Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ducktails
#198515
Famke heeft een gevoelige huid.
Snel jeuk en snel pukkels.
Het valt me op dat als ik veel pens geef Famke begint de jeuken de dagen erna.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#198526
Er zijn meer honden die reageren op pens, en dan met name met jeuk of huiduitslag.

Toch een bepaalde intolerantie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#198536
ducktails schreef: Famke heeft een gevoelige huid.
Snel jeuk en snel pukkels.
Het valt me op dat als ik veel pens geef Famke begint de jeuken de dagen erna.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Ik vind wel eens mais e.d. in de pens. Misschien kan achtergebleven koeienvoer dit wel veroorzaken.
Misschien eens een tijdje wat minder geven, ik weet ook niet wat je aan percentage bedoelt als je het over "veel" hebt.
Is het ook van alle pens of soms maar tijdelijk oid.
Door ducktails
#198585
Nee, bij alle pens, schapepens en runderpens.
Soms heb ik een hele pens en eten ze twee dagen pens.Wat is er zo specifiek aan pens dan?
Zou het de inhoud van de pens zijn of de pens zelf?
Door ~Joke~
#198717
Het kan inderdaad zijn dat er graanresten in de pens zijn achtergebleven. Bijna geen koe die tegenwoordig meer kan eten wat hij eigenlijk zou moeten eten nl gras. Veekoeken staan stijf van de granen. Ik heb het opgezocht omdat ik Spike ook niet goed op runderpens vond reageren. Altijd als ik dat had gevoerd kreeg hij een aanval. Schapenpens gaat wel goed bij hem.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#198729
ducktails schreef: Nee, bij alle pens, schapepens en runderpens.
Soms heb ik een hele pens en eten ze twee dagen pens.Wat is er zo specifiek aan pens dan?
Zou het de inhoud van de pens zijn of de pens zelf?
Als het bij alle pens is dan zal er iets met pens zijn waar ze niet tegen kan. Flink minderen of vermijden lijkt me helaas dan de enige oplossing :-\
Door Ordell
#198743
Ik heb eens ergens gelezen dat eczeem in heel veel gevallen een natuurlijke reactie is om gifstoffen uit oa. het bloed te verwijderen.

Dat die gifstoffen uit de pens zelf komen lijkt me onwaarschijnlijk. Normaal worden alle pensen gespoeld wanneer ze het slachthuis verlaten, en dan zou het toeval zijn dat er steeds een grote hoeveelheid resten achterblijven in de pensen die jij ophaalt, en die dan een zodanig grote invloed hebben van onnodige stoffen om de reactie op te roepen bij jouw hond.

Ik zou de hond kuren met groene leem o.i.d., en eventuele toevoegingen onder de loep nemen.........dat het van de pens als dusdanig komt, geloof ik niet.
Door Elfy
#199545
Hoi,
onze hond, Kas, kan ook absoluut niet tegen pens. Als pup al kreeg hij er vreselijke diarree van en heel erge jeuk. Maar we maken vorderingen; hij is nu 8 jaar en krijgt er alleen nog verschrikkelijke jeuk van en geen diarree meer. :-\ Het is wel heel erg opletten, want als ergens opstaat: " vlees-en dierlijke bijproducten" dan kan er pens inzitten.
Bij Kas is het dus al vanaf zijn puppentijd. Is dit bij Famke ook?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door