Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ziggy
#261293
In Kortrijk is er toch wel 1 visboer te vinden zeker? Kan je daar dan niet vragen om overschotten, niet te oud, van zalm? Als je hond die opeet, hopelijk, dan heeft ie ineens zijn zalmolie binnen, en dan is het nog wel echte zuivere.
Groet,
Vic.
Door jeanne
#262252
ik haal de zalmolie bij Paul Barte, gewoon puur uit een flesje. Bes krijgt smorgens 2 ml, want ik vond haar vreselijk verharen en wat rood in de liezen en oksels. Ook krabt ze nu praktisch niet meer :)
Sil krijgt nooit zalmolie, die blinkt van zichzelf al ;)
Door amber2
#262523
Ik wil onze honden ook Henne zalmolie gaan geven; welke hoeveelheid raden jullie aan voor honden van 25-30 kg? Ik wil het puur voor de omega 3 vetzuren geven, ze hebben verder geen gezondheidklachten oid.
Gebruikersavatar
Door Binno
#262543
amber2 schreef: Ik wil onze honden ook Henne zalmolie gaan geven; welke hoeveelheid raden jullie aan voor honden van 25-30 kg? Ik wil het puur voor de omega 3 vetzuren geven, ze hebben verder geen gezondheidklachten oid.
De aangegeven hoeveelheden zijn:

Lichaamsgewicht Aantal pompslagen (1 pompslag = 4ml)

tot 12 kg 1
12 - 24 kg 2
24 - 48 kg 3
boven 48 kg 4

Wij geven wel iets minder, en ook niet alle dagen omdat er geen problemen zijn en ze al voldoende gevarieerd eten. ;)
Door sannie
#262932
ik heb ze nu eindelijk aan het eten gekregen.
ze krijgt nu rauwe zalm,tussendoor eet ze gerookte zalm die je in pakken kunt krijgen,onder haar gewoon eten krijgt ze potten tonijn en zalm in eigen nat,en haar yoghurt eet ze nu opeens ook weer gewoon omdat ik haar wat smaak toegevoegd heb met vruchtensiroop.
raar beest! wie weet hoelang ze dat gaat eten,maar zolang ze eet ben ik al content !
ze laat echt geen brokje in haar pot zitten,en wil ze eens niet eten,dan krijgt ze gewoon niks anders.je hoort haar maag knorren,en ze loopt je overal achterna.maar opeens hoor je gekraak en ander kabaal,en dan eet ze gewoon al haar eten wat ze ooit in haar mand verstopt heeft op.en daarna gaat ze naar haar bak en die moet er ook nog aan geloven.die hond heeft plots een hele ommezwaai gedaan !
ik ben supercontent,en dat zonder veel moeite.ze ziet er ook al veel beter uit.haar taille is niet meer zo smal en ze krijgt nu eindelijk haar postuur die ze moet hebben.je kon haar ribben tellen en haar ruggegraat was enorm zichtbaar,akelig om over haar rug te wrijven!
cross my fingers dat ze nu blijft eten !
thx voor de vele reacties
:D
Door Laura2004
#262946
sannie schreef: ik heb ze nu eindelijk aan het eten gekregen.
ze krijgt nu rauwe zalm,tussendoor eet ze gerookte zalm die je in pakken kunt krijgen,onder haar gewoon eten krijgt ze potten tonijn en zalm in eigen nat,en haar yoghurt eet ze nu opeens ook weer gewoon omdat ik haar wat smaak toegevoegd heb met vruchtensiroop.
raar beest! wie weet hoelang ze dat gaat eten,maar zolang ze eet ben ik al content !
ze laat echt geen brokje in haar pot zitten,en wil ze eens niet eten,dan krijgt ze gewoon niks anders.je hoort haar maag knorren,en ze loopt je overal achterna.maar opeens hoor je gekraak en ander kabaal,en dan eet ze gewoon al haar eten wat ze ooit in haar mand verstopt heeft op.en daarna gaat ze naar haar bak en die moet er ook nog aan geloven.die hond heeft plots een hele ommezwaai gedaan !
ik ben supercontent,en dat zonder veel moeite.ze ziet er ook al veel beter uit.haar taille is niet meer zo smal en ze krijgt nu eindelijk haar postuur die ze moet hebben.je kon haar ribben tellen en haar ruggegraat was enorm zichtbaar,akelig om over haar rug te wrijven!
cross my fingers dat ze nu blijft eten !
thx voor de vele reacties
:D
Vruchtensiroop en gerookte zalm lijkt me niet echt gezond. Ik heb ook zo'n hond die iedere keer niet wil eten, maar de laatste keer heb ik hem drie dagen geen eten gegeven. Ik bood het hem wel aan en als hij raar ging doen haalde ik het gelijk weg en ik negeerde hem volledig. Hij kreeg verder niks en na drie dagen wilde hij toch wel eten en nu eet hij al drie dagen zijn eten op. Als je allemaal rare ongezonde dingen door haar eten blijft doen dan zal ze een verwende hond blijven die nooit normaal zal gaan eten. Als zij niet wil eten dan eet ze toch gewoon niet. Ze zal zichzelf echt niet uithongeren hoor. Ze moet gewoon eten wat jij haar geeft, maar ik zou haar vooral geen ongezonde dingen als gerookte zalm en vruchtensiroop geven. Als je consequent bent dan lukt het zeker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door