Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#174862
MarijeJoanne schreef:

Ben nog niet geheel wakker, daar kan het aan liggen, maarrrrrrrrrrrr, wat hangt onder het lichaam wat dragend is? ;D ;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door casangio
#174864
MarijeJoanne schreef: Seconde later bedenk ik dat er ook nog vliegende schepsels zijn 8) .
Maargoed, op het moment dat die botten dragend zijn, staat ie op een oppervlak en dan zit het dus nog steeds onder het lichaam en hangt het niet meer ;) .
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Door tieneke
#174871
MarijeJoanne schreef:

Ben nog niet geheel wakker, daar kan het aan liggen, maarrrrrrrrrrrr, wat hangt onder het lichaam wat dragend is? ;D ;D ;D
Wat denk jezelf? ;D ;D
Door Marion
#176171
Heb je ipv om pens ook het woord maag geprobeerd? Ze eten namelijk zelf ook maag dus het lijkt me sterk dat ze het nederlandse woord er niet voor kennen ;) En anders wijs je op je buik :P
Door DiNero
#176465
Hoi,
Ik zit dit net pas te lezen en zie m'n naam voorbijkomen ;D
Maar deze winkel heeft voor zover ik weet geen pens, zij slachten niet zelf.
Voor botten is het inderdaad een goed winkeltje ;)
Door Lisa
#176479
Linda.B schreef: Hoi,
Ik zit dit net pas te lezen en zie m'n naam voorbijkomen ;D
Maar deze winkel heeft voor zover ik weet geen pens, zij slachten niet zelf.
Voor botten is het inderdaad een goed winkeltje ;)
Ja joh als je er even niet bent wordt er gelijk over je gepraat hoor ;D.
Door Jantien
#177637
Hoi
Ik denk ook dat je bij een slager moet zijn die zelf slacht, en ik dacht ook dat bij de islamitische slager er alleen schapen en lammeren worden geslacht.
(als ze dat al in dat winkeltje doen) vaak wordt er (dacht ik ) een keer in de week bij een traditioneel slachthuis islamitisch geslacht.

succes en weet je al wat het turkse woord is? ;)
Door Marion
#177727
maag is ook gewoon geschikt voor menselijke consumptie, dus probeer het anders gewoon eens bij een andere islamitische slagerij.
Door MarijeJoanne
#177789
Jantien schreef: succes en weet je al wat het turkse woord is? ;)
Nope, nog niet ;D, en bedankt (iedereen trouwens) 8) .

Ik ben vanmiddag bij meerdere slagers geweest, en geen een had pens voor mij.
Eentje had wel een zak botten voor mij (voor 50 cent).
Dus die maar genomen ;D (neehoor, had er om gevraagd).

Ook bij meerdere visboeren.
Velen kregen het kant en klaar aangeleverd, dus hadden ook niks voor mij.
Tot de laatste visboer, dat was een echte ;) .
Er was zojuist al het afval (vissenkoppen ed) opgehaald, dus veel had hij niet meer.
Dus ik al balen, tot hij zei dat er nog wat was van een kabeljauw (of kibbeling, weet het ff niet meer).
Dus dat in een zak gekieperd voor mij en mocht het zo meenemen.
Nog een hele discussie met hem gehad (had hij ook met zijn schoondochter in spe, die voerde ook rauw, volgde een opleiding met dieren oid, net als mij dus ;D , volgens hem lag het daaraan, volgens mij niet, vooral omdat je op school meer leert over het commerciele voer, oftewel brokken, dan over andere voermethoden).

Eenmaal thuis aangekomen, de vis maar eens gaan verdelen in porties van ongeveer 200 gram.
Had ik me toch 18 diepvrieszakken vol, bijna 4 kilo dus (nouja, 3, 6 kilo als de zakjes ieders precies 200 gram wogen :D ).
Daar ga ik nog wel eens vaker langs ;D 8) .
Er zat geen graat of wat dan ook in, vond het er goed uitzien en vroeg me echt af hoe hij dat afval kon noemen ::) .
Als er wel graat in had gezeten, had het mij ook niet uitgemaakt, dan was het gewoon de blender oid ingegaan, maargoed, die zat er dus niet in.

De botten zijn vooral groot (en dragend? geen flauw idee, ben bang van wel), maar toch maar in de vriezer gedaan.
Ze kunnen eventueel altijd nog het vlees eraf eten (zit aan sommige best nog wel wat aan) en dat het dan in de prullenbak ingaat.
Nu zit het iig in de vriezer, en op de vis zit een sticker dat het vandaag de vriezer in gegaan is en er pas over 10 dagen weer uitmag ;) .
Wel een beetje jammer, want had graag gezien hoe de honden gingen reageren.

