Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#188423
Lizzy schreef:

Omdat het een hele rare wereld is waar we in leven. Lees bijv. eens dit: http://www.nrc.nl/W2/Lab/Varkenswet/000816a.html
yep, dat wist ik al. Oom van Jan is varkensboer, een ellende is het.

Vroeger, zo vertelde deze oom ons, werden besmette koeien (BSE) gewoon een tijdje apart gezet en genazen ze weer.

De wereld (overheid) is te zeer met geld bezig, geld geld en nog eens geld >:(
Het gevoel is verdwenen, de liefde voor het dier is weg. :'(
Door Nelly
#189661
laura schreef: Volgens mij kunnen bse koeien niet meer genezen toch???
bedoel je geen mond en klauwzeer?

Denk 't ook. Kan me dat nl. ook nog herinneren. Een boerenbedrijf waar mond en klauwzeer heerste werd een tijdje geisoleerd, de zieke dieren werden apart gezet en na een aantal weken waren ze gewoon weer beter. Dat de regering nu zo spastisch doet over ziek vee heeft volgens mij meer te maken met boertje pesten. Eerst moeten alle boeren grootschalig, en als de dieren dan ziek worden, wordt alles vernietigd. Ze willen gewoon de grond hebben, kunnen ze weer huisjes, kantoortjes en fabriekjes bouwen >:(
Door laura
#189802
Dat het alleen om het boertje pesten te doen is geloof ik niet. Het heeft voor een groot deel te maken met het buitenland, de handel.
Als nederlands vlees alleen hier verkocht kan worden kunnen veel boeren de zaak ook wel sluiten.

Wat volgens mij een betere oplossing is is om de dieren te enten met een stof die terug te vinden is.
Aan een entstof kun je een marker hangen waaraan te zien is dat het dier geent is en niet ziek.

Op landelijke schaal geloof ik wel dat het ruimen goedkoper is... Vanuit het oogpunt van de regering gezien. En de boer moet wel doen wat de regering zegt.
Misschien is ht op die manier wel boertje pesten. De boer mag niet meer zelf weten of er geent wordt of niet.
Door Nelly
#191238
Als de regering dan eerst eens zou zorgen dat er hier geen enkel vlees meer uit het buitenland binnen komt - en dan bedoel ik het reguliere (dus varkens, rund en kippenvlees), dan zou de afzetmarkt voor onze eigen boeren behoorlijk stijgen. hoeven ze niet meer te exporteren. Dat is toch van de gekke. En dan mogen de dieren ook worden geënt, want dan hebben we met het buitenland niks meer te maken. Denk dat menige boer daarvoor zou kiezen als hij kon.
Door laura
#191301
Nelly schreef: Als de regering dan eerst eens zou zorgen dat er hier geen enkel vlees meer uit het buitenland binnen komt - en dan bedoel ik het reguliere (dus varkens, rund en kippenvlees), dan zou de afzetmarkt voor onze eigen boeren behoorlijk stijgen. hoeven ze niet meer te exporteren. Dat is toch van de gekke. En dan mogen de dieren ook worden geënt, want dan hebben we met het buitenland niks meer te maken. Denk dat menige boer daarvoor zou kiezen als hij kon.
Zonder export kunnen veel boeren hun zaak opdoeken.... Er wordt meer geproduceerd dan dat de nederlanders opeten
Door tieneke
#191427
Nelly schreef: En wat varkensvlees betreft, er is nòg een reden om het niet te geven: een heleboel honden krijgen er huidproblemen en jeuk van :(
En mensen ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#191432
Varkensvlees is buiten de kans op aujezki gewoon niet echt het meest gezonde vlees om te eten.
Het veroorzaakt bij mensen ook vaak voor huiduitslag en jeuk en dit kan dus ook bij dieren.
Wolven eten over het algemeen ook geen wilde ever.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#191633
Ik eet af en toe wel eens een karbonaadje en krijg daar geen jeuk van. Wanneer er geen risico op aujeszky zou zijn, zou ik m'n honden wel af en toe varkensvlees geven. Ja, als dan zou blijken dat ze er echt jeuk van krijgen, dan zou ik het niet meer doen. Maar ze hebben het een paar weken terug, toen we te gast waren bij Zwitserse barfers, ook gegeten. Ze vonden het lekker en hebben nergens last van gehad.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#191635
sylvia schreef: Wolven eten over het algemeen ook geen wilde ever.
Ja, maar heeft dat te maken met het feit dat ze 'm niet lekker vinden of met het feit dat zo'n linkmichiel niet zo lekker is om te vangen?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#191758
Sonja schreef:

Ja, maar heeft dat te maken met het feit dat ze 'm niet lekker vinden of met het feit dat zo'n linkmichiel niet zo lekker is om te vangen?
misschien wel beide
Door willieD
#193855
Sonja schreef: Maar ze hebben het een paar weken terug, toen we te gast waren bij Zwitserse barfers, ook gegeten. Ze vonden het lekker en hebben nergens last van gehad.
Dat bedoel ik nu,in landen waar mensen ook veel varkensvlees eten eten de honden dit ook :)
Door Sammy_Shunka
#193938
Hoi!!!

Ik heb het gevraagd aan de slager in de winkel dat ik werk en hij wist niets het vertelde mij gewoon te bellen naar een slachthuis en de dierenarts keurder aan de lijn te vragen.
Ik heb toen naar mijn dierenarts gebeld ( hij is rijksdierenarts en doet keuringen op luchthavens, vismijn) hijvertelde ij dat de kans op Auzsjeskt heeel erg klein is. Hij is nu al bijna 35jaar dierenarts en hij heeft dat maar 1 keer meegemaakt en dan nog in het begin van zijn carriére.
Varkens worden ingent en er zijn regelmatig controles op.

Donderdag is er markt en daar staat een kraampje met enkel maar varkensvlees ik ga eens vragen......
Door An
#193961
Net als ik dacht dus ;)

Ik heb net een nummer gevonden van weer wat slachthuizen, zit een varkenslachter tussen ook, als ik eht neit vergeet bel ik hem morgen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door