Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tien
#156650
Hoi allemaal
Bedank voor jullie vele reacties! ;D
Ik weet niet of 400 gram te veel is. Mijn hond weegt denk ik wel zo'n 25 a 30 kilo, en er staat dat je 1 schijfje per 5 kilo moet geven, dus dan kom ik op 4 schijfjes per dag. Ik geef er 's ochtends 2 en 's avonds 2. Is dat goed, om dit zo een beetje te verdelen? Ik zal eens informeren bij de dieren zaak of ik het ook in groot verpakking kan krijgen, want dan valt het wel mee qua prijs, als ik dat zo bij jullie lees! Want ze vind het heerlijk, en brokken wil ze niet eten en omdat dit volgens heel veel mensen beter is voor de hond vind ik het natuurlijk prima!! Dit is de 1e keer dat ik een hond heb en wil het zo graag goed doen, omdat ze bij de vorige eigenaar zo verwaarloosd is. Ze kreeg geen aandacht en werd (bijna) nooit uitgelaten en er werd niet met haar gespeeld en ze kreeg ook nog eens heel slecht voor! Ze is ook heel erg kaal op haar rug/kont. Ik ben ook heel erg mijn best aan het doen om dat weg te krijgen. Nu las ik op de site van Energique dat daar de "speciaal" voeding voor is, dus dan kijk ik of ze die hebben bij de dieren zaak!
Verder krijgt ze vloeibaar schapenvet, met visolie door het voer, want dat schijnt ook goed te zijn. Hebben jullie verder nog tips, dan hoor ik het natuurlijk graag!
Groetjes Tien :D ;)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#156693
Een cairnterrier van 25 a 30 kilo ??? ??? Is dat een mammoet terrier dan.Dat zijn van die kleintjes ??? ???
Lijkt me wel heeeeeeeeeeeeel erg zwaar ::) ::)
Gebruikersavatar
Door chooky
#156695
whaaaaaaaaaaahaaaaaaaa!
BOINK!!!!
ga ik weer....
Een mammoetterrier! hoe verzin je het! ;D ;D ;D
Door moniek
#156700
Unique schreef: Een cairnterrier van 25 a 30 kilo ??? ??? Is dat een mammoet terrier dan.Dat zijn van die kleintjes ??? ???
Lijkt me wel heeeeeeeeeeeeel erg zwaar ::) ::)
Volgens mij heeft ze geen cairn maar een groenendaeler
Door Ollie
#156704
moniek schreef:

Volgens mij heeft ze geen cairn maar een groenendaeler
Hahahahah ;D volgens mij zitten jullie bij de verkeerde topic! ???
Door Ollie
#156707
hahahahah ik zie het al, er zijn 2 die zich voorstellen in dezelfde topic! ;D
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#156715
erica kellenbach schreef: Ik ben nieuw op deze site. Ik heb vroeger wel eens iets gelezen over Barf en dat sprak me wel aan. Mijn dierenarts haalde mij echter over om mijn hond(cairnterrier, 2 jaar oud) toch maar alleen brokken te geven. Ze vindt dat echter niet lekker en ze ziet er ook niet mooi uit. Dusben ik vlees gaan geven, met een paar brokjes. Nu wordt ze dik. Wat kan ik het beste doen om langzaam-aan te wennen? Is groente met vlees goed?

