Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#165154
Voor het eerst heb ik de honden runderhart rauw gegeven. De poep van de volwassen honden was prima. Maar die van de 6 maanden oude hond was echte derrie. Heeft dit te maken met dat rauwe hart en betekent het dat ik het hem niet meer geven moet?

Ik ken die zachte derrie wel van Barousse als ze nieren en lever heeft gehad, weliswaar gekookt maar toch. Ik heb dat daarna nooit meer aan de honden gevoerd. Maar... hoe doen jullie dat dan?

Groet, Sieneke
Door Lizzy
#165155
Hoi Sieneke, ja, ik denk wel dat dat door het hart komt. Hart werkt ook laxerend. En de ene hond is daar gevoeliger voor als de andere.

Nu is het wel zo dat naarmate honden gewend raken aan rauw vlees (ik weet niet wat ze normaalgesproken eten?), ze veel minder snel van dit soort maaltijden aan de dunne gaan....

Ik combineer de orgaanvleesmaaltijd altijd met groentepuree (en niet teveel bladgroente want bladgroente laxeert ook weer) en bot. Bot maakt de ontlasting weer stevig dus dat heft elkaar weer goed op. Maar, ik weet niet of jouw honden al gewend zijn aan rauwe botten?
Door bas rouge
#165160
Mijn honden eten ook Duck, Energique en pens. Prima ontlasting dan. Maar ik begrijp dat alle orgaanvlees een laxerend effect heeft/kan hebben.
Ja, verse vleesbotten van de slager kennen ze maar dat geef ik slechts beperkt aangezien ik dat niet binnen wil geven. Ik woon tuinloos, helaas.

Groet, Sieneke
Door Lizzy
#165161
bas rouge schreef: Mijn honden eten ook Duck, Energique en pens. Prima ontlasting dan. Maar ik begrijp dat alle orgaanvlees een laxerend effect heeft/kan hebben.
Ja, verse vleesbotten van de slager kennen ze maar dat geef ik slechts beperkt aangezien ik dat niet binnen wil geven. Ik woon tuinloos, helaas.

Groet, Sieneke
Onze honden eten hun botten binnen, op een rubber matje. Maar zoiets zou je niks vinden? Als je wat minder hart geeft en bijv. een lepeltje rijst en wat gepureerde groentes (of gekookte die je over hebt van je eigen maaltijd) er doorheen doet, dan heb je ook kans dat de ontlasting harder blijft.

Groetjes, Lizzy
Door bas rouge
#165164
Tsja, waarom ook niet. Ik heb zeil en ze gaan er vermoedelijk mee op hun plekken liggen. En die kleden kunnen gewassen worden. Ik ga er nogeens over nadenken.

Wat voor rubbermatjes heb jij dan, is dat heel groot dan, jij hebt toch o.a. Bassets, da's een flinke hond nml. en vooral ook een lang end.

Groet, Sieneke
Laatst gewijzigd door bas rouge op zo 12 sep 2004, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#165445
bas rouge schreef: Tsja, waarom ook niet. Ik heb zeil en ze gaan er vermoedelijk mee op hun plekken liggen. En die kleden kunnen gewassen worden. Ik ga er nogeens over nadenken.

Wat voor rubbermatjes heb jij dan, is dat heel groot dan, jij hebt toch o.a. Bassets, da's een flinke hond nml. en vooral ook een lang end.

Groet, Sieneke
Hoi Sieneke, ik heb onder-tafellaken gekocht bij de VEN (groothandel) en dat kun je per meter kopen. Misschien hebben ze dat ook wel bij de Makro. In ieder geval, ik heb een paar flinke lappen daar van geknipt (van zo'n meter bij een meter). Deze matjes kan ik direct in de wasmachine gooien na het eten. Ze kunnen op 40 graden gewassen worden. Dit werkt voor ons ideaal. Mijn andere twee honden zijn Dalmatische Honden.
Door casangio
#165612
Hoi, hoi

Ik gebruik grijze plastic zakken en snij een zij- en onderkant open en spoel ze na gebruik af. Na een tijdje gooi ik ze weg.
Door jeanne
#165744
bas rouge schreef: Mijn honden eten ook Duck, Energique en pens. Prima ontlasting dan. Maar ik begrijp dat alle orgaanvlees een laxerend effect heeft/kan hebben.
Ja, verse vleesbotten van de slager kennen ze maar dat geef ik slechts beperkt aangezien ik dat niet binnen wil geven. Ik woon tuinloos, helaas.

Groet, Sieneke
Freule at haar bot bij slecht weer ook binnen hoor, gewoon op een oude badhanddoek, dat had ze zo door!
Bes en Sil hebben tot nu toe nog gewoon buiten kunnen eten, maar die gaan bij slecht weer ook ieder op een oude badhanddoek ;)
Klaar met eten? Badhanddoek in de was, en klaar is moeders ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door