Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#157120
Netty schreef: het was meer de vraag of het echt noodzaakelijk is dat ze groenten eten, of dat ze zonder kunnen.
Er zijn veel honden die nooit geen groentes krijgen Netty,het ligt eraan wat JIJ het beste vind voor je hond.
Lonsdale geeft helemaal geen groentes terwijl Billinghurst het WEL belangrijk vind.
Zelf geef ik ze OOK groentes hoor,maar 'n hond kan dus wel zonder extra groentes.

Wanneer je groente geeft dan lusten de meeste honden het alleen als er iets anders doorheen zit,dus ze eten geen bak met alleen maar gepureerde groentes erin.
maar als er 'n rauw ei of blikje sardientjes,en beetje yogurt bij zit,dan eten ze het wel op.
Door ziggy
#157194
Hier zit er in hun potten, niet gemengd, vlees en gf-mix.
Ziggy eet soms eerst de gf-mix en als laatste het vlees.
Meestal eet hij het doorelkaar, d.w.z. een hap vlees dan een hap gf-mix, en zo zijn bak leeg.
Groet,
Vic.
Door Kick4Toi
#159136
Hoi Netty,

Je zou kunnen beginnen met kleine beetjes Nutricia/Olvarit Bio Babyvoeding (fruit- of groentehapjes voor babys). Geureerd vlees mengen met de fruit- of groente puree en de hoeveelheid steeds opvoeren. Op vakantie neem ik altijd wat van dit soort potjes mee om te mengen door vlees.

Succes in Maleisië.
Door Lizzy
#159228
Ja, maar die babypotjes blijft verwarmde groente/fruit en misschien kun je dan net zo goed wat gekookte groente van jezelf aan de hond geven....?
Door Netty
#159702
die nutricia potjes vind ik zelf niet om aan te zien en te ruiken, dus dat geef ik niet.
maar ik ben erg tevreden over de paardensla, en dat eet ze.
ik ga wel andere dingen proberen, maar al eerder heb ik geschreven dat het een zeur is met eten, enne dat is denk ik voor 95% mijn eigen schuld ;)
Gebruikersavatar
Door Elly
#160155
Misschien kun je er iets geconcentreerde bouillon overheen gieten. Onze hond is ook niet gek op gekookte groente, behalve als er iets van jus op zit. Ook gekookte groente uit de bouillon voor soep vindt hij heerlijk. Honden eten met hun neus, dus als het lekker ruikt, maakt niet uit wat het is, dan eet hij het wel op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door