Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door An
#185087
Yari schreef:

Hartstikke bedankt voor je antwoord!! Hier kan ik wat mee!
Alleen kook ik de vis toch liever omdat rauwe vis een stof bevat die Vitamine B1 afbreekt bij de hond.
Ook rauwe eieren of rauwe kip ga ik niet geven, want een hond kan wel degelijk Salmonella vergiftiging oplopen (zal zo'n vaart niet lopen hoor, maar ik ken wel degelijk enkele gevallen en wil dat risico gewoon niet nemen). ;)
Je hoort sowieso niet al teveel vis te geven. Dat staat immers maar erg beperkt op het menu van een in het wild levende hond. Ik geef 1 keer in de 2 weken ofzo rauwe vis. Als je de rest vand e tijd vlees geeft krijgt je hond meer dan zat Vitamine B binnen via daar, dus als de vis daar een miniscuul aantal van afbreekt is dat verwaarloosbaar. Dat is het hele principe van barf natuurlijk, je rekent niet elke maatlijd exact uit.

Als je het gaat koken is het erg zonde van de vis hoor ;)

Een gezonde hond loopt heus geen zware salmonella bacterie op. Ik barf nu al ruim een jaar met 2 keer per week rauwe kip en bijna dagelijks een rauw ei. Ikt wijfel er niet aan dat ze al wel is salmonella hebben binnengehad maar mijn honden zijn gewoon gezond genoeg om dat zelf op te lossen. Ook dat is weer een gevolg van barf het immuunsysteem van je hond wordt heeeeeeeel wat sterker dan een doorsnee brokkenhond. Een brokkenhond zou ik nooit een stuk rauwe kip geven want ik geloof idd dat die ernstig gevaar kan lopen, want die honden hebben vaak niets weerstand. Maar als je echt wil gaan barfen denk ik dat je zelfs qua variatie niet buiten kip kan als je je hond ene gezond en gevarieerd menu wil voorschotelen.
Laatst gewijzigd door An op ma 11 okt 2004, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MarijeJoanne
#185416
Maar hoe zit het dan met de graat?

Botten mogen niet verhit worden omdat dan de botstructuur veranderd, is dat niet hetzelfde met graat?
Door Yari
#189851
Bedankt voor de verdere reacties. Ik ben niet meer zo huiverig voor Salmonella en ga gewoon ook de kipvarianten geven. Ook ga ik eens Carnibest uitproberen, lijkt me kwalitatief ook erg goed.

Even over die graten: die haalde ik er altijd uit! ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#189935
Yari schreef: Bedankt voor de verdere reacties. Ik ben niet meer zo huiverig voor Salmonella en ga gewoon ook de kipvarianten geven. Ook ga ik eens Carnibest uitproberen, lijkt me kwalitatief ook erg goed.

Even over die graten: die haalde ik er altijd uit! ;)
;) Goed zo, het is vaak een kwestie van aan het idee wennen en je gezonde verstand gebruiken :). Voor je het weet geef je je hond hele kiparkassen ;) ;D.
Door An
#190089
Yari schreef: Bedankt voor de verdere reacties. Ik ben niet meer zo huiverig voor Salmonella en ga gewoon ook de kipvarianten geven. Ook ga ik eens Carnibest uitproberen, lijkt me kwalitatief ook erg goed.

Even over die graten: die haalde ik er altijd uit! ;)
Heel goed ;D Het zijn ff mentale barrieres waar je door moet he? Had je me een jaar en half geleden gezegd dat ik op een dag met schapenkoppen in mijn koffer ging rondrijden had ik er niks van geloofd en nu hoort dat hier ook standaard in het menu ;)
Door tieneke
#190541
Er lag gisteren een aangereden fazant op de weg,wilde stoppen maar mijn man dacht er anders over! ;D ;D
Best wel zonde :-\
Door An
#191011
wahahahaha dan behoor je tot de harde kern als je zo begint te denken denk ik ;) (zegt An die dit ook al dikwijls door haar koppie heeft weten gaan! :-[)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door