Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#257673
Lizzy schreef: Ik vind het eerlijk gezegd eerder vreemd. Ik snap niet dat een compleet vervleesvoer ineens niet geschikt is voor pups. En feitelijk dus niet compleet is. En wordt dat iedere keer netjes gemeld aan de mensen? Ook door de wederverkopers? En waarom hoor je dit nu pas? Jouw pups zijn inmiddels al maanden oud! Hebben ze dat ook gezegd toen je ze af ging spenen op versvlees?
tja ze heeft echt gezegt dat we extra botten moeten geven,
zeker voor de pups ivm calcium.
elke dag een extra bot raadde ze aan.
en de kip heeft de minste voedingswaarde,
ze vroeg of ik dat wist?
dus niet goed om alleen die smaak voor de pups te geven. :-\
natuur is de beste.
hoe bedoeld ze minder voedingwaarde,
omdat het alleen kip bevat?
als hoofd bestand dan.
verteerd dat sneller bv of minder uh hoe noem je dat verzadigend ??? met eten?
ze klonk meer alsof ze vind dat pupjes net wat extra meer nodig hebben :-\

dit hoorde ik vorige maand ong,
toen waren de pups 3,5 maand.
dat was de laatste keer(en de 3 de keer) dat ik bibi haalde.
de keer erna heeft iemand anders voor mij gehaald. ;)
de 2 keren ervoor had ik dus elke smaak voor de honden.

mijn pups zijn trouwens op cb afgespeend ;)
en ze hebben dat zeker tot 10 weken gehad. ;)
erna dus ook ahv en bibi.

maar een tijd alleen bibi kip,
omdat we alleen die smaak hadden en de vriezer best vol was. ::)

daarom ben ik die andere maaltijd rund of lam gaan geven en bot.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 09 feb 2005, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#257675
Marion schreef: Nou ik heb Zorro als pup dus altijd bibi gegeven en nu lees ik dit >:( >:( >:( >:(
Mij is nooit geadviseerd iets erbij te geven en ik ging ervan uit dat het compleet was >:(
als je de natuur of lam hebt gegeven,
of de smaken afgewisseld heb lijkt het me geen probleem. :-\
#257679
ik zal de volgende keer eens vragen wat ze precies bedoelde.
volgens mij zei ze dat calcium juist voor puppen zo belangrijk is voor de botten en vooral voor pups zo gevarieerd mogelijk eten erg goed voor ze is.

daar ben ik het eigenlijk wel met dr eens.
#257719
Ik heb de smaken wel afgewisseld maar niet iedere dag een extra bot erbij gegeven. Ik vind het vreemd dat ze mij dat advies niet gegeven heeft, terwijl ze wist dat het bij mij ook om een pup van 8 weken ging. Er is nooit gezegd dat het niet geschikt voor hem was en ook niet dat het niet compleet was.
#257741
het is toch wel kompleet,
denk alleen dat ze wat meer botten voor pups beter vind,
geen idee of dat goed is.
misschien weet iemand anders hier dat op bp?

ik had wel gevraagt keer hier hoevaak ik botten extra kon geven,
toen zeiden ze geloof ik om de 2 dagen bv.
maar zeker weet ik het niet :-[
#257744
Marion schreef: Ik heb de smaken wel afgewisseld maar niet iedere dag een extra bot erbij gegeven. Ik vind het vreemd dat ze mij dat advies niet gegeven heeft, terwijl ze wist dat het bij mij ook om een pup van 8 weken ging. Er is nooit gezegd dat het niet geschikt voor hem was en ook niet dat het niet compleet was.
Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken hoor (hoewel ik het ook een vreemd verhaal vind en het gek vind dat zo'n aanwijzing voor pups niet gewoon op de verpakking staat!). Maar goed, je hebt voldoende afgewisseld, zelf vast en zeker hier en daar nog eens wat lekkers gevoerd en daarnaast heb jij ook een kleine hond, toch? Grote honden zoals die van Danielle zijn veel gevoeliger voor opgroeifouten als kleinere honden.
#257767
Lizzy schreef: Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken hoor (hoewel ik het ook een vreemd verhaal vind en het gek vind dat zo'n aanwijzing voor pups niet gewoon op de verpakking staat!). Maar goed, je hebt voldoende afgewisseld, zelf vast en zeker hier en daar nog eens wat lekkers gevoerd en daarnaast heb jij ook een kleine hond, toch? Grote honden zoals die van Danielle zijn veel gevoeliger voor opgroeifouten als kleinere honden.
denk je dat ze het zei omdat we grote pups hebben,
ze heeft wel gevraagt wat voor ras en hoe zwaar ze zijn.

maar hoe zit dat dan met die voedingwaarde :-\ ???
#257770
danielle1980 schreef: denk je dat ze het zei omdat we grote pups hebben,
ze heeft wel gevraagt wat voor ras en hoe zwaar ze zijn.

maar hoe zit dat dan met die voedingwaarde :-\ ???
Nou, blijkbaar zit het daar dus niet goed mee..... (met die voedingswaarde).

