Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#159790
Ik heb ergens gelezen dat als de honden botten gegeten hebben dat je dan het water weg moet halen.
Nu heb ik de monsters net ieder 2 kippevleugels in 4 stukken gegeven.
Moet ik dan ook het water weg halen, en zo ja hoelang?
Door laura
#159791
ik dacht dat dat water weghalen vooral bij 'kale' botten is.... Kan zijn dat ik t fout heb hoor.
Tosca drinkt nooit veel na het eten van botten, maar dat verschilt blijkbaar per hond.
Door Eidos
#159793
Vooral als de honden geen botten gewend zijn word het water nog wel eens weggehaald ja.. Dit vooral om het verteren van de botten te verbeteren en stimuleren. Sommigen van hier doen dit na jaren nog steeds na het geven van botten. Ikzelf haal de bak water alleen weg als Dos een groot bot heeft gehad en heb gemerkt dat de ontlasting de volgende dag dan beter is dan wanneer ik hem wel laat drinken.. Ik haal de bak dan ongeveer een uur a 1,5 uur weg.
Door Breezer
#159796
Dyzo heeft volgens mij nog nooit geen botten gegeten, ja alleen die stukjes in d´r Carnibest. En Breezer begint al aardig gevorderd te worden. Maar omdat ze continu aan het ravotten zijn, hebben ze nogal dorst dus vandaar de vraag.
Door Eidos
#159799
Als Dyzo het niet gewend is te eten zou ik voor de zekerheid even het water weghalen voor, zeg maar 1 uurtje.. Je kan ook wat olijfolie ( extra vergine ) over haar/zijn eten doen straks zodat ze/hij morgen geen kanonskogels uitpoept ;) :P. Veel honden krijgen sowieso van het eten van botten al dorst, en even zonder water is niet erg.
Door Breezer
#159800
Eidos schreef: Als Dyzo het niet gewend is te eten zou ik voor de zekerheid even het water weghalen voor, zeg maar 1 uurtje.. Je kan ook wat olijfolie ( extra vergine ) over haar/zijn eten doen straks zodat ze/hij morgen geen kanonskogels uitpoept ;) :P. Veel honden krijgen sowieso van het eten van botten al dorst, en even zonder water is niet erg.
Als dat waar is dat ze kanonskogels gaat poepen ben ik helemaal blij, want ze is door de stress van het logeren een beetje aan de race. Dus daar zou ik erg blij mee zijn.
Nou heb ze nu bijna drie kwartier geleden gegeven, dus zal straks het water weer neer zetten.
Door Eidos
#159806
Breezer schreef:

Als dat waar is dat ze kanonskogels gaat poepen ben ik helemaal blij, want ze is door de stress van het logeren een beetje aan de race. Dus daar zou ik erg blij mee zijn.
Nou heb ze nu bijna drie kwartier geleden gegeven, dus zal straks het water weer neer zetten.
Tja dat is verschillend per hond ;) Dos heeft vrijwel altijd erg harde ontlasting na het eten van botten ( de eerste keer zo hard dat ie zn poepertje een beetje stuk had gedrukt om de kogels eruit te laten schieten ), dus doe er voor hem altijd wat olijf of visolie over het voer voor het eten ( hier krijgt dos eigenlijk altijd alleen maar bot na het eten ). Maar heb gehoord dat sommige honden van hier juist dunne ontlasting krijgen... Dus ook hier geld weer, kijk even hoe ze poept vandaag en morgen ;). Ze blijft toch nog zeker anderhalf week bij jou ?? Hopelijk gaat de stress snel weg, want dat is ook niks natuurlijk ;).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#159821
Ik haal nooit de waterbak weg, in de natuur worden de beekjes ook niet dichtgegooid als er bot gegeten is.
Door Breezer
#159875
Eidos schreef:

Tja dat is verschillend per hond ;) Dos heeft vrijwel altijd erg harde ontlasting na het eten van botten ( de eerste keer zo hard dat ie zn poepertje een beetje stuk had gedrukt om de kogels eruit te laten schieten ), dus doe er voor hem altijd wat olijf of visolie over het voer voor het eten ( hier krijgt dos eigenlijk altijd alleen maar bot na het eten ). Maar heb gehoord dat sommige honden van hier juist dunne ontlasting krijgen... Dus ook hier geld weer, kijk even hoe ze poept vandaag en morgen ;). Ze blijft toch nog zeker anderhalf week bij jou ?? Hopelijk gaat de stress snel weg, want dat is ook niks natuurlijk ;).
Ja ze blijft tot de 23ste! Dus ik kan nog genoeg expirimenteren.
Door jeanne
#159880
sylvia schreef: Ik haal nooit de waterbak weg, in de natuur worden de beekjes ook niet dichtgegooid als er bot gegeten is.
ik ook niet, maar merkte laatst wel dan Sil erg veel moeite had met poepen nadat ze aan een groot bot hadden zitten knagen. Dus heb ik hem wat olijfolie door het eten gedaan ;)
Door Sander
#159885
Ik heb niet het idee dat je je na het geven van twee kippenvleugeltjes erg druk moet maken over het wel of niet laten staan van water of over kanonskogels als ontlasting...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door