Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#141450
senadance schreef: ZIELIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

niet doen...

leuk hok maken!!!!!!!
Ik zie niet in waarom een konijn wat door iemand die het kan en weet wat ie doet geslacht wordt zieliger is dan een die je in de supermarkt koopt? (weet jij veel, misschien is het juist wel andersom :-X)
Door Laura W
#142247
Ik denk zelfs dat het eerder andersom is. Ik heb weleens gezien hoe bio-industrie konijnen leven en dat is echt vreselijk. Dan is een konijn dat gewoon bij een particulier heeft geleefd echt veel beter af.

Wil niet zeggen dat ik het zou kunnen hoor. Mijn allereerste konijn kwam bij een man vandaan waar een vriendin haar pony had staan. Hij hield ook konijnen voor de slacht en dit konijn kwam helemaal tegen de tralies op staan toen ik langs liep. Ik vond het zo zielig. :'( Toen mijn vader me kwam halen moest het konijn dan ook mee. ;D Hij heeft nog jaren bij ons gewoond en had als hobby om de katten te bespringen. :-[ Hij was wel heel lief. :) Hij was zo'n grote witte met llichtbruine spikkels en hangoren. Ik heb nu nog een zwak voor zulke konijnen. ;D
Laatst gewijzigd door Laura W op wo 11 aug 2004, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#142277
Zelf zou ik het niet kopen en als ik het wel zou doen moest ik hem geslacht en al aangeleverd krijgen.
Want dood gaat ie toch ;)
Door Peet
#143205
Ik ben toch wel benieuwd hoe dit is afgelopen...Heb je afgebeld?

Of ben je gaan zagen en timmeren?
;D
Door Floepie
#143206
Marion schreef:
Slachten poeliers en /of slagers voor je als je met een levend konijn aan komt zetten?????
Aan zoiets zat ik dus ook te denken, maar ik vraag me af of zij dat doen.
Laatst heb ik voor 10 euro een kilo konijn gekocht bijde poelier, dus lijkt me sterk dat hij voor mij gratis een konijn slacht... ???

En klungelen ga ik dus echt niet doen zelf, ten eerste durf ik dat niet, ten tweede kan ik dat niet, ten derde gun ik dat zo´n konijntje ook niet ;)

Ik zocht dus meer een oplossing in de trant van waar je terecht kan om een konijn gratis of geodkoop te laten slachten.

Iemand ideeën ???
Kijk ff rond in je vrienden, familie kennissenkring of er iemand een (netjes zeggen) agrariër is of veehouder, die mensen zijn doorgaands bekend met het slachten van kleinvee.. weten precies wat je moet doen met een konijn of kip..
de slag achter de oren is een gebruikelijke manier om een konijn te doden.. daarna de nek door snijden en het konijn eventjes boven de wasbak "leeg "laten bloeden. het vlees wel laten afsterven zodat de rigor mortis intreedt. Is beter en lekkerder (voor de hond)
Door tineke
#143343
Ik vind dit wel erg ver gaan hoor,kun je bedenken hoe dat konijn zich voelt als hij in de tuin word opgesloten met jou hond om opgegeten te worden.
In de natuur heeft hij tenminste nog een kans om weg te komen.De persoon die zich aanbied om te slachten mag dat of zijn er geen regels voor konijnen.
Sorry vind het respect voor het leven hier wel ver te zoeken van sommige.
Dus misschien toch maar een hokje bouwen.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#143359
sorry, maar d'r staat toch nergens dat dat konijntje de tuin ingekieperd wordt met de hond erbij zodat die lekker een konijnte kan "scoren" ?
Door Ordell
#143392
tineke schreef: Ik vind dit wel erg ver gaan hoor,kun je bedenken hoe dat konijn zich voelt als hij in de tuin word opgesloten met jou hond om opgegeten te worden.
In de natuur heeft hij tenminste nog een kans om weg te komen.De persoon die zich aanbied om te slachten mag dat of zijn er geen regels voor konijnen.
Sorry vind het respect voor het leven hier wel ver te zoeken van sommige.
Dus misschien toch maar een hokje bouwen.
Er zijn geen regels voor het slachten van konijnen. je moet er wel voor zorgen dat het een beetje netjes gebeurt.
Wanneer jij vindt dat er geen respect voor het leven is is het misschien wel een verstandig idee om zelf konijnen te gaan houden en geen hond, aangezien dat geen vegetarier is. Of is het verse vlees of barfmaaltijd wat jij jouw hond verstrekt minder dood dan dat van ons.....? ::)
Door ~anna~
#143403
De kans is groot als je hetTommie laat doen dat het konijn word opgejaagt niet alle hond maken ze gelijk dood om het op te eten.
En van het opjagen kan het konijn een hartaanval krijgen.
Door Lizzy
#143404
tineke schreef: Sorry vind het respect voor het leven hier wel ver te zoeken van sommige.
Dus misschien toch maar een hokje bouwen.
Ik begrijp deze ook oprecht niet.... De vragenstelster heeft helaas levende konijnen besteld en vraagt zich nu af wat zij moet doen (keurig, lijkt mij zo!). Vervolgens zegt iedereen hier dat ze dit over moet laten aan iemand die verstand heeft van zaken (ook zeer respectvol!). Ordell, die zich aanbiedt, heeft verstand van zaken en weet hoe hij een konijn moet slachten (nog steeds vol respect!). Niemand (maar dan ook echt niemand) vindt dat de konijnen in een tuin opgesloten moeten worden met de hond! DAT is precies wat Marion NIET wil!

Waarom is het respect voor het leven dan ver te zoeken? Ik vind dat juist niet! Gelukkig trekt iedereen, inclusief Ordell, zich het lot van de konijnen aan! De konijnen moeten aan de honden gevoerd worden (zij moeten ook eten) en dus moeten ze netjes/pijnloos geslacht worden. Vervelend, maar tis niet anders....

Ik kan nog geen mier dood slaan dus laat staan een konijnen. Ik houd toch honden en laat het slachten van dieren over aan mensen die daar goed in zijn. Dat is in zekere zin laf te noemen. Maar ik ben blij dat er mensen zijn die wel in staat zijn om dieren te slachten want anders had ik toch een probleem, met mijn 2 carnivoortjes in huis ;D!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door