Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#1478881
Ik schrok ook wel even van dat schoolbordkrijtje maar denk eerder dat dit is omdat het in mijn ogen gewoon vies smaakt  ;)

Tja, een hond hebben met huidklachten, jeuk en oorontstekingen is lastig en je bent al ongelofelijk blij als je maar één dingetje vind waar je hondje klachtenvrij op is.  Ik spreek van ervaring spijtig genoeg.  Maar het is idd wel nodig om verder te zoeken zodat je toch een complete maaltijd kan geven.  Alleen spijtig dat dit niet altijd even gemakkelijk is en soms echt een kleinigheid is.
Hoe lang is je hondje al klachtenvrij nu en hoe lang eet je hondje zijn menu nu al?
Als je aan die 6 weken zit zou ik zeggen: probeer eens één ding toe te voegen en hou dit terug een tijdje vol om te zien hoe of wat.  Best dan toch iets dat wat calcium bevat, kippevleugeltjes of zo (makkelijk te krijgen en niet te hard, alleen zorgen dat je ze inknipt of platslaan )  Hoewel sommige honden blijkbaar ook heel allergisch reageren op kip.  Maar ach, 't is zo dat je het maar te weten komt ddoor het risico te nemen dat je hondje reageert.  Maar dan weet je tenminste iets.
Oh en , het is niet omdat een hondje niet op een bepaalde kvv kan dat het allergisch is aan de diersoort er in hoor.  Nena kreeg opnieuw vreselijke uitslag na een kvv enkel en alleen uit kip maar nu eet ze gewoon rauwe kip zonder problemen....er zat dus iets anders in de kvv waar ze niet tegen kan.
Ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden hoe het verder gaat.
Door Nadia
#1479948
Even Off Topic: Wat leuk dat je hond Blitz heet. Mijn eerste pony heette ook Blitz :D
Ben het verder met een z nog nooit tegen gekomen. Wel vaker Blits...
Door Blitz
#1490092
allereerst heel erg bedankt voor alle reacties ik heb er zeker wat aan.
Blitz krijgt nu kvv en ben van plan om binnenkort kippenekken aan haar menu toe te voegen.
Ik heb wel het idee dat ze al minder gaat ruiken en iets minder aan het verharen is maar het is natuurlijk ook erg koud buiten dus mss houd ze daarom haar haar  beter vast. Haar huid ziet er nog niet veel beter uit maar is ook zeker niet slechter geworden dus ik wil het nog ff aankijken.

En de naam Blitz is samengesteld van onze andere huisdieren Nl  Bolle de kat Lightfeet ons paard Tutje onze andere kat  En de Z van haarzelf Helaas zijn hebben we vorig jaar ons paard en de kat in moeten laten slapen. Maar met de naam van Blitz worden ze zeker nooit vergeten.
Door Stef@nie
#1490173
Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan met Blitz!
En wat mooi hoe je aan de naam Blitz bent gekomen :) , echt bijzonder!
Door Nadia
#1490339
Dat is zeker mooi ja hoe je op de naam bent gekomen!!

Mijn pony heette op stamboom Wendy, echter toen ze pas op de manege kwam zei iedereen, wat een Blitzganger! Vandaar Blitz. iets minder origineel ;)
Door Blitz
#1611174
Hallo allemaal,

We zijn nu inmiddels 4 maanden verder en ben sinds een week of 3 een volledige barfer. Met Blitz gaat het nu eindelijk sinds een week of 4 goed. Ze is wel lang aan het ontgiften geweest. Ze is eindelijk jeuk vrij  :D  zonder medicijnen. Ruikt niet meer (ook erg prettig ) en ik moet nu zelfs opletten dat mevrouw niet te dik wordt. Terwijl ik altijd moeite had om haar een beetje op gewicht te houden. Het was in het begin best wel wennen vooral om het vlees op tijd uit de vriezer te halen (heb nog wel eens vernietegende blikken gekregen 's ochtends) Maar ben er nu redelijk aan gewend en Blitz vind het geweldig het is iedere keer weer een klein feestje voor haar als de voerbak gevuld wordt. En als ik naar de slager ben geweest en het vlees in porties aan het  afwegen ben is ze niet meer uit de keuken weg te slaan want er valt per ongeluk wel eens een stukje. Barfplaats bedankt voor alle informatie en hulp die ik heb gehad.

Groetjes
Petra en Blitz
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door