Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#146904
Ik heb zaterdag een hele emmer brandnetel gekocht voor de dogs en nu weet ik dat het bloedzuiverend werkt.

Is dit iets om aan Mara (bloedoor) de aankomende week extra te geven? Niet iedere dag maar zo om de dag ofzo?
Door Urs
#146907
Zou 't nie weten. kan je ook thee van maken. Of op de kaas doen. Maar ik denk bij mara baad het niet dan schaad het niet. ;)
Door Lizzy
#146934
Ja, gevonden: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 1#msg98231

Brandnetel is te gebruiken bij:
*Haaruitval
*Zwakke nagels
*Afgesleten kraakbeen
*Acne, meeeters
*Bloedzuiverend
*Rijk aan mineralen
*Bloedarmoede

Ik denk zelf dat het niet extra zinvol is voor Mara.... Wat helpt tegen bloeduitstortingen (buiten de homeopathische middelen) is citroengele honingklaver, wijnpit, paardekastanje.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#147058
Lizzy schreef: Hier kun je wel wat meer lezen over brandnetel:
http://www.natuurlijkerwijs.com/brandne ... epassingen

Er staat me trouwens bij dat de honden van Angelique het halve huis onder hadden geplast van de brandnetels die zij had gegeven. Wacht ff, dan zoek ik dat ff op.
Dat waren verse brandnetels geweest door de G/Fmix :-\
Met gedroogde die ik standaard door de zeewier roer (schept makkelijk in een moeite door) hebben ze nooit problemen gehad. Misschien was het megazeiken wel een vorm van grote schoonmaak, maar ik vond het niet zo'geslaagd LOL
Door Helen
#147063
Ik geef ook af en toe een mespuntje brandnetels door de GF-mix. Merk er verder niets van.
Door ziggy
#147724
Om de twee weken gaat er hier een koffielepel gedroogde tippen van jonge brand- en dovenetels door de gf-mix. Honden hebben nergens last van. We doen dit ook met gedroogde jonge bladscheuten van de braambessen. Zijn nu volop bramen aan het plukken voor gebruik in de gf-mix.

Groet,
Vic.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door