Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#150814
Om nou meteen alle C1000 filialen over 1 kam te scheren vind ik wat ver gaan. Bij de C1000 waar ik het vlees haal heb ik daar geen last van, ruikt precies hetzelfde als voor het invriezen :).
Door Indy
#150882
Nitus schreef: Om nou meteen alle C1000 filialen over 1 kam te scheren vind ik wat ver gaan. Bij de C1000 waar ik het vlees haal heb ik daar geen last van, ruikt precies hetzelfde als voor het invriezen :).
Daar heb je gelijk in, was ook niet mijn bedoeling
Door tieneke
#150944
Nitus schreef: Om nou meteen alle C1000 filialen over 1 kam te scheren vind ik wat ver gaan. Bij de C1000 waar ik het vlees haal heb ik daar geen last van, ruikt precies hetzelfde als voor het invriezen :).
Ik haal niet alle filialen over 1 kam maar alleen degene waar ik dit gekocht heb ;)
Niet alleen de kippenvleugels waren half bevroren of ontdooit?
Ook de varkenshaas was nog volledig bevroren ;)
Hierna moet ik geen vlees meer van de C1000.
Ook niet voor onszelf ;D ;D
Door tieneke
#150953
Indy schreef:

Daar heb je gelijk in, was ook niet mijn bedoeling
Sorry Indy, maar ik vind dat je je echt niet hoeft te verontschuldigen hoor ;)
Als een ander dit overkomt zegt hij er ook iets van en terecht!
Nu is het de hond of honden,de volgende keer wij misschien :-X
Door poesiemauw
#151251
Lizzy schreef: Katten lusten geen bedorven vlees (echt bedorven he). Ruikt het vlees zoetig? Of echt muf/goor? Ik vind trouwens ook dat je voor katten beter niet vlees eerst kunt invriezen -> deels ontdooien -> malen -> invriezen. Ik denk dat je het eerst moet malen en dan direct moet invriezen.

Als het goed is moet je yoghurt en ei goed in kunnen vriezen. Ik weet alleen niet of het de combinatie is die gaat stinken...?
de kippenvleugels heb ik bevroren gekocht.ik heb hier ooit is gelezen dat t geen kwaad kan om het vlees een beetje te laten ontdooien en daarna weer in te vriezen,maar ik ga voortaan toch maar achter verse kippenvleugels e.d aan.
het is idd een beetje een zoetige lucht wat er van het vlees af komt.met de c1000 heb ik geen ervaring..
Door alani
#151300
Ik heb altijd het idee gehad dat zolang een kat het eet het vlees goed is, katten zijn heel kieskeurig wat dat betreft
Door Doeska
#151320
Bewaarperiode div. producten in de vriezer
Fruit:
verpakt in suiker of siroop 9/12 mnd
verpakt droog zonder suiker 6/8 mnd
vruchtenmoes 6/8 mnd
Groenten:
De meeste groenten 10/12 mnd.
champignons 6 mnd
groentenpuree 6/8 mnd
Vis:
Magere vis [ kabeljauw,tong ] 6 mnd
Vette vis [ zalm,makreel ] 3/4 mnd
gepaneerde vis 3 mnd
krab en kreeft 3 mnd
garnalen rauw 3 mnd
garnalen gekookt 1 mnd
Gevogelte en wild:
kip en kalkoen 12 mnd
eend en gans 4/6 mnd
levertjes,maag,hart 3 mnd
wildbraad 12 mnd
konijn en haas 6 mnd
Vlees:
rund en lam 9/12 mnd
kalf en varken 4/6 mnd
worst en gehakt [ ongekruid ] 3 mnd
worst en gehakt [ gekruid ] 1 mnd
niertjes 2/3 mnd
zwezerik 3/4 mnd
gezouten vlees 1 mnd
Zuivel:
melk 3 mnd
fruityoghurt 1 mnd
eieren[ dooier en wit gescheiden ] 9 mnd

Je kunt zien dat zodra je het product verandert [ toevoegingen , kruiden , koken , braden etc. ]
het de bewaartijd beinvloed.
Het gedeeltelijk ontdooien en snelheid van ontdooien en bevriezen heeft ook weer invloed op kwaliteit van de producten.

Groetjes en succes, Frans
Door avalon
#151646
ik heb een keer gehad dat ik kippenekjes uit de vriezer gehaald had s'avonds en vergeten naar beneden te brengen. Toen ik de volgende ochtend bovenkwam leek het wel of er een hond had zitten schijten. zo stonk het. Zal wel door de warmte op zolder komen denk ik, ze hebben het trouwens gewoon opgegeten en er niks van overgehouden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door