Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#140630
Hoi iedereen,


Ik heb van mijn slager 2 grote zakken vol kippenruggen gekregen, er zit aardig wat vet en beetje vlees aan. Ik geef dus carnibest. Kan ik 1 ochtend of avondmaaltje per week vervangen door deze ruggen? Ik zou er dan 3 aan Yorick (zo'n 30kg) en 1 aan Lenka (10Kg) geven.

1 maal per week krijgen ze ook een vismaaltje (sardines, wijting, kabeljauw, .....) en dat gaat goed binnen.
Door 202spots
#140653
Yorick schreef: Hoi iedereen,
Ik heb van mijn slager 2 grote zakken vol kippenruggen gekregen, er zit aardig wat vet en beetje vlees aan. Ik geef dus carnibest. Kan ik 1 ochtend of avondmaaltje per week vervangen door deze ruggen? Ik zou er dan 3 aan Yorick (zo'n 30kg) en 1 aan Lenka (10Kg) geven.
1 maal per week krijgen ze ook een vismaaltje (sardines, wijting, kabeljauw, .....) en dat gaat goed binnen.
Wanneer ik kippenrug geef,dan krijgen ze er maar 1,
(Tor is ook rond de 30 kg.)
er zit wel vrij veel vlees aan de ruggen.

Afbeelding

Die grote klodder vet haal ik er meestal vanaf.
dat ander zijn de kontjes,want dat vind ik ook te vet,en dan ligt er nog wat lever naast omdat mijn ras dat niet te veel mag hebben
Als jou ruggen minder vlees hebben,dan kan je misschien wegen hoeveel je er moet geven om hetzelfde gewicht te geven wat je van CB geeft?
Door Janet
#140773
Als Yorick en Lenka geen noemenswaardige voedselproblemen hebben, kun je volgens mij best een maaltijd CB vervangen door kippenruggen. Desnoods Yorick 2 ruggen en wat extra spiervlees en Lenka een halve rug en wat extra spiervlees. Afhankelijk van het gewicht van de ruggen, natuurlijk.

Het vet laat ik er gewoon aan zitten.
Laatst gewijzigd door Janet op ma 09 aug 2004, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yorick
#141073
Ik zal ze eens wegen en dan idd 1 maaltijd vervangen van hetzelfde gewicht en eventueel spiervlees toevoegen. Veel vlees zit er niet aan en ze zien er ook beduidend kleiner uit dan op die foto! Echt de helft en veel minder vet! Het zijn dus echt de 'overschotten' na het uitbenen.

Bedankt voor de reacties!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door