Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door inus
#240818
mijn duitse dog nimo weegt ongeveer 70 kilo. als ik hem 2% van zijn lichaamsgewicht voer geef, dus zo'n 1400 gram, in wat voor verhouding moet ik dat dan doen? ik bedoel hoeveel gram vlees en hoeveel gram groente/rijst? en wat betreft het vlees hoe is dan de verhouding orgaanvlees gewoon vlees? en als jullie vleugels en/of nekjes geven is dat dan extra of tel je dat bij het percentage vlees dat hij per dag mag hebben. ik vind het allemaal nog een beetje eng vooral omdat het zo'n grote hond is.

alvast bedankt, ook namens nimo
groetjes, ineke
Door Ollie
#240831
Als je even in de bieb kijkt hier op het forum, daar staan precies de berekeningen.

Ik geef kippennekken altijd in de maaltijd bijv: kipfilet met kippennekjes en kippenhartjes.

Maar er zijn ook wel mensen die het als toetje of tussendoortje voeren!
Door Truus
#240852
60% rauwe vleesbotten (50% bot - 50% vlees)
15% - 20% rauwe/gepureerde groentes
10% - 15% orgaanvlees
5% - 10% tafelrestjes en/of voedingssupplementen
Dit zijn de percentages en inderdaad, in de bibliotheek over barfen staat het te lezen ;)
Door inus
#240888
oeiiiiiii dom van me. hartstikke bedankt. volgende keer zal ik beter opletten. ik moet ook nog zoveel lezen. ik geef nu carnibest sinds zondag maar wil graag zelf gaan samenstellen.

groetjes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door