Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#241752
Gisteren heb ik van de visboer een enorme vissenkop gekregen, volgens mij kabeljauw. Ik krijg het niet in stukken. Kan ik Jonas er een kwartiertje van laten eten en de rest voor een andere keer bewaren? Hij is het gewend om ribben en kippenvleugels te eten.
Door Lizzy
#241756
Ja, volgens mij wel hoor. Kijk anders eens op http://www.barfclub.nl/Maaltijden.htm

De eerste foto's zijn van Pinkel met een zalmkop. Ook vrij groot. De laatste keer wogen ze meer als 1 kilo en toen heb ik ze ook halverwege afgepakt en de dag erop weer gegeven.

Het is alleen de vraag of ze kabeljauwkop eten... veel honden vinden zalmkop wel lekker maar kabeljauwkop minder/niet lekker.

Succes!
Door Cathelijn
#241759
ik had er gisteren een stukje vanaf gesneden en dat at hij meteen op. Ik ben niet zo goed in visherkenning, maar als het zalm is, moet ik het een even in de vriezer gooien toch?

Heb helaas geen digi, anders maakte ik ff een fotootje.
Voor de zekerheid toch maar een tijdje in de vriezer denk ik. Jammer voor hem...
Door Lizzy
#241761
Cathelijn schreef: ik had er gisteren een stukje vanaf gesneden en dat at hij meteen op. Ik ben niet zo goed in visherkenning, maar als het zalm is, moet ik het een even in de vriezer gooien toch?

Heb helaas geen digi, anders maakte ik ff een fotootje.
Voor de zekerheid toch maar een tijdje in de vriezer denk ik. Jammer voor hem...
Kijk anders even hier: http://www.barfclub.nl/Vis.htm

Je ziet hier goed het verschil tussen een kabeljauwkop (bovenste foto) en de foto waar Pinkel aan zit te vreten. De kabeljauwkop is bleek en heeft wit vlees. De zalm is roze.
Door Cathelijn
#241764
Lizzy schreef: Kijk anders even hier: http://www.barfclub.nl/Vis.htm

Je ziet hier goed het verschil tussen een kabeljauwkop (bovenste foto) en de foto waar Pinkel aan zit te vreten. De kabeljauwkop is bleek en heeft wit vlees. De zalm is roze.
okee, het is dus wel jabeljauw. Erg wittig. Bedankt!!!
Dan krijgt hij het straks. Hij hoeft nu helemaal niks, hij is een basset en ligt in de zon ;D
Laatst gewijzigd door Cathelijn op za 15 jan 2005, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sander
#241766
Ik heb pas op de markt ook een keer kabeljauwkop gekocht. Ze wogen ongeveer 3 kg per stuk!
Ik heb één van de koppen toen met een bijl in tweeën gehakt. Dat viel nog niet mee :o
Voortaan houd ik het maar gewoon bij zalmkoppen: die kan ik tenminste helemaal geven.
Door Marion
#241769
Sander schreef: Ik heb pas op de markt ook een keer kabeljauwkop gekocht. Ze wogen ongeveer 3 kg per stuk!
Ik heb één van de koppen toen met een bijl in tweeën gehakt. Dat viel nog niet mee :o
Voortaan houd ik het maar gewoon bij zalmkoppen: die kan ik tenminste helemaal geven.
wat betaal jij voor zo'n zalmkop? En moet je die ook eerst invriezen?
Door Sander
#241793
De prijs varieert een beetje, maar meestal kosten ze 1 euro de kilo op de markt, maar ik heb ze ook wel eens voor de helft.
Het schijnt dat je ze beter eerst een week of twee invriest.
Door danielle1980
#241794
Marion schreef: wat betaal jij voor zo'n zalmkop? En moet je die ook eerst invriezen?
ik krijg de zalmkoppen gratis.
de meeste viswinkels gooien ze weg,
als je t daar vraagt dan houden ze ze meestal wel voor je achter ;)
Door Cathelijn
#241804
hij is er nu mee bezig ;D 'T is nog niet zo makkelijk hoor, zo'n kop die net zo groot is als je eigen kop ;D
Hij weet er niet zo goed raad mee, staat ertegen te blaffen, gooit het door de lucht.

Oh nu, komt ie maar bij mij kijken of ik kan helpen ;D
Door Marion
#241811
Cathelijn schreef: hij is er nu mee bezig ;D 'T is nog niet zo makkelijk hoor, zo'n kop die net zo groot is als je eigen kop ;D
Hij weet er niet zo goed raad mee, staat ertegen te blaffen, gooit het door de lucht.

Oh nu, komt ie maar bij mij kijken of ik kan helpen ;D
hahhaha geweldig ik zie het al helemaal voor me ::) ;D
Door Marion
#241812
Sander schreef: De prijs varieert een beetje, maar meestal kosten ze 1 euro de kilo op de markt, maar ik heb ze ook wel eens voor de helft.
Het schijnt dat je ze beter eerst een week of twee invriest.
Ik heb er net op de markt eentje meegenomen, hij was 50 cent en weegt 300 gram. Ik heb hem dwars door midden gehakt en over 2 weken krijgt ieder een halve zalmkop :D
Zijn nog best hard om doormidden te hakken!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door