Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bite Me
#222432
Tjah het is nogal een verhaal. Vorig jaar was ik op kerstvakantie en toen kreeg ik dus een telefoontje van mijn huisgenoten, er werd mij gevraagd wat ik een leuke meisjesnaam vond.
Lola riep ik enthousiast , maar hoezo dan. Ja dat is een verassing was het antwoord....
Toen ik terug kwam zat er in de bench een klein zwart tenger Lolaatje op mij te wachten, mijn kerstcadeautje.
Na wat gevraag bleek dus dat er bij de Edah een advertentie had gehangen, af te halen pup van 3 maanden.

Deze mensen hadden Lola en haar zusje maar ook een dochtertje van 5 die de hele dag met de pups liep te zeulen en ze konden haar niet aan het verstand brengen dat dat niet mocht.
Dus eerst ging er 1 pup weg waarop de andere pup de hele dag en nacht lag te janken dus die moest ook maar weg , dus weet je wat we hangen gewoon een briefje op bij de edah !

Mijn huisgenote heeft ze op mijn verzoek nog een keer gebeld om te vragen waar ze de honden vandaan had en toen ben ik op zoek gegaan naar die mensen.
Die mensen zelf heb ik niet te pakken gekregen maar hun dochter wel en die vertelde dat papa hond een kruising labrador herder is en mama hond een "soort van vlinderhondje" , een redelijk lullige combinatie dus.

Lola weegt zo'n 7 kilo en komt net onder mijn knie en ziet eruit als een veel te heet gewassen labrador, voor het gemak ik ben zelf 1.60 m kort.
Door Laura W
#223009
Wat een verhaal weer. ::) Gelukkig is ze bij jou terecht gekomen. :) Ik ben nu alleen wel erg benieuwd naar een foto van zo'n gekrompen labrador. ;)
Door Bite Me
#223114
Ik logeer deze week bij een vriendin maar als ik weer thuis ben dan zal ik zeker een foto plaatsen van mijn mini labrador ;D
Door Bite Me
#223233
Trouwens he, ik had wel wat problemen verwacht met overstappen van brokken naar vers vlees. Normaal gesproken raakt ze al aan de schijterij als ze bij wijze van spreken naar iets anders kijkt, maar niks van dit alles. Helemaal nergens last van.
Sterker nog, ze krijgt nu drie dagen vers vlees en d'r komt bijna geen drol uit joh! Ze poept de helft minder (sta echt raar te kijken op het honden uitlaat veldje en andere mensen staan weer raar te kijken van mijn rare geinspecteer van de drollen van Lola ;D) en ze drinkt ook wel weinig, is dat normaal ?!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#223244
[quote="Bite Me"]
Trouwens he, ik had wel wat problemen verwacht met overstappen van brokken naar vers vlees. Normaal gesproken raakt ze al aan de schijterij als ze bij wijze van spreken naar iets anders kijkt, maar niks van dit alles. Helemaal nergens last van.
Sterker nog, ze krijgt nu drie dagen vers vlees en d'r komt bijna geen drol uit joh! Ze poept de helft minder (sta echt raar te kijken op het honden uitlaat veldje en andere mensen staan weer raar te kijken van mijn rare geinspecteer van de drollen van Lola ;D) en ze drinkt ook wel weinig, is dat normaal ?!
[/quote]

;D ;D Weer een drollenkijker erbij! Ja op die versvlees drollenkun je trots zijn, dat stelt echt haast niet voor ;). Nu kun je voortaan de pedaalemmerzakken thuis laten en boterhamzakjes meenemen. ;D En wat fijn dat het zo goed gaat met Lola, dat ze weinig drinken is normaal hoor, want in versvlees zit al heel veel vocht. Ik heb de waterbak hier ook voor de vorm staan, want er wordt eigenlijk haast nooit uit gedronken.
Door Bite Me
#223250
Dat drollen kijken deed ik wel vaker hoor, moet toch zien wat eruit komt ja toch , deed het alleen niet echt opvallend maar ik was nu zo verbaasd dat ik er heen ben gelopen en door mijn knieen ben gegaan en bijna met mijn neus boven op die drol zat (zie ik dat nou echt goed ???) hahahaha ;D
Door Jolly
#223251
;D dat was dus mijn eerste reactie ook, verder was ik echt bang dat mijn Chasey zou uitdrogen omdat hij niet meer na het eten zijn bak leeg slobberde.
Heeft niet lang geduurd hoor, binnen 2 weken was dit normaal ;)
Door Bite Me
#223262
Nou inderdaad na de brokken is het altijd slobberen geblazen en nu zet ik die bak met water neer en dan kijkt ze me aan zo van " nou vooruit als het dan écht moet" en neemt éen lebber uit die bak en gaat daarna lui uit liggen buiken op de bank.
Ik dacht dat het wel even zou duren voordat ik iets zou merken maar dat gaat dus eigenlijk wel rete snel en ik had wel verwacht dat ze aan de schijterij zou raken.
Mevrouw draait een keurig drolletje, de jack russel van mijn huisgenoot poept meer dan mijn hond nu !
Ik ben er echt helemaal verbaasd van dit had ik echt niet verwacht.
Door Elvira
#223265
Mijn 44 kg zware golden retriever, doet kleinere hoopjes dan een greyhound van vrienden (ongeveer een kwart denk ik). Afgelopen zomer was hij ziek en was z'n ontlasting heel licht. Ik liep samen met een vriendin te wandelen en ik controleer z'n hoopje en zeg dat hij wat licht is. M'n vriendin vindt het wel meevallen. Later doet haar hond een hoop en die is lichter ::)
Maarja, die krijgt brokken.
Door Lizzy
#223267
[quote="Nitus"]
;D ;D Weer een drollenkijker erbij! Nu kun je voortaan de pedaalemmerzakken thuis laten en boterhamzakjes meenemen. ;D [/quote]

;D ;D ;D

Een drollenkijker: die houden we erin hoor ;D. En van die pendaalemmerzakken ook!

Maar goed, fijn dat het zo goed gaat joh!
Door Bite Me
#223277
ok, ok ik geef het toe....ik was een stiekeme drollenkijker
maar nu ben ik uit de kast, I'm out in the open people.

Ik....kijk.....naar.....hondendrollen !
Door Laura W
#223509
Het klinkt misschien een beetje gek dat drollenkijken, maar volgens mij is het juist heel goed om een beetje in de gaten te houden wat er uit je hond komt. Daar kan je tenslotte een hoop uit afleiden over zijn algehele gesteldheid. Om er nu met je neus bovenop te gaan zitten is misschien wat overdreven, maar een beetje in de gaten houden lijkt me niet overbodig. ;)
Door Truus
#223512
Ooooo ::) hier worden ook vaak drollen gekeken hoor ;)
En als ik ze niet uitlaat, krijgt Harry wel eens de opdracht, vooral wanneer ze iets eten wat ze niet vaak eten of bij het eten van karkassen b.v.
Ik vind dit ook heel normaal.
Door Bite Me
#223562
Oh gelukkig maar ik ben dus niet de enige ;D
Ik wil gewoon graag ff zien wat eruit komt niet omdat ik dat nou zo lekker vind, maar gewoon idd omdat je er wel een hoop uit af kan leiden.
Er bovenop zitten doe ik normaal gesproken ook niet hoor, had nu alleen zo iets van he? dat kan toch niet? zo weinig? waar is de rest?! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door