Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lot25
#231947
Hoi Barfers,

elke avond maak ik een groenten puree prutje voor de honden. Je kan dit toch ook gewoon invriezen voor meerdere dagen?? of gaan dan de vitamientjes ;D verloren??
alvast bedankt, gr.
Door Nelly
#231950
Volgens mij zijn er veel die het gewoon invriezen hoor. Er zal misschien iets verloren gaan, maar er blijft genoeg over. 8)
Door 202spots
#231953
lot25 schreef: Hoi Barfers,
elke avond maak ik een groenten puree prutje voor de honden. Je kan dit toch ook gewoon invriezen voor meerdere dagen?? of gaan dan de vitamientjes ;D verloren??
alvast bedankt, gr.
Groentepuree of groentemix kan heel goed ingevroren worden.
Ik maak meestal groentemix voor 4-6 weken tegelijk en vries het 'n bakjes.
Prut word hier niet ingevroren maar gaat gelijk de vuilnisbak in.
Door Lizzy
#232136
Ik vries ongeveer voor 3 weken groentemix in. De vitamines lopen overigens wel iets achteruit hoor (niet zoveel). Maar ja, hier of daar moet je gewoon consessies doen. Ik las laatst in mijn diepvriesboekje dat je rauwe groentes het beste niet langer dan 1 maand ingevroren kunt laten zitten.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 31 dec 2004, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#233495
Lizzy schreef: Ik las laatst in mijn diepvriesboekje dat je rauwe groentes het beste niet langer dan 1 maand ingevroren kunt laten zitten.
Is dat dan voor de vitamines of voor de vriesbrand?
Bij mij staat dat rauwe groentes snel vriesbrand krijgen, maar er staat helaas niets over vitamine verlies.
Door Lizzy
#233530
Lil schreef: Is dat dan voor de vitamines of voor de vriesbrand?
Bij mij staat dat rauwe groentes snel vriesbrand krijgen, maar er staat helaas niets over vitamine verlies.
In mijn boekje staat niets over vriesbrand (hetgeen ik bij mijn groentemixen nog nooit gezien heb - ze gaan in een plastic zakje en het komt eruit zoals het erin gaat) maar over het verlies van vitamines.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door