Het staat er toch echt hè, ::) ::) Dus deze is van Erica en die andere van Tien. ::) ::) enigzinds verwarrend is het wel. ;D ;D
Laatst gewijzigd door *Lia* op zo 29 aug 2004, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Thineke
#156836
Tien schreef: Hoi allemaal
Bedank voor jullie vele reacties! ;D
Ik weet niet of 400 gram te veel is. Mijn hond weegt denk ik wel zo'n 25 a 30 kilo, en er staat dat je 1 schijfje per 5 kilo moet geven, dus dan kom ik op 4 schijfjes per dag. Ik geef er 's ochtends 2 en 's avonds 2. Is dat goed, om dit zo een beetje te verdelen? Ik zal eens informeren bij de dieren zaak of ik het ook in groot verpakking kan krijgen, want dan valt het wel mee qua prijs, als ik dat zo bij jullie lees! Want ze vind het heerlijk, en brokken wil ze niet eten en omdat dit volgens heel veel mensen beter is voor de hond vind ik het natuurlijk prima!! Dit is de 1e keer dat ik een hond heb en wil het zo graag goed doen, omdat ze bij de vorige eigenaar zo verwaarloosd is. Ze kreeg geen aandacht en werd (bijna) nooit uitgelaten en er werd niet met haar gespeeld en ze kreeg ook nog eens heel slecht voor! Ze is ook heel erg kaal op haar rug/kont. Ik ben ook heel erg mijn best aan het doen om dat weg te krijgen. Nu las ik op de site van Energique dat daar de "speciaal" voeding voor is, dus dan kijk ik of ze die hebben bij de dieren zaak!
Verder krijgt ze vloeibaar schapenvet, met visolie door het voer, want dat schijnt ook goed te zijn. Hebben jullie verder nog tips, dan hoor ik het natuurlijk graag!
Groetjes Tien :D ;)
Hoi Tien,

Als ik jouw verhaal zo hoor, denk ik dat je hond het bij jou heel wat beter gaat krijgen, als bij z'n vorige baas ;)
Maar als ik jou was, zou ik de hond eerst eens proberen te wegen, zodat je weet hoe zwaar hij precies is. Want 4 schijfjes voor een hond van 25/30 kg. is toch wat weinig, zeker als hij/zij ook nog zwaar verwaarloosd is. Dan kom ik toch op 5 a 6 schijven per dag uit. Ook zou ik als toevoeging liever alleen visolie toevoegen. Ik weet niet precies waarom, maar ik geloof niet dat schapenvet veel toevoegt. Misschien weet iemand anders dat?
Heel veel succes en plezier met je nieuwe huisgenoot :)
Door Tien
#157675
Hallo allemaal
Ik heb inderdaat een groenendaler, ik las dat daar nogal verwarring over was, hihi. ;D
Ik heb gisteren bij de dierenzaak 12 kilo Energique versvoer besteld, maar ik vind het nog steeds wel duur hoor, ik moet daar 46 euro voor betalen en ik kan er nog geen maand mee doen. Volgens jullie is 400 gram niet genoeg? En ik was juist van plan om haar nog iets minder te geven omdat ze wel een beetje te dik is. En bij de dierenzaak zeggen ze dat je je hond beter brokken kunt geven, omdat een hond dan iets te kauwen heeft en dat is wel goed voor een hond, maar mijn hond wil echt geen brokken eten. Heel veel mensen zeggen dat een hond vanzelf wel gaat eten als die honger heeft, een hond kan wel een week zonder voer, maar dat vind ik dan zo zielig, want ze moet toch goed eten? ??? Iedereen zegd dat je haar op deze manier verwent met versvoer en dat ze dan straks nooit meer brokken wil eten, maar dat doet ze nu ook al niet! En op Internet lees ik elke keer dat versvoer veel beter is dan brokken, wel verwarrend hoor. He maar weet iemand nog een merk voer dat net zo goed is als Energique, maar wel iets goedkoper?? Vind het best wel prijzig! Ik ga vandaag even de dierenarts bellen en dan word ze ook wel gewogen.
Komt nog heel wat bij kijken met zo'n beessie, maar ze verder heeeel lief en ik heb haar nog maar een week,maar zou haar nu al niet meer kwijt willen!
Ik hoor wel weer van jullie!
Groetjes Tien :D ;)
Door Francisca
#157676
Hoi Tien,
Je zou Bibi of Carnibest eens kunnen proberen. Dat is het voordeligst als je dat in grote hoeveelheden inkoopt. Vaak doen mensen dat samen. Je moet eens even kijken bij de topics over kant en klaar versvlees. ;)
Hier bv; http://www.barfplaats.nl/forum/viewforum.php?f=6
Francisca.
Laatst gewijzigd door Francisca op di 31 aug 2004, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marieke
#157821
Hey Tien! Allereerst; goed bezig! Die hond is in de boter gevallen als ik het zo lees, geweldig!

