Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1924742
Deja heeft de hele winter vanaf half december zeg maar een warme jas aan vanwege artrose en hd en ouderdom 13 jaar. Het valt heel erg op dat zij nog nooit zoooo heeft verhaart als deze winter, ik haal er zakken vol vanaf. Zou dat met haar jas te maken hebben?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1924887
Zou kunnen, Djilly heeft het in december heel erg gehad.
Vanaf dat het echt koud werd (november??), heeft zij ook met een jas aan gelopen buiten.
Het verharen is nu wel gebeurd, maar ze heeft nu geen dikke vacht, in tegenstelling tot haar kleindochter die zonder jas buiten loopt.Die heeft een aardige ondervacht gekweekt.
Door signmodel
#1925226
ervan uitgaande dat een hond met die kwaaltjes ook wat ouder is.
oudere honden komen vaak ook moeilijker door verharingen heen en de vacht is vaak wat slechter dus denk dat het verschillende factoren bij elkaar zijn.
dus van ouderdom en de jas.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1926007
Djilly is inderdaad ook al wat ouder, wordt volgende maand 12.
Mijn reu heeft ook een jasje aan, maar verhaart inderdaad niet erger dan normaal. Zijn vacht is ook veel dichter/dikker.
Hij is in oktober 7 geworden.
Door nienk
#1929849
Zou het niet kunnen dat het wat meer op valt, de haren die ze buiten los laat of afschud zouden normaal op de grond vallen en hangen nu in de jas.

Daarbij denk ik ook een deel toeval, en als het ouderdom zou zijn dat ze wat meer verhaard kan het denk ik ook zo zijn dat de jas dat wat verergerd, door het 'schuren' langs de vacht als ze loopt met de jas aan. zegmaar als je als mens een muts op hebt en dan flink over je wol aait, dan zitten er ook veel haren aan de binnenkant van de muts.
Door **Jolanda**
#1929958
Tanja heeft met temperaturen onder de 0 ook een jas aan gehad. Zij lijkt ook heftiger en vroeger te verharen dan voorgaande jaren. Zij is nu 6jaar en 8maanden.
De borders verharen een stuk minder terwijl zij ook veel buiten zijn geweest van de winter.
Door malimaniac
#1930039
Ik vergelijk het maar even met mijn paarden. Als het vriest staan die onder een dikkere deken dan dat het boven nul is. Als ik die dikkere deken te lang op laat, beginnen ze ook eerder met verharen. Het lijkt alsof ze zeggen als jij m'n jas niet uit doet doe ik m'n eigen jas wel uit. Volgens mij is dan dus gewoon te warm onder deze deken.

Denk dat t bij je hond ook zo werkt. Onder een jas is het al gauw een paar graden warmer dan buiten en aangezien het buiten ook al rond de 10 graden is, zullen ze wel denken dat de lente er aan komt.  8)
Door deja
#1931180
Ze heb nu momenteel haar jas s'middags niet meer aan met deze temp. maar alle dons in haar vacht is echt verdwenen in zeer korte tijd ik heb nog nooit zoveel haar bij elkaar gezien als bij haar in de laatste dagen, ik zelf denk toch echt dat het bij haar met haar jas te maken had.
Maar ze heeft lekker de winter er mee doorgelopen, als het zo door gaat met het weer ga ik haar jas toch minder aan doen.
Ik denk in ieder geval dat ze het best prettig vond met haar jas aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door