Ze kan nu toevallig een keer aan jou gevraagd hebben hoe zwaar je pups zijn. Maar vraagt ze dat aan al haar klanten? Ook die via een wederverkooppunt de Bibi kopen? Jij kan er niks aan doen meis, maar dit klopt gewoon van geen kant...... Voeding is geschikt voor alle honden van alle leeftijden of niet. Een pup heeft dus geen andere voedingsbehoefte als een volwassen hond. Een pup eet alleen meer. In mijn ogen moet het voer dus compleet zijn, of moet er op de verpakking staan dat het voer nog aangevuld dient te worden.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 09 feb 2005, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#257773
Lizzy schreef: Nou, blijkbaar zit het daar dus niet goed mee..... (met die voedingswaarde).

Ze kan nu toevallig een keer aan jou gevraagd hebben hoe zwaar je pups zijn. Maar vraagt ze dat aan al haar klanten? Ook die via een wederverkooppunt de Bibi kopen? Jij kan er niks aan doen meis, maar dit klopt gewoon van geen kant......
ik heb geen idee.
ik nam gewoon aan dat alle versie's goed waren voor pups en dat je bij kvv niets bij hoeft te voeren.

ik ga dr denk eens bellen om te vragen,
want ze praat niet helemaal perfect nederlands en misschien heb ik t wel verkeerd begrepen :-\
#259233
nou heb vandaag omdat ik dus meer ga samenstellen heerlijk inkopen gedaan.
ik heb een halve geit gekocht.(zonder kop voor mij :P)
die mag mama dus fijn gaan snijden 8)
niertjes, zowel van geit als lam,
ballen :o tja als ze het lusten :-\ ???
ribben van lam en lamsvet.
ook kreeg ik heel lief allerlei afsnijsels van m,wat dus behoorlijk veel vlees is, ong 5 kilo :D
dat zou ie nu voortaan voor me bewaren :D

en ik was niet duur uit ook vind ik, (25 euro)
morgen kunnen ze fijn ervan gaan eten ;)
#259443
Ik geef m'n pups toch ook liever extra bot,dwz in verhouding/percentage van de voeding meer dan een volwassen hond. Waarom? Ten eerste omdat ik ook een groot ras heb en ten 2de omdat ik van mening ben dat een pup meer calcium nodig heeft,door het opgroeien,dan een volwassen hond,die niet meer in de groei is.
Wat betreft de voedingswaarde van kip,de eiwitten in kip zijn minder hoogwaardig dan bv in runds,lams,geit enz.

Groetjes,Anja.
#259455
Toen Cujo ongeveer 12 weken was zijn wij overgegaan op kvv van Bibi (voorheen dus brokken ::)). Gewoon alle smaken door elkaar en hij is heel gelijkmatig opgegroeid. En hij vindt het geweldig! ;D

Wij hebben dus tot nu toe geen problemen ondervonden en wij zijn na twee weken begonnen met kippennekken en dat langzaam gaan uitbreiden.

Dus volgens mij kan het geen kwaad om je pup Bibi te geven want ik zie dat Cujo het gweldig doet ;)
#259462
Lizzy schreef: Nou, blijkbaar zit het daar dus niet goed mee..... (met die voedingswaarde).

Ze kan nu toevallig een keer aan jou gevraagd hebben hoe zwaar je pups zijn. Maar vraagt ze dat aan al haar klanten? Ook die via een wederverkooppunt de Bibi kopen? Jij kan er niks aan doen meis, maar dit klopt gewoon van geen kant...... Voeding is geschikt voor alle honden van alle leeftijden of niet. Een pup heeft dus geen andere voedingsbehoefte als een volwassen hond. Een pup eet alleen meer. In mijn ogen moet het voer dus compleet zijn, of moet er op de verpakking staan dat het voer nog aangevuld dient te worden.
In een kilo kip zitten minder calorieen dan in een kilo natuurmix. Dat wordt dus bedoeld met minder voedingswaarde. Het zit wel goed met die voedingswaarde. Het beste is dat je verschillende eiwitbronnen afwisselt net als bij ieder ander merk kvv. Net als in de natuur, een wolf eet ook niet iedere dag kip. Als de hond iets meer moet aankomen dan wordt geadviseerd om wat minder kip te geven en wat meer natuurmix of lam. Dit zijn de wat vettere soorten met meer calorieen.

Als wij beginnen met afspenen, dan beginnen we ook met kip. Dit is licht verteerbaar waardoor de acceptatie groter is. Als de kip goed gaat (vrijwel altijd) dan worden de andere soorten aangeboden.

Ons is ook aangeraden om af en toe een bot erbij te geven. Niet omdat het voer niet compleet zou zijn maar omdat het goed is voor pups om aan een bot te knagen net zoals bij volwassen honden.
#259495
Andor krijgt tot nu toe bibi, 1 tot 2 dagen per week penslappen in combi met kippenekken of een andere botsoort zoals lamsribben bijv. Van de bibi geef ik alle smaken gevarieerd. Verder kijk ik naar de pootjes van Andor, en dan met name naar de zgn. " groeiknobbels", die mogen niet te dik worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door