Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#779
Sinds Ink mij kort en duidelijk de werking van zoek heeft uitgelegd, lukt het me inderdaad dingen op te zoeken, maar op 'veendrenkstof' krijg ik niets boven. Laatst had iemand het in een gesprek op de showtraining er over. Het zou goed voor de darmen zijn, poep eten voorkomen. Dat maakte mij nieuwsgierig naar het spul.
Kennen jullie het en is het ergens goed voor en zo ja, waarvoor dan wel.
Door jeanne
#780
Sinds Ink mij kort en duidelijk de werking van zoek heeft uitgelegd, lukt het me inderdaad dingen op te zoeken, maar op 'veendrenkstof' krijg ik niets boven. Laatst had iemand het in een gesprek op de showtraining er over. Het zou goed voor de darmen zijn, poep eten voorkomen. Dat maakte mij nieuwsgierig naar het spul.
Kennen jullie het en is het ergens goed voor en zo ja, waarvoor dan wel.
gevonden via google
http://www.hondenshop.nl/shop/product_i ... cts_id=185
Door geer
#781
Ik geef het Saar ook, helpt tegen poep eten en bevordert de darmflora. Mijn merk heet "Sanofor", als je daar op zoekt moet het lukken. Je kan het via internet bestellen, ik heb het bij mijn dierenwinkel besteld...
Door roger
#782
[quote]<<op 'veendrenkstof' krijg ik niets boven. Laatst had iemand het in een gesprek op de showtraining er over. Het zou goed voor de darmen zijn, poep eten voorkomen. Dat maakte mij nieuwsgierig naar het spul.
Kennen jullie het en is het ergens goed voor en zo ja, waarvoor dan wel.<<



Volgens mij zit er in een veen alleen maar turf, verzuurde afgestorven plantenresten , verharde boomknoesten die mooi decoratiemateriaal zijn voor een aquarium en verder af en toe een goed gelooid lijk.
Ik begrijp niet goed wat voor spul ze daar van kunnen maken dat goed zou zijn voor de maag darmflora van een vleeseter.
Je kan er wel aquariumwater mee aanzuren.

Gr.
Roger
Door sylvia
#783
<<op 'veendrenkstof' krijg ik niets boven. Laatst had iemand het in een gesprek op de showtraining er over. Het zou goed voor de darmen zijn, poep eten voorkomen. Dat maakte mij nieuwsgierig naar het spul.
Kennen jullie het en is het ergens goed voor en zo ja, waarvoor dan wel.<<




Volgens mij zit er in een veen alleen maar turf, verzuurde  afgestorven plantenresten , verharde boomknoesten die mooi decoratiemateriaal zijn voor een aquarium en verder af en toe een goed gelooid lijk.
Ik begrijp niet goed wat voor spul ze daar van kunnen maken dat goed zou zijn voor de maag darmflora van een vleeseter.
Je kan er wel aquariumwater mee aanzuren.

Gr.
Roger
goed voor zeehonden dus ;)
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 03 sep 2003, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#784
<<goed voor zeehonden dus  ;)<<


Ja zal wel zoiets zijn , plus misschien nog wat zout .

Gr.
Roger;
Door geer
#785
Ja, ik moet eerlijk zeggen, ik merk er nog geen drol van dat het werkt...'t is een soort modder..
Ach, 'k heb die emmer nou toch...
Door oebaya
#786
<<

Volgens mij zit er in een veen alleen maar turf, verzuurde  afgestorven plantenresten , verharde boomknoesten die mooi decoratiemateriaal zijn voor een aquarium en verder af en toe een goed gelooid lijk.
Ik begrijp niet goed wat voor spul ze daar van kunnen maken dat goed zou zijn voor de maag darmflora van een vleeseter.
Je kan er wel aquariumwater mee aanzuren.
Zo'n vermoeden had ik al, vooral als ik bij het verhaal hoorde, dat de poep van de honden die het krijgen uiteen valt als paardenpoep. :-/ Maar nieuwsgierig als ik ben wilde ik er toch eens naar vragen. ;D
Door avalon
#787
Ik geef het ook aan mijn honden. Bij mij blijft er een met tijd en wijle poep eten. Ik merk weinig verschil wat dat betreft. Op de verpakking staat dat het goed is voor een prima conditie van de huid en de vacht, een goede spijsvertering, de instandhouding vaneen gezonde darmflora, een goede maag-darm werking, opwerken en instand houden van het pigment van de vacht.

