Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie
#140738
Laats was ik met iemand weg en die gaf haar hond een ongebakken frikandel. ZIt hier niet ook varkensvlees in ? En dus kan dit nou wel of niet kwaad ?
Door Lizzy
#140741
Volgens mij zit in frikandel een ondefinieerbaar mengsel van varken, paard, kip en alles wat ze nog meer niet normaal wisten te verkopen ;D. Ik vind het geen mensenvoer en ik vind het geen hondenvoer. Ik heb overigens geen idee of frikandel al verhit is geweest... Volgens mij wel.
Door Janet
#140771
Ik dacht ook dat frikandel al verhit was geweest. Maar ik eet het niet, dus hier komt het sowieso niet in huis.
Door Stephanie
#140804
Ik eet t zelf ook niet hoor...bah als ik ga verzinnen wat er in kan zitten dan is mijn eetlust al verdwenen :-X. Hahahahah.
Ik geeft t mijn honden ook nooit maar ik zag t haar doen en ik vroeg t me af. En wat jullie al zeggen bedacht ik me ook net zo een frikandel word voorgebakken.
Door geer
#140807
Ik eet het wel... vind het juist wel fijn om te weten dat alle 'restjes' echt opgebruikt worden...maar ik geloof wel dat er varkensresten in zitten....
Door An
#140957
Ik eet het ook :-[ Maar de honden krijgen wat beters :D
Door Petra de Jong
#142265
In frikandel zitten behalve restjes ook allerlei kruiden (anders zou het smaken naar de bagger die erin zit ;D), dus dat lijkt me geen goed idee.
Door tieneke
#142270
jeanne schreef: jammie, frikandel speciaal :D
Met of zonder koeienogen ;) ;D ;D
Door Cathelijn
#142272
er zit echt geen bagger in een frikandel, maar de kleine restjes vlees die als laatste van de botten wordt geschraapt. Niks van koeienogen, paardedarmen of wat er allemaal wordt rondgestrooid. (ben ooit zelf wezen kijken in het slachthuis...). Maar goed, wel varkensvlees en het is vast ook voorgekookt, dus mijn hond krijgt het niet!
Door Paul_Barte
#142340
Indien een frikadel (zonder N dus) zou bestaan uit 100% rundvlees zou niemand ze waarschijnlijk nog lusten :D

En ja, een frikadel is gekookt maar zou niet weten hoe lang.
Door Peet
#142377
Paul_Barte schreef: Indien een frikadel (zonder N dus) zou bestaan uit 100% rundvlees zou niemand ze waarschijnlijk nog lusten :D

En ja, een frikadel is gekookt maar zou niet weten hoe lang.
Frikadel is indisch gehakt....Die worst-achtige dingen van Mora en het frietkot zijn frikaNdel.....
Door Paul_Barte
#142468
Peet schreef:

Frikadel is indisch gehakt....Die worst-achtige dingen van Mora en het frietkot zijn frikaNdel.....
Het woord is inderdaad afkomstig uit het Indisch. Een staaf gemalen vlees dus.
Toen de Hollandse frikadel op de markt kwam was de naam ook gewoon frikadel, stond ook op alle doosjes en dozen.
Echter in de loop der tijd werden die dingen frikandellen genoemd (dus met een N) en zo ingeburgerd dat ze uiteindelijk de naam op de dozen zijn gaan aanpassen....de omgedraaide wereld dus!!
Door oebaya
#142672
Paul_Barte schreef:

Het woord is inderdaad afkomstig uit het Indisch. Een staaf gemalen vlees dus.
Toen de Hollandse frikadel op de markt kwam was de naam ook gewoon frikadel, stond ook op alle doosjes en dozen.
Echter in de loop der tijd werden die dingen frikandellen genoemd (dus met een N) en zo ingeburgerd dat ze uiteindelijk de naam op de dozen zijn gaan aanpassen....de omgedraaide wereld dus!!
Maar mijn frikadel pan van echt rundgehakt, is toch echt wel wat anders dan die l*llen die door het frituurvet worden gedraaid.
Maar ook frikadel pan is ongeschikt voor de honden, vooral als je de padang versie maakt, die is erg pittig.
Maar zo'n stukkie l*l een keer voor je hond, ik denk niet dat hij er nou erg veel narigheid van zal ondervinden. Wij zijn ook niet meteen ziek van een dagje junken.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door