Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#194355
De lamsribben vinden hier ook gretig aftrek!
Splinters eraan heb ik wel eens gezien ja,Tinus of Tara hebben hier geen enkel probleem mee ;)
Door tieneke
#194356
Gotan schreef: Dat zei ik dus ook tegen hem maar ik kreeg een hele preek over dat het bot splinterd en hij wilde het niet voor me bestellen.
Wat een rare man ::) ::)
Door Eef+Stippels
#195011
Misschien een domme vraag, maar eten ze dan die ribben in zijn geheel op of is het meer een recreatiebot en kluiven ze er alleen een tijdje op?
Door Audrina
#195013
Evelyn schreef: Misschien een domme vraag, maar eten ze dan die ribben in zijn geheel op of is het meer een recreatiebot en kluiven ze er alleen een tijdje op?
Ze eten ze helemaal op. :D
Door Audrina
#195016
Pfff, ze krijgen ze hier niet elke dag of elke week hoor, omdat ik ze toch gewoon het meest Carnibest geef. Maar als ik ze ribben geef, geef ik ze als maaltijd en dan krijgen ze per hond 2 of 3 ribben (met vlees er aan), goed voor zo'n 250 a 350 gram per portie ribbetjes.
Ik heb herders en die zijn natuurlijk wel een slagje kleiner dan jouw dobers, dus ik denk dat je die van jou best iets meer kan geven (als je het echt als maaltijd geeft dan). Maar je kan ook gewoon eens proberen wat er gebeurt als je ze 1 zo'n rib geeft. Wel erbij blijven natuurlijk en opletten dat ze die rib wel netjes kauwen en niet in 1 keer naar binnen proberen te slokken.
Door Sylvie
#195348
Ik geef aan mijn witte herders ook af en toe lamsribben. Een stuk of 2, 3 ribben per hond.
Ze eten alles en ik heb nooit gemerkt dat het splintert.
WEL heb ik een keer per ongeluk lamsBOTTEN besteld i.p.v. lamsRIBBEN en die vond ik doodeng. Ze aten niet alles op en wat ze lieten liggen was vreselijk scherp.
Dat koop ik dus nooit weer, ook al is het dan van lam.
Door tieneke
#195414
Evelyn schreef: Lekker!

Hoeveel krijgen ze dan per dag/week?
De nollebakmonsters krijgen 1 keer per week een stuk lamsrib van zo'n 400 gram.
Die eten ze binnen 10 minuten op,soms eerder ;)
Niet te vaak geven aan een jonge hond omdat er vrij veel calcium inzit!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#195424
Timmie is een echt knaagdier, die vreet ook lamsribben. Ik vind ze best wel scherp af en toe en heb ook wel eens geaarzeld, maar ze heeft er nooit enig probleem mee gehad.
Ze heeft laatst trouwens ook een hele bak met afgeloven gebakken kippenbotten opgepeuzeld, tot mijn grote schrik. Het is weer goed afgelopen, niets gemerkt.
Door tieneke
#195433
Hitam schreef: Timmie is een echt knaagdier, die vreet ook lamsribben. Ik vind ze best wel scherp af en toe en heb ook wel eens geaarzeld, maar ze heeft er nooit enig probleem mee gehad.
Ze heeft laatst trouwens ook een hele bak met afgeloven gebakken kippenbotten opgepeuzeld, tot mijn grote schrik. Het is weer goed afgelopen, niets gemerkt.
Pfff,gebakken kippenpoten.... :o
Wat een geluk heeft ze gehad....
Gebruikersavatar
Door Hitam
#195437
Timmie raakt een beetje uitgekeken op kvv. Zal weer zelf aan de slag moeten vrees ik. Ze vreet alles behalve kant en klaar.
Door tieneke
#195440
Hitam schreef: Timmie raakt een beetje uitgekeken op kvv. Zal weer zelf aan de slag moeten vrees ik. Ze vreet alles behalve kant en klaar.
::) ::)verwend nest :P :P ;D ;D
Door Ineke
#195660
:o Mijn kalfribben zijn ongeveer 600-750 gr per stuk! Het zijn ribben met stukken rugwervel.

Ik geef dat zo heel af en toe, want ik blijf het dood eng vinden.
Mufasa krijgt dan 200 gr vlees (normaal 400 gr) en een stuk! rib.
Ook de kalfsgewrichten zijn behoorlijk zwaar.

Ik weet niet precies hoeveel voedingswaarde zo'n stuk bot heeft (zo goed als kaal). Hij krijgt dan 's avonds zijn gewone maaltijd.

Bas krijgt een kipkarbo. Die snapt niet goed waar een kalfsrib voor is ::) Kip eet hij wel. Daar zit ook veel meer vlees aan natuurlijk.
Door margreet
#195717
Ik heb hier dus nu een halve zool,hij ruikt aan zijn ribbetje en loopt weg,zelfs als de andere hem op wil eten trekt hij zich er niets van aan :-\ :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door