Veendrenkstof is een natuurprodukt en bevat geen chemicalien.Dankzij de grote verscheidenheid van het uitgangsmateriaal is voor sanofor veendrenkstof zeer rijk aan organische bestanddelen zoals bitumen (wassen, olien, harsen), humine, lignine, huminezuur, eiwitten, ijzer, natrium, fosforzouten, aluminium, cellulose, hemi-cellulosen, stikstok, kiezelzuur, kalk, zwavel, koolzuur, onverzadigde vetndere biologisch aktieve stoffen. Door deze veelheid aan substanties is sanofor veendrenkstof een uiterst waardevolle aanvulling op het normale honden- en kattenvoer, zonder negatieve bijwerkingen.

Ik moet wel zeggen dat vooral avalon er beter uitziet (meer vacht) maar of dat door de veendrenkstof komt :-/ ik heb zoveel veranderd aan de voeding het laatste jaar. Zo krijgen ze dus ook vlees sinds dec vorig jaar 3x in de week.
Door Helen
#789
Ik gebruik het bij Balou. Sinds Balou over is op vers is ze poep gaan eten. ZEeeeeer vervelend. En ik snap het ook niet, want toen ze brokken at deed ze het absoluut niet.....Eerst een drie weekse kuur carbo vegetabilis. Toen is het poep eten ook gestopt, maar na een week of twee erna begon ze weer. Toen kwamen we veendrenkstof tegen en zijn we daarmee begonnen. Binnen drie weken verminderde het van als ze een drol zag erop af vliegen en schaften naar snuffen en af en toe een likje. Nog een week daarna hield ze ermee op. We zijn hier twee poep vrije maanden mee doorgegaan en hebben het toen afgebouwd en jawel nog geen week of drie later deed ze het weer als vanouds....We zijn weer begonnen met de veendrenkstof en binnen drie weken weer goede resultaten. Ze eet nu zeer zelden meer poep. Heel af en toe een kleine knabbel...
Dus wat mij betreft werkt het uitstekend en hou ik er voorlopig absoluut niet mee op!!!!!

groetjes Helen
Door oebaya
#790
[quote].

zoals bitumen .
quote]

Bitumen is toch een duur woord voor asfalt ??? ???
Maar goed, bij sommige honden schijnt het dus te helpen tegen poep eten, maar dat schijnen ananas en eierkoeken ook te doen. Goed om te weten, gelukkig heb ik dat probleem niet en voor de vachten van de honden hoeft het ook niet. Maar mijn nieuwsgierigheid is bevredigd, dank voor de reacties. ;D ;D
Door Red_Hunter
#792
Mijn hond is ook meer poep gaan eten sinds de versvleesvoeding. Maar ik denk niet dat ik thuis hoef te komen met nog een toevoeging. ???
Mijn pup (Flynn) krijgt al extra vit. C (ik geef dit de oude (Coffee) tegenwoordig ook maar) en Coffee krijgt ook poeder tegen haar atrose en het kan ook helpen gezwellen te verkleinen. Als ik nu met nog meer suppl. kom weet mijn vriend helemaal niet meer wat hij wie moet geven en waarom. ;D
Ik heb nu al op elk potje gezet hoeveel en wanneer dit aan het eten toegevoegd moet worden anders blijft hij het vragen. :)

Trudie
Door sylvia
#793
Mijn hond is ook meer poep gaan eten sinds de versvleesvoeding. Maar ik denk niet dat ik thuis hoef te komen met nog een toevoeging. ???
Mijn pup (Flynn) krijgt al extra vit. C (ik geef dit de oude (Coffee) tegenwoordig ook maar) en Coffee krijgt ook poeder tegen haar atrose en het kan ook helpen gezwellen te verkleinen. Als ik nu met nog meer suppl. kom weet mijn vriend helemaal niet meer wat hij wie moet geven en waarom. ;D
Ik heb nu al op elk potje gezet hoeveel en wanneer dit aan het eten toegevoegd moet worden anders blijft hij het vragen. :)

Trudie
Die van mij hebben altijd versvlees gegeten en hebben nog nooit geen poep gegeten ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door