Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Doresa
#1676609
Kaatje is er bang voor, ze was zelfs in de stress toen ze Ivan het zag eten 
;D ;D Zijn ook van die tuttebollen die Mechelse herders  :biggrin2:
Maar wat geweldig dat je Ivan hebt opgevangen, lijkt me ook zo'n lieve schat  :smitten:
Door Irish
#1676957
Mechelse herders zijn echt ontzettende tuttebellen inderdaad  :biggrin2:

Een diabetes versie heb ik naar gezocht, maar gaat alleen op bestelling van min. 10 kilo en wordt nogal duur grapje met meneer zijn eetlust.
Ik heb sinds gisteren de All Animal kip geprobeerd en hij is nu ontzettend misselijk  :-\ Likken, slikken, vloer aflebberen..Geen idee of dit verband met elkaar heeft, gisteren is alles goed gegaan en ontlasting is redelijk ok. Okugest geeft wel iets verlichting.

Manneke toch :(

Qua gezondsheidsklachten valt mij vooral de ontlasting op. Ik vind dat Ivan vrij veel poept voor het krijgen van vers en het is (erg) dun en ook slijmerig/nattig. Geen mooie stevige hondendrol zoals het hoort in ieder geval.
Voor de rest had hij een open wondje op zijn neus toen hij net bij mij was, dat is nou bijna helemaal genezen. Wel heb ik het idee dat hij jeuk heeft.
Hij doet wel eens zijn ''snoet poetsen''. Eerst deed Ivan dit vooral net na het eten en las ik op Barfplaats dat dat gewoon mond afvegen zou kunnen zijn  :biggrin2:
Maar nu doetie het ook af en toe gewoon zomaar, overigens is het wel erg schattig  :biggrin2: Ook krabtie af en toe. Kaatje trouwens ook. Al heb ik ze laatst nog ontvlooit, misschien nog maar een keer  ???
En ik vind zijn huidje hier en daar wat rood, dus alles bij elkaar zijn het wel klachten waarvan ik denk een (voedsel)allergie.
Laatst gewijzigd door Irish op za 10 jul 2010, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1676967
Ahjee arme man, is niks je niet lekker te voelen.
Ik zou hem iig eens een tijdje geen rund en kip geven. Zeker nu hij zo reageerd na het eten van all animal kip.
Miss eens carnibest eend proberen of hele konijn of iets in die richting.
Door Irish
#1676985
Hij heeft net zijn eten er van vanochtend uit gegooid.. (All Animal kip)  :(
Net maar weer een okugestje gegeven.
Vind het maar raar hoor, gisteren ook All Animal kip gehad, niks aan de hand. Maarja wellicht door de hitte of het zwemmen gisteravond?

Ik denk dat ik zijn maag/darmen vandaag even tot rust laat komen en morgen ga beginnen met eend. Ik heb nog wat karkas en hartjes waar ik het wel een paar dagen mee vol hou. Als dat goed gaat bestel ik meer eend.

Pfff, nooit fijn als je diertjes niet lekker in zijn vel zitten :(
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1677029
Ook zo jammer dat ze even kunnen zeggen hoe het komt dat ze niet zo lekker zijn  :-\
Hopelijk helpt de eend en wat koeler zal hem ook wel goed.
De honden hier zit geen leven meer in, alleen als ze water zien gaan ze uit hun dak  :biggrin2:
Door Ike
#1677071
Kan het komen door het zwemmen?
Weet niet of de plek waar Kaat en Ivan zwemmen goed water is (wat betreft doorstromen) ?
Het is nu super heet en veel watertjes hebben last van algen en zo  :-\
Eend lijkt me weer zo vet.
Door Irish
#1677088
Er zat gisteren wel heel veel alg, kwamen allemaal groene bellen naar boven door het zwemmen  :o
Maar is de reactie dan daarop niet wat laat? Gisteravond zijn we gaan zwemmen daar. En de doorstroom lijkt me daar opzich ook wel goed.

Opzoek naar een ander zwemwatertje.

Heb voor nu even carnibest eend mix gekocht, helaas zit daar ook rijst bij. Maar dan heb ik in ieder geval wel eend.
Ook heb ik als beloningssnoepjes gedroogde eend stukjes gekocht.
Wil een droogmachine, ga maar is zoeken hier welke goed/fijn is :)
Door Irish
#1683826
Ben ik weer  ::)

Zo'n eliminatiedieet he.. ik zit te denken om met parelhoen te starten.
Ik heb mooie bevleesde karkassen (thanks Rita)
Als ik hierbij parelhoenhart en lever koop kan ik het dan daarmee uitproberen voor een aantal weken?
Is het trouwens noodzakelijk om ook alleen bij wisselende ontlasting zo lang maar 1 diersoort te voeren? Ivan heeft (vooralsnog) geen huidklachten.
Door Too
#1684049
Je kunt  t ook anders aanpakken..
Je voert een leuke variatie zónder kip, koe en graan/rijst en houdt 1 of 2 diersoorten achter voor een eventuele strikte eliminiatie
Als dan na enige tijd alles rustig is zou je s kunnen kijken of t de kip of de koe is die voor problemen zorgt.

Voilá

Om t helemaal in beeld te krijgen zou je een dagboekje kunnen bij houden
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door