Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door laura
#252276
Of je duurder uit bent, hangt natuurlijk ook af van de brok die je voert....

Ik ben zeker duurder uit, maar ik voerde dan ook aldi brokken :-[ :-X

Stel dat ik nu weer over zou stappen naar brokken zou ik deze nooit weer gaan voeren. Eigenlijk ben ik dus wel goedkoper, ik zou nu moeten vergelijken met een goede brok....

Je moet idd wel je adresjes weten. Ik merk ook wel verschillen hier op het forum. Ik kan moeilijk aan goedkoop lamsvlees komen, maar heb de kip weer bijna voor niets...
Je moet echt je adresjes weten!

Succes ermee, je hond (jes) zullen je danbaar zijn!
Je zult genieten van hun genieten!
Door Lizzy
#252278
Wat bedoel je precies met dat stappenplan waarbij je "1 maand brokken en dan 1 maand vers en dan dit" voert?
Door Nelly
#252375
Lizzy schreef: Wat bedoel je precies met dat stappenplan waarbij je "1 maand brokken en dan 1 maand vers en dan dit" voert?
Snap ik ook niet zo goed. Gewoon in 1 x overzetten die handel.
Door marja
#253152
Lizzy schreef: Wat bedoel je precies met dat stappenplan waarbij je "1 maand brokken en dan 1 maand vers en dan dit" voert?
Dat staat in dat e book!
Alle honden die al langer dan 18 mnd brok eten en honden die meerderekeren per dag brok eten, die mogen niet in 1 keer over op vers.
Je moet ze eerst wennen aan het eten(brokken nog) op de gekste tijden.
Dus niet meer op de vaste tijden die je had.
Dan moet je vers gaan geven met direkt daarna brokken, die brokken moet je dan steeds minderen tot ze alleen nog maar vers krijgen.
Dan moet je ze langzaam gaan wennen aan botten.
Over die groenten, hij zegt dat je eerst maar twee soorten mag geven en als ze dat goed verdragen mag je de volgende soort toevoegen enz enz enz

Dat wordt een jarenplan:))
Door tieneke
#253164
marja schreef: Dat staat in dat e book!
Alle honden die al langer dan 18 mnd brok eten en honden die meerderekeren per dag brok eten, die mogen niet in 1 keer over op vers.
Je moet ze eerst wennen aan het eten(brokken nog) op de gekste tijden.
Dat wordt een jarenplan:))
Wat een verschrikkelijke onzinnige onzin!
Niks jarenplan ;),ik ben ook samen met mijn man sinds een paar maanden heel anders en veel bewuster gaan leven(99%biologisch en heel erg weinig vlees),het zit tussen de oren bij de meeste mensen!
Van de ene op de andere dag hebben we de knoop doorgehakt.
Je wilt het of je wilt het niet....
Ben blij dat ik Kobus(onze vorige Leo) toen cold-turkey heb overgezet op versvlees.
Hij had beslist niet meer geleefd met al die koolhydraten in zijn zieke lichaam wat iedere dag rotter werd en niet meer beter werd door die brokken.
Hierna bloeide hij op als een jonge Leo ;)
Als ik de reclame van de brokken en mijn gigantische Da's had moeten geloven.. :-X
Gelukkig kwam ik Lizzy en Paul tegen op internet ;)
Door hen en nog meer mensen heeft Kobus nog een hele fijne tijd mogen beleven :-*
Door Lizzy
#253211
marja schreef: Dat staat in dat e book!
Alle honden die al langer dan 18 mnd brok eten en honden die meerderekeren per dag brok eten, die mogen niet in 1 keer over op vers.
Je moet ze eerst wennen aan het eten(brokken nog) op de gekste tijden.
Dus niet meer op de vaste tijden die je had.
Dan moet je vers gaan geven met direkt daarna brokken, die brokken moet je dan steeds minderen tot ze alleen nog maar vers krijgen.
Dan moet je ze langzaam gaan wennen aan botten.
Over die groenten, hij zegt dat je eerst maar twee soorten mag geven en als ze dat goed verdragen mag je de volgende soort toevoegen enz enz enz

Dat wordt een jarenplan:))
Er zijn diverse manieren van overschakelen en het is maar net welke je wilt gaan volgen. Mogens Eliasen beschrijft ook een manier waarop je gelijk een einde maakt aan het geven van maaltijden op vaste tijdstippen. En je stapt over naar 1 maaltijd per dag. Perfect natuurlijk, maar niet persee noodzakelijk. Je kunt ook eerst overschakelen op vers en daarna eens gaan kijken of je op verschillende tijdstippen 1 maaltijd wil gaan voeren. Want dat is waar hij over praat: 1 maaltijd per dag. Gegeven op een onverwacht tijdstip.

En overigens is het nooit een jarenplan maar eerder een weken plan.

