Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door karray
#137867
Breezer schreef: Okay het is nu allemaal een stuk duidelijker. Ook de berekening begin ik met hulp van m´n vent nu te begrijpen. Hij is bakker en schijnt dus elke dag met die procenten berekeningen bezig te zijn. Wist ik ook niet, en het sesamzaad, hazelnoten, pompoen/zonnebloempitten kan ik zo bij hem halen.
Nou morgen ga ik lekker shoppen, groente´s en fruit halen voor de mixjes. Bij de poelier wat kipproducten, en bij de knaller de vlees producten. Vis heb ik nog het een en ander in de vriezer dus dat komt helemaal goed.

Dan nog een vraagje, stel dat ik bv een paardelap mee neem. Snijden jullie die dan ik kleine stukken, of malen jullie die tot gruis in de keukenmachine of geef je de lappen in z´n geheel??

Dus morgen ga ik lekker aan de slag! Ik denk dat ik de verschillende maaltijden dan over 4 weken verdeel.
Als het allemaal in de vriezer staat dan laat ik het menu wel weten!
Het spiwrvlees pureer ik of het is al gepureed, vind ik ook wel handig om de groeten er door heen te mixen en geef de orgaan vlees er zo bij. Kan ook anders om, ( behalve bij pens)tenshi eet de kippenaagjes niet zo op dan maal ik deze dan eet ze het wel op ??? en dan geef ik weer spier vlees in stukken.
Succes morgen!!!
Door Lizzy
#137908
Ik snijd lappen vlees meestal in stukken van een centimetertje of 5. Maar, als je het vlees met groentemix geeft, dan zijn er honden die het vlees eruit eten en de groente "fijn" laten liggen. Als dat gebeurd dan raad ik aan het vlees in kleinere stukjes van 2 of 3 cm te snijden zodat ze niet zo makkelijk de groentemix kunnen laten staan.

Ik geef soms ook wel lapjes vlees. Als ik het niet wil/hoef te mengen met groente. Ze vinden het erg fijn om hier aan te scheuren en trekken!

Malen doe ik eigenlijk nooit. Ik vind dat mijn honden veel sneller honger hebben als ze gemalen vlees krijgen. Dit gaat sneller door de maag. En de maag mag best aan het werk gezet worden!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 04 aug 2004, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#137977
karray schreef: rundergehakt, * kan wel..maar zit geen bot in
geen bot heeft...vergeet 't.
***************************
Hij geeft toch wel bot of wil dit in ieder geval gaan geven?
Dan kan hij dit toch als spiervlees geberuiken?
Hi Karin,er staat volgens mij in 't eerste bericht,nergens vermeld dat er bot word gegeven,daarom zei ik"
rundergehakt, * kan wel..maar zit geen bot in
m.a.w...wanneer je rundergehakt geeft,dan moet je er calcium bij doen,omdat het geen calcium van gemalen bot heeft.
Wanneer je hond er WEL rauwe kluifbotten bij krijgt, ja dan kan je de gehakt als spiervlees zien en krijgt de hond de calcium wel van de bot of rib of wat dan ook..
Door Breezer
#138645
Jawel het menu staat online!!!

Ik had ook nog spiervlees gekocht, maar kon er niet de geschikte botten bij vinden. Dus dat komt de volgende keer weer.

Ook heb ik bij de slager een kilo paardevlees in stukken gekocht voor €1,50. Is het afval wat ze overhouden na het snijden van de lappen die ze verkopen.
En ik heb een mooie deal gesloten met de poulier op de markt.
Hij maakt zelf rollades, en dan houd ie de karkassen altijd over. Nou ga ik volgende week 5 kilo gemalen kippenkarkassen halen voor €0,75 de kilo. Das nog eens een kooppie toch??
En naar mijn idee kan ik dan gewoon 200 gram van dat vlees geven en dan 50 gram groente. Ben ik ff lekker gauw klaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door