Over de energique: Volgens mij heb je de lam en rijst versie besteld, voor vachtproblemen? Die is inderdaad verschrikkelijk duur vanwege het lamsvlees!

Je kan ook de gewone versie bestellen die is meestal rond de 36 euro, als ik me niet vergis.

Voor de vacht is het sowieso al een sprong vooruit als je van aldi brok naar versvlees gaat, dus ik zou het eerst met de 'normale' versie van energique proberen en kijken wat dat doet. Misschien is het ook verstandig als je leest over 'ontgiften', want daar kan je hond nog even doorheen moeten.
Door Audrina
#157834
Tien schreef: En bij de dierenzaak zeggen ze dat je je hond beter brokken kunt geven, omdat een hond dan iets te kauwen heeft en dat is wel goed voor een hond
Dat zeggen ze bij de dierenzaak al gauw, omdat ze bij veel dierenzaken ook geen vers verkopen. Ja, Rodi en dan houdt het wel op. En zo'n verkoper houdt je natuurlijk liever als klant door te zeggen dat brokken beter zijn, dan dat ie je naar een ander ziet vertrekken voor vers. Je kan je hond ook op andere dingen laten kauwen dan op brokken. ;)
Door Tien
#158056
Bedankt allemaal weer voor de tips!
Mijn hond heeft ontzettend veel jeuk. De dierenarts heeft altijd gezegd dat dat een vlooienallergie is, maar ik ben er via Internet al achter gekomen dat dat altijd gepaard gaat met een huid afwijking of een allergie. Maar kom er maar eens achter wat het dan precies is. Ze krijgt visolie door het eten, ik smeer de plekken in met vaseline en ze krijgt "speciaal" voer van Energique. Wat kan ik er nog meer aan doen?
Volgens de dierenspeciaal zaak is 400 gram wel genoeg voor haar, maar hier zei iemand dat ze wel meer mag hebben, ik word er steeds onzekerder van of ik haar dan wel genoeg voer geef enzo. :-[
Ik vraag mijn vriend straks wel even of hij even met haar op de weegschaal wil gaan staan, dan weet ik tenminste precies wat ze weegt en dan kan ik wel in de gaten houden of ze aankomt of afvalt toch??
Ze is bij de vorige eigenaar niet heel erg verwaarloosd hooor,maar ze kreeg alleen niet zo heel veel aandacht en te goedkoop voer! Ze is niet te mager ofzo hoor!
IK hoor wel weer als jullie nog meer tips voor me hebben.
Groetjes tien ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#158063
Als ze een vlooienallergie heeft zul je toch echt wat aan vlooienbestrijding moeten doen, dan helpt versvlees echt niet. Als haar algehele vachtconditie slecht is dan helpt vers vlees natuurlijk wel.
Goed idee om je hond even te wegen, dan weet je waar je het beste mee kunt beginnen, kun je altijd meer gaan geven als ze te dun of minder als ze te dik wordt.
Van versvlees moet je wat meer voeren als brokken, het weegt per portie wat meer. Dus een hond van 25 kilo moet je van energique 5 schijfjes geven.
Vaseline, op wat voor soort plekken smeer je dat? Als je dat op wondjes gaat smeren lijkt me dat niet zo'n goed idee, op ligplekken kun je dat wel smeren uiteraard.
Door betty
#158087
Hoi,
Als je in de omgeving rotterdam woont kan ik het wel voor 230 per kilo krygen.
Groetjes Betty
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door