Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door richard
#160042
Hoi,

Uit eigen ervaringen kan ik je nu al zeggen dat je hond de schalen gewoon in stukjes weer uit zal poepen. Niet dat wij gamba's aan onze honden geven, maar ooit hebben ze de BQ schotels een keer te grazen gehad, vandaar deze ervaringen.

richard
Door 202spots
#160122
richard schreef: Hoi,
Uit eigen ervaringen kan ik je nu al zeggen dat je hond de schalen gewoon in stukjes weer uit zal poepen. Niet dat wij gamba's aan onze honden geven, maar ooit hebben ze de BQ schotels een keer te grazen gehad, vandaar deze ervaringen.
richard
Hmm...dan waren de garnalenschalen dus OOK geBBQd
ik vraag me af of de rauwe schalen dan WEL verteerd zullen worden....
'k ga 't toch maar 'n keer rauw proberen! ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 03 sep 2004, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ziggy
#160130
Onze beide honden zijn verzot op de inhoud van herte- of reemaag. Je kan de maag eestukje opensnijden en de inhoud eruit halen. Laat het "sap", zeer zuur, eruitlekken gedurende 24 uur. Pers er nog zoveel jus uit als je kan en dan kan je het invriezen in porties. Na 14 dagen kan je beginnen voederen samen met wat vlees, het is een vervangen van de gf-mix. Indien het een volle maag is heeft die algouw een gewichtige inhoud om ineens te geven, ik schat toch wel een kilo of 8 tot 9.
De pens kan je in repen snijden en per gewichteenheid die je je hond voert als ingewand geven.
In't kort: ik zou die pens niet in zijn geheel geven wegens teveel gf-mix en ingewand tegelijk.
Groet,
Vic.
Door richard
#160668
202spots schreef:

Hmm...dan waren de garnalenschalen dus OOK geBBQd
ik vraag me af of de rauwe schalen dan WEL verteerd zullen worden....
'k ga 't toch maar 'n keer rauw proberen! ;)
Nee dus! Die spikkels van mij zijn zo razendsnel.... dat die gamba's (en de rest) de BQ nog niet eens hebben gezien!! Rauw dus.

richard
Door 202spots
#160675
richard schreef: Nee dus! Die spikkels van mij zijn zo razendsnel.... dat die gamba's (en de rest) de BQ nog niet eens hebben gezien!! Rauw dus.
richard
Tja ik had kunnen weten dat ze geen geduld hebben!! ;D
Maar ik ben ook even aan 't testen met rauwe garnaal,ik kon niet zo gauw die hele grote vinden,dus heb de middelmaat? van ongeveer 5 cm,mee naar huis genomen.
Eerst Cis 'n stukje van af laten bijten en dat word dan natuurlijk niet eens geproefd maar gelijk doorgeslikt,en de rest werd ook in 1 hap doorgeslikt.
Tor staat er heel voorzichtig aan te likken en weet niet hoe die er 'n happie van af moet halen,ik geef dan de hele garnaal maar aan 'm,maar die laat ie gelijk vallen, dus ik breek maar 'n stukkie voor hem af....weer ruiken en pakt het wel aan,maar laat 't weer vallen...en kijkt me aan om te vragen of ik niks beter heb?
volgende stukkie dan maar zonder schaal gegeven...
ook geproeft en weer uitgespuigd...staartje moet ie helemaal niet,dus ik heb 1 spot die de garnalen eet,en 1 die 't niet moet..dus Cis heeft de boel maar opgeruimt.
Zal morgen alleen bij Cis de poep-check hoeven doen.
Maar ik vind de schalen dus ook niet echt hard hoor,'t is makkelijk om ze zo stuk te breken,maar hoe of het verteerd is natuurlijk de vraag... :-\
we zullen zien...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door