Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#192103
[quote="Lizzy"]
Hihihi, ja, ik denk dat dat zo maar een vermogen kost Truus want dat ding weegt als lood! Maar, ik moet dus blijkbaar op rommelmarkjes gaan shoppen!?
[/quote]
Ja, je weet maar nooit ;). Wij wonen in een dorp en ik heb er dus twee gezien. Heb de beste uitgezocht ;D
Door herintreder
#195949
Heb net een zoekopdracht voor gehakt molens gedaan, kom dan alleen in zware industrieele molens uit, ik moet nog starten met het barf idee, heb hem net zijn eerste kippe poot gegeven, is een gehakt molen een must of kan je ook zonder, had zelf het idee koop een oudje en ga voer inslaan en besteed er een middagje aan en maak porties en vries in , maar ongemalen is natuurlijk meer activiteit en dat is ook beter voor de tanden etc
Door Truus
#195959
[quote="herintreder"]
Heb net een zoekopdracht voor gehakt molens gedaan, kom dan alleen in zware industrieele molens uit, ik moet nog starten met het barf idee, heb hem net zijn eerste kippe poot gegeven, is een gehakt molen een must of kan je ook zonder, had zelf het idee koop een oudje en ga voer inslaan en besteed er een middagje aan en maak porties en vries in , maar ongemalen is natuurlijk meer activiteit en dat is ook beter voor de tanden etc
[/quote]
Niet iedereen maalt alles hoor. Je kunt het ook in z'n geheel geven. Botten, lappen vlees, pens...het is prachtig om ze dan te zien trekken en sleuren om hun kostje op te eten.
Malen kan natuurlijk ook.
Klik eens hier..
http://www.barfplaats.nl/barfclub/een_h ... _barf2.htm
of www.barfclub.nl daar staat veel over barf.
Door ziggy
#195962
Het beste voor de spiersterkte van de maag, dus om zo weinig mogelijk kans te maken op een maagtorsie, moet je je hond zelf laten trekken en scheuren aan lappen vlees en pens en moet je hem botten geven die hij zelf moet malen.
Groet,
Vic.
Door Marion
#196315
dat malen deed ik alleen voor mijn jack russell pup die nog echt te klein en te jong is om botten te eten (nu 9 weken).
Voor mijn volwassen hond maal ik geen botten die eet ze gewoon zo. Hij krijgt dan ook alleen geschikte botten.
Door Ollie
#196360
Truus schreef: Ik heb zo'n ijzeren handmolen. Die zet je vast op een tafel en....draaien maar.
Het is een ouwetje van de rommelmarkt maar zat nog in de verpakking met gebruiksaanwijzing erbij.
Dus ik zei...dat is fijn voor de botten te malen ;D
Toen keken ze wel gek ::) ;D
Ja zo'n ding hebben wij ook, werkt prima!
Door Truus
#196928
Marion schreef: okee dat zal ik eens proberen
:-\ je kan wel merken dat ik geen echte huisvrouw ben :P
Haha ;D En....is het gelukt Marion?

Die ijzeren krengen doen het heel goed hoor! ;)
Door Truus
#196929
Marion schreef: okee dat zal ik eens proberen
:-\ je kan wel merken dat ik geen echte huisvrouw ben :P
O..Sorry..ik zie nu dat je dit nog maar net gepost hebt :-X ;D
Neem je tijd!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door