Maar goed, je kunt ook overschakelen door 1 maaltijd brokken en 1 maaltijd vers te gaan geven. En als de ene maaltijd vers goed verdragen wordt, stap je over op beide maaltijden op vers. En je begint dan met makkelijke botten. Je kunt de voeding gewoon ook op deze manier langzaam uitbouwen. Als je een hele gevoelige hond hebt, dan is het beter om inderdaad heel langzaam te beginnen (bijv. met 2 of 3 groentesoorten) en dit langzaam uit te bouwen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 02 feb 2005, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#253219
Ik zou ook gewoon in 1 keer overschakelen, ik heb dat altijd gedaan met logeerhonden en honden die ik heb gekocht en nooit een probleem geweest.
Door K@rin
#253235
sylvia schreef: Ik zou met 4 honden en 2 katten aan brokken zo'n 70 euro per maand kwijt zijn
Nu komt het zo rond de 40 a 45 euro per maand
Als ik mijn 6 Pyreneese Berghonden en Kleine Kees voor 100% op CB zou zetten, dan kost me dat ca. 375 € per maand :o :o :o
In combinatie met brok (Canidae) ca. 50/50 wordt het ca. 200 € per maand kwijt .............
Dit is op basis van de laagste verkooppunt/inkoopprijs .......

Ik schakel ook zo van het ene moment over op Vers en omgekeerd ..............
Laatst gewijzigd door K@rin op wo 02 feb 2005, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#253250
Karin & Pyrs schreef: Als ik mijn 6 Pyreneese Berghonden en Kleine Kees voor 100% op CB zou zetten, dan kost me dat ca. 375 € per maand :o :o :o
In combinatie met brok (Canidae) ca. 50/50 wordt het ca. 200 € per maand kwijt .............
Dit is op basis van de laagste verkooppunt/inkoopprijs .......

Ik schakel ook zo van het ene moment over op Vers en omgekeerd ..............
Als ik alleen cb zou geven aan de honden en de katten dan ben ik iets van tegen de 90 euro per maand kwijt.
Nu krijgen de katten geen cb maar barf en de honden krijgen voorlopig nog twee dagen CB tot het op is en dan nog alleen barf, als je dat een beetje leuk inkoopt is het veel goedkoper
Door K@rin
#253345
sylvia schreef: Als ik alleen cb zou geven aan de honden en de katten dan ben ik iets van tegen de 90 euro per maand kwijt.
Nu krijgen de katten geen cb maar barf en de honden krijgen voorlopig nog twee dagen CB tot het op is en dan nog alleen barf, als je dat een beetje leuk inkoopt is het veel goedkoper
Ships, ik heb de katten nog niet eens meegerekend .....
Door tieneke
#253353
Karin & Pyrs schreef: Ships, ik heb de katten nog niet eens meegerekend .....
Wilde ik nog zeggen Karin ;)
Je bent de katten vergeten!!!! ;D ;D
Door K@rin
#253356
tieneke schreef: Wilde ik nog zeggen Karin ;)
Je bent de katten vergeten!!!! ;D ;D
Ja, die eten samen ca. 500 gram per dag .......
en dan krijgen ze ook nog Felidae brokjes erbij.
Ik heb ze vanmorgen net gewogen.
Ze zijn nu 6 maanden.
Tinker weegt 3,8 kg
Belle weegt 2,9 kg
Je kunt nu goed het verschil tussen kater en poes zien ..
Door tieneke
#253359
Karin & Pyrs schreef: Ja, die eten samen ca. 500 gram per dag .......
en dan krijgen ze ook nog Felidae brokjes erbij.
Ik heb ze vanmorgen net gewogen.
Ze zijn nu 6 maanden.
Tinker weegt 3,8 kg
Belle weegt 2,9 kg
Je kunt nu goed het verschil tussen kater en poes zien ..
Zo zijn dat Turbo-Tijgers :o :o
500 gram per dag samen en dan ook nog brokjes erbij :P ;D
Door K@rin
#253776
tieneke schreef: Zo zijn dat Turbo-Tijgers :o :o
500 gram per dag samen en dan ook nog brokjes erbij :P ;D
Brokjes eten ze niet veel, maar er staat wel altijd een bakje.
Tinker&Belle eten echt ALLES, zelfs droog brood.
Ze jatten het oude brood voor de kippen en vreten het op. Aarbeienjoghurt vinden ze ook heerlijk.
Van de week wilde Noël niet eten (vanwege loopse teven) en had ik zijn bak Canidae met pens ff apart gezet ......... Ja, hoor, Belle zat er al weer van te vreten ....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#253958
Karin & Pyrs schreef: Brokjes eten ze niet veel, maar er staat wel altijd een bakje.
Tinker&Belle eten echt ALLES, zelfs droog brood.
Ze jatten het oude brood voor de kippen en vreten het op. Aarbeienjoghurt vinden ze ook heerlijk.
Van de week wilde Noël niet eten (vanwege loopse teven) en had ik zijn bak Canidae met pens ff apart gezet ......... Ja, hoor, Belle zat er al weer van te vreten ....
Hier is dat ook zo zeker Boris eet echt alles, gisteren toen de appeltaart stond af te koelen zat hij er ook al als de kippen bij, als hij de kans krijgt trekt hij de spagetti slierten van je bord en ook een boterham loopt hij zo mee weg ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op do 03 feb 2005, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door