog 1 keer en dan gaan ze allemaal weg naar een ander goed tehuis ;D ;D
De eenden he? ;D ;D
Door Nelly
#263030
Tieneke, ik denk dat T&T de eenden dus gewoon niet lekker vonden, want zo taai zijn ze niet hoor; zelfs Andor met z'n half melkgebitje kan ze aan en dat duurt echt geen kwartier, ze zijn zo op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door