Maarrrrrrrrrrrrrr, vandaag in de supermarkt ook een hele kip gehaald (voor het eerst, nouja 2, zat in 1 verpakking) en na het verdelen (zijn maar kleine hondjes he? nouja, 1 klein en 1 middenmaat) mochten ze die opsmikkelen.
Daar genoten ze ook wel van 8) .

Linda, welke botten haal jij daar vandaan? En welke laat je liggen, of gooi je thuis weg?

Jantien, volgens mij wordt er wel meer geslacht, zag namelijk wel wat meer in de vitrine liggen dan schaap en lamsvlees alleen (oa, kipfilet zag ik er ook liggen).

Marion, een andere Islamiet ken ik (nog) niet.

Maargoed, ben er nog niet weer geweest (mn ma wordt al gek bij de gedachte, diepvries zit nu al stampvol en de bedoeling was pas echt over te stappen als we een nieuwe diepvries hadden en de oude dus over), dan ga ik een nieuwe poging wagen.
Ook voor ander orgaanvlees, want ze krijgen nu bijna alleen maar spiervlees.
En das natuurlijk niet de bedoeling, maar bij de volgende ronde ga ik ook op jacht naar orgaanvlees (valt pens toch ook onder? maargoed, daarvoor moet ik iig nog even verder zoeken).
Door DiNero
#177790
MarijeJoanne schreef:

.

Linda, welke botten haal jij daar vandaan? En welke laat je liggen, of gooi je thuis weg?
Er zitten vaak kale ribbetjes bij, of wervels, borstbeen, maar ook wel hardere botten. Ikzelf ga er alleen heen voor de ribben, die eten ze hier netjes op. De rest lijkt of te klein of te hard en daar gaan ze mee gooien en in 1x doorslikken tijdens het eten, vind ikzelf te eng! Maar dat ligt misschien aan het soort hond dat je hebt.
Meestal koop ik daar ribbetjes met vlees en krijg dan een zak botten mee ;D Hart/lever/nieren van lam verkopen ze daar ook
Kip hebben ze ook wel, maar dat haal ik daar nooit.
Btw, aan de kuipersdijk zitten nog twee islamitische slagerijen die meer schijnen te verkopen, ik ben daar zelf nog niet geweest, misschien kun je daar pens krijgen?
Door MarijeJoanne
#178086
Linda.B schreef:
Er zitten vaak kale ribbetjes bij, of wervels, borstbeen, maar ook wel hardere botten. Ikzelf ga er alleen heen voor de ribben, die eten ze hier netjes op. De rest lijkt of te klein of te hard en daar gaan ze mee gooien en in 1x doorslikken tijdens het eten, vind ikzelf te eng! Maar dat ligt misschien aan het soort hond dat je hebt.
Meestal koop ik daar ribbetjes met vlees en krijg dan een zak botten mee ;D Hart/lever/nieren van lam verkopen ze daar ook
Kip hebben ze ook wel, maar dat haal ik daar nooit.
Btw, aan de kuipersdijk zitten nog twee islamitische slagerijen die meer schijnen te verkopen, ik ben daar zelf nog niet geweest, misschien kun je daar pens krijgen?
Zo bekend ben ik nou ook niet in Enschede ;D , zit er op school, ga er soms eens stappen of stadten, maar thats it 8) .
Weet hoe ik met de auto op school kom en bij het station, en dat is het ook wel zo ongeveer.
Door Lisa
#178557
Kuipersdijk is niet zo heel moeilijk te vinden, vanaf je school alleen maar singelwerk. Het is de straat achter de V&D naar de singel. Wil anders best wel een keertje mee om te shoppen bij die 2 winkels :). Alleen moet eerst de vriezer wat leger krijgen. Zit nu stampesvol en krijg morgen 10 kg. rundvlees. Hoop dat ik het kwijt kan.
Door MarijeJoanne
#178577
Lisa schreef: Kuipersdijk is niet zo heel moeilijk te vinden, vanaf je school alleen maar singelwerk. Het is de straat achter de V&D naar de singel. Wil anders best wel een keertje mee om te shoppen bij die 2 winkels :). Alleen moet eerst de vriezer wat leger krijgen. Zit nu stampesvol en krijg morgen 10 kg. rundvlees. Hoop dat ik het kwijt kan.
Is goed, want de V&D weet ik niet eens te vinden ;D .
Ja, in Hengelo, maar niet in Enschede.

Daarbij is onze vriezer nu ook echt te vol ;D , daarom lag het ook eerst in de planning om pas echt over te stappen als we een nieuwe vriezer hebben (en die laat volgens mij nog wel even op zich wachten) maar daar is het niet van gekomen ;D .
Nu is het dus proppen, proppen en nog eens proppen.
En als je dan de kast open trekt, niet raar opkijken als er wat uitrolt, haha 8) .
Vooral nu we ook een lading botten hebben en vvv neemt ook veel ruimte in beslag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door