Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lot25
#234924
Hoi hoi,

Sinds een week of 2 voer ik mijn hondjes barf.
Mijn teefje heeft nu ook sinds ruim een week zo'n jeuk achterop d'r rug, zit ze aldoor te bijten.

Vlooien sluit ik toch wel uit, 't is maar op 1 plaats. Nu was ik ergens vlees aan het halen, die slagersvrouw zei: Wel voorzichtig met de eiwitten, je ziet het wel als ze jeuk krijgen"

Dus ik zei: hoe geef je ze minder eiwitten?? zij: 'meer brokken geven'.... (Tja)

In elk geval, kan het van het vlees komen, de anderen hebben er geen last van. Ze heb wel een wat eenzijdig menu van kopvlees gehad afgelopen week.(met groenten en bot, dat wel)

of heb ze gewoon de winter kriebels?????
gr.
Door Lizzy
#235102
lot25 schreef: Hoi hoi,

Sinds een week of 2 voer ik mijn hondjes barf.
Mijn teefje heeft nu ook sinds ruim een week zo'n jeuk achterop d'r rug, zit ze aldoor te bijten.

Vlooien sluit ik toch wel uit, 't is maar op 1 plaats. Nu was ik ergens vlees aan het halen, die slagersvrouw zei: Wel voorzichtig met de eiwitten, je ziet het wel als ze jeuk krijgen"

Dus ik zei: hoe geef je ze minder eiwitten?? zij: 'meer brokken geven'.... (Tja)
Tja, ik denk dat een slagersvrouw niet de aangewezen persoon is om jou voedingsadviezen te geven. En dat blijkt wel.....

Eiwitten van een goede kwaliteit (dus gewoon vlees): daar krijgt je hond geen jeuk van.

Overigens, stel dat je het eiwitgehalte al naar beneden zou willen brengen (ik zie geen reden waarom je dat zou willen.... hoeveelheid eiwit lijkt echt steeds volstrekt onbelangrijker te worden): dat doe je door toevoeging van vetten en groentes. En natuurlijk niet door brokken >:(.
In elk geval, kan het van het vlees komen, de anderen hebben er geen last van. Ze heb wel een wat eenzijdig menu van kopvlees gehad afgelopen week.(met groenten en bot, dat wel)

of heb ze gewoon de winter kriebels?????
gr.
Hoezo kan het wel van het vlees komen, omdat de andere er geen last van hebben? Ik vind dat namelijk niks zeggen hoor. Het kan 1 vlo zijn waar jouw hond last van heeft! Er hoeft maar 1 vlo te hebben gezeten die haar heeft gebeten. De vlo kan zelfs al weer vertrokken zijn... Jeuk op de rug, richting staart, duidt eerder op een vlo probleem als op een voerprobleem.

Wat hebben ze dan precies nog meer gehad, naast kopvlees? Ik vind dat inderdaad wel erg eenzijdig, alleen kopvlees. Ik zou je aan willen raden toch ook met vlees meer variatie aan te brengen en ook orgaanvlees te gaan geven.

Kregen ze hiervoor trouwens brokken? Het is ook niet ontdenkbaar dat er wat ontgiftingsverschijnselen aan ten grondslag ligt!

Misschien doe je er ook goed aan om wat omega 3 vetzuren in de vorm van visolie aan je honden te gaan geven.
Door lot25
#235262
hai Lizzy,

Die slagersvrouw had vroeger een dierenwinkel, vandaar waarschijnlijk d'r voorliefde voor brokken. ;D

Wat ik eigenlijk bedoelde: ik vond het vrij opvallend dat ze opeens begon te krabben. Maar ik vroeg me dus af of dat van (veel)vlees kon komen. Voorheen kregen ze idd brokken (gemengd met vlees).

Naast kopvlees kregen ze wel vis en vispillen en visolie. Nu heb ik meer variatie aangeschaft in de vorm van kip, pens en schaap.

Ik was in mijn vorige stukje een "???"vergeten: Zou het van de overgang naar vlees kunnen komen???
anders was het misschien toch een vlo :(
Door Marion
#235414
Misschien is het een ideetje om eens in de rubriek menu's te schrijven wat je allemaal precies geeft aan je honden ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door