Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#261991
sylvia schreef: Ik vindt trouwens het verkopen van stront voor de hond gewoon een sterk kunstje van goeie marketing ;)
Ja knap he ;D ;D ;D Maar goed...ik heb nog in de vriezer liggen en maak dit op. Daarna ga ik groentemix geven en Syl.....U HOORT NOG VAN MIJ 8) ;D
Door Ollie
#261992
sylvia schreef: Ik vind trouwens het verkopen van stront voor de hond gewoon een sterk kunstje van goeie marketing ;)
Whahahahahaha ;D ;D ;D Jaaa ik trap daar ook niet in! ;D
Laatst gewijzigd door Ollie op di 15 feb 2005, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262007
Peet schreef: Maar Syl & Lizzy,

jullie gaven (in het verleden) toch ook Fyto?
Ik kan me herinneren dat Whoofy het kreeg... ???...wat heeft jullie van gedachten doen veranderen?
Nee ik heb het nooit gegeven hoor :-X
Door Lizzy
#262025
Peet schreef: Maar Syl & Lizzy,

jullie gaven (in het verleden) toch ook Fyto?
Ik kan me herinneren dat Whoofy het kreeg... ???...wat heeft jullie van gedachten doen veranderen?
"Als ik eerlijk ben twijfel ik of dit spul uberhaubt zin heeft. Bij mijn weten krijgen de meeste dieren die geslacht gaan worden niet veel fatsoenlijkers te eten als wat gras en hooi. Ik zie niet in wat mijn hond daar, voedingsstoffen-wise, mee op schiet. Daarnaast zou het veel probiotica bevatten. Ik heb de probioticawerking, zoals ik die gewend ben te zien van capsules, nog niet mogen aanschouwen van ongeboren poep..... Het enige waar ik het handig voor vond (hoewel Whoofer er op een gegeven moment niet mooier op werd) was om gewicht te verliezen. Zo had ze iets in de maag terwijl dit toch geen calorieen bevatte. Moest ik het overdoen, gaf ik gewoon meer groentemix. Maar goed, da's dus mijn mening"

(van pagina 1)
Door Ordell
#262055
sylvia schreef: wat eet een schaap, wat eet een schaap die naar de slacht moet, wat eet jouw hond als hij fyto eet.
wat dat schaap eet is trouwens in de verste verte ook niet te vergelijken wat een herbivoor in het wild eet en zelfs daar eet een wolf de darm en maag inhoud niet in die hoeveelheid op (ze schudden het leeg en laten de inhoud liggen)
Klopt helemaal, een wolf eet de darm- en maaginhoud niet in die hoeveelheden op. Maar een wolf eet ook geen groente... ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262058
Gino schreef: Klopt helemaal, een wolf eet de darm- en maaginhoud niet in die hoeveelheden op. Maar een wolf eet ook geen groente... ;)
nee maar als je iets als vulling wilt geven zonder calorieen zou ik toch liever voor groenten kiezen ipv stront, geboren of niet ;) ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op di 15 feb 2005, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#262065
Gino schreef: Klopt helemaal, een wolf eet de darm- en maaginhoud niet in die hoeveelheden op. Maar een wolf eet ook geen groente... ;)
Nee maar een wolf eet weer geen plofkippen.
Door Ordell
#262067
sylvia schreef: nee maar als je iets als vulling wilt geven zonder calorieen zou ik toch liever voor groenten kiezen ipv stront, geboren of niet ;) ;D
Nou, dat weet ik nog niet zo net. Ik ben ervan overtuigd dat ze in ieder geval meer probiotica bevatten dan groente, dat vertering van de grassen ed. beter door een schaap gedaan kan worden dan door de blender, en dat de fytomix alleen van schapen wordt genomen die niet geslacht worden op een slachthuis. Anders krijg je die grijze prut, en daar kon Bertus niets mee. Als je de fytomix ontleedt zie je er verschillende soorten grassen en kruiden inzitten, en geen spoortje hooi dus... ;). Dus het is bij lange na nog geen stront.
Laatst gewijzigd door Ordell op di 15 feb 2005, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#262080
Gino schreef: Nou, dat weet ik nog niet zo net. Ik ben ervan overtuigd dat ze in ieder geval meer probiotica bevatten dan groente, dat vertering van de grassen ed. beter door een schaap gedaan kan worden dan door de blender, en dat de fytomix alleen van schapen wordt genomen die niet geslacht worden op een slachthuis. Anders krijg je die grijze prut, en daar kon Bertus niets mee. Als je de fytomix ontleedt zie je er verschillende soorten grassen en kruiden inzitten, en geen spoortje hooi dus... ;). Dus het is bij lange na nog geen stront.
Haha, ik krijg hulp :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262093
Gino schreef: Nou, dat weet ik nog niet zo net. Ik ben ervan overtuigd dat ze in ieder geval meer probiotica bevatten dan groente, dat vertering van de grassen ed. beter door een schaap gedaan kan worden dan door de blender, en dat de fytomix alleen van schapen wordt genomen die niet geslacht worden op een slachthuis. Anders krijg je die grijze prut, en daar kon Bertus niets mee. Als je de fytomix ontleedt zie je er verschillende soorten grassen en kruiden inzitten, en geen spoortje hooi dus... ;). Dus het is bij lange na nog geen stront.
We hebben het ok over ongeboren mest das nog niet poepklaar ::) en ik weet niet hoe het met jou is maar in sprookjes geloof ik allang niet meer, right dat er alleen maar ongeboren mest van schapen wordt gebruikt die niet op de slachterij worden geslacht, ik geloof niet dat er een fabrikant is die een eigen slager in huurt om de schapen die tot het laatst op een speciaal kruidenweitje mogen staan om de fytomix kruidig te laten zijn, teneerste komt er niet zoveel ongeboren mest uit een paar schaapjes om de hoeveelheid fyto of kruiden mix te maken zo dat je al over heel veel schapen praat en hoe je het went of keert de massa verdwijnt gewoon in de slachterij, of dat nu een grote of kleine slachterij is, en ook s'winters vallen er weinig kruidjes te eten door de schaapjes.

Wat Bertus verder ergens mee kon.......tja dat doet weinig terzake denk ik
Door Ordell
#262105
sylvia schreef: We hebben het ok over ongeboren mest das nog niet poepklaar ::) en ik weet niet hoe het met jou is maar in sprookjes geloof ik allang niet meer, right dat er alleen maar ongeboren mest van schapen wordt gebruikt die niet op de slachterij worden geslacht, ik geloof niet dat er een fabrikant is die een eigen slager in huurt om de schapen die tot het laatst op een speciaal kruidenweitje mogen staan om de fytomix kruidig te laten zijn, teneerste komt er niet zoveel ongeboren mest uit een paar schaapjes om de hoeveelheid fyto of kruiden mix te maken zo dat je al over heel veel schapen praat en hoe je het went of keert de massa verdwijnt gewoon in de slachterij, of dat nu een grote of kleine slachterij is, en ook s'winters vallen er weinig kruidjes te eten door de schaapjes.

Wat Bertus verder ergens mee kon.......tja dat doet weinig terzake denk ik
Dat klopt ook wel, en daarom geef ik het ook nooit, maar waarom geef jij dan wel groente??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262123
Gino schreef: Dat klopt ook wel, en daarom geef ik het ook nooit, maar waarom geef jij dan wel groente??
Omdat mijn honden het lekker vinden en ik het leuk vind om te geven en omdat ze uit gepureerde groenten toch wel vitaminen en mineralen kunnen halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door