Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jelle
#177008
Hoi

Even een kleine tip voor wie er wat aan heeft:

misschien heb ik niet de meest briljante keukenmachine, maar bij het maken van GFmix heeft ie nog wel eens moeite om alles goed dooreen gemixt en gemalen te krijgen omdat het een beetje "droog" is allemaal (afhankelijk van welke GF je erin gooit natuurlijk).

De oplossing waar ik op kwam is zo simpel als maar kan: een scheutje (sinaas)appelsap erdoor (ander vruchtensap zal ongetwijfeld ook werken, wel "echt" sap lijkt me en geen Cmerk dubbeldrank oid) en het hele spulletje wordt lekker smeuig en draait prima in de molen!
De molen kan het op deze manier ook wat fijner hakken, bevorderend voor de verteerbaarheid zo denk ik.
Laatst gewijzigd door jelle op wo 29 sep 2004, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Charlotte
#177320
Dat is zeker een goede tip.
Als ik een gf maak met weinig fruit krijg ik ook altijd een droge derrie. Ik heb wel een hele fijne keukenmachine maar het duurt dan wat langer voordat het helemaal fijn is. Normaal deed ik er een klein scheutje warm water bij.
Door laura
#177445
wij doen het idd ook altijd met wat water. Een beetje sap is een goed idee. Sinaasappels zitten bij ons bijna nooit door de mix (we eten ze zelf niet). Een beetje sap is dan idd niet weg!
Door ziggy
#177649
Waarom sap?
gooi er 1, gepelde, sinaas in of een heeeeel rijpe peer of appel of meloen of grape fruit. Niets is beter dan vers fruit om de gf-mix gemakkelijker te mengen.
Een komkommer is ook nogal sappig.
Groet,
Vic.
Door Yari
#177684
ziggy schreef: Waarom sap?
gooi er 1, gepelde, sinaas in of een heeeeel rijpe peer of appel of meloen of grape fruit. Niets is beter dan vers fruit om de gf-mix gemakkelijker te mengen.
Een komkommer is ook nogal sappig.
Groet,
Vic.
Ik doe er inderdaad vaak een sinaasappel doorheen die ik geschild heb met een dunschiller, zodat alleen de oranje laag eraf is en het witte nog aanwezig is. Die witte laag schijnt hele goede stoffen te bevatten die goed zijn voor o.a. de hersenen (ben de naam ff kwijt).
Beter dus dan alleen sap toevoegen inderdaad! ;)
Laatst gewijzigd door Yari op do 30 sep 2004, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door