Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#137850
Nee serieus: ik ga er (zoals Ria ook al schrijft) NIET aan toe geven! Ze bekijkt het maar.

Vanmorgen at ze haar karkasje weer op trouwens. Nu loopt Brutus overigens te trutten... ik vind hem ook erg sloom. Ben er niet helemaal gerust op....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#137856
Lizzy schreef: Nee serieus: ik ga er (zoals Ria ook al schrijft) NIET aan toe geven! Ze bekijkt het maar.

Vanmorgen at ze haar karkasje weer op trouwens. Nu loopt Brutus overigens te trutten... ik vind hem ook erg sloom. Ben er niet helemaal gerust op....
Het is erg warm Lizzy, en sommige honden hebben daar meer last van als anderen. :-\
Door Janet
#140020
Denk het ook hoor Liz,

Kali krijgt met deze hitte 's morgens een klein beetje, en zo rond 23.00 uur pas haar maaltijd. Erg laat, maar dan is het buiten tenminste een beetje afgekoeld. En ik mik haar eten maar gewoon in haar bak in de tuin. Daar is het koeler dan binnen.
Door Lizzy
#140023
Brutus eet wel weer redelijk normaal, maar ik vrees toch echt dat Pinkel gevogelte niet meer te knagen vindt... ze staat er echt onwijs mee te trutten en spuugt het uit met een kop van "getverjukkiebah".... Tis een verwend klein meisje. Vanmorgen riep ik nog naar haar "kijk uit want je gaat zo weer op de Hols" (dat kreeg ze bij haar vorige "baas"). Maar ut hielp niet....
Door Janet
#140028
Al gedreigd met Pedigree of Frolic ???.

Nou ja, kan het niet zo zijn dat ze gewoon even zoveel gevogelte achter elkaar heeft gekregen dat ze het gewoon echt niet meer wil? Net als wanneer een mens bijvoorbeeld teveel te vaak van iets eet, dat het op een gegeven moment tegen gaat staan?

In de natuur hoeven honden dit soort geintjes niet te flikken, want als ze dan niet eten, is het erg jammer. Maar mensen zijn vaak makkelijk te vermurwen en de honden weten dat ze toch wel weer iets krijgen (ze moeten immers eten?).

Als je per se wil dat Pinkel toch gevogelte eet, waarom maal je het dan niet gewoon en geef je een gedeelte, desnoods gemengd met iets anders (gf-mix oid). En als tandenborstel zijn er voldoende alternatieven, lijkt me.
Door Lizzy
#140038
Janet schreef: Al gedreigd met Pedigree of Frolic ???.
Nee, maar tis wel een goed idee ;D. OK, morgen ga ik dreigen met Frolic (daar krijgt ze ook nog geel, groen, rood, blauwe stippen van).
Nou ja, kan het niet zo zijn dat ze gewoon even zoveel gevogelte achter elkaar heeft gekregen dat ze het gewoon echt niet meer wil? Net als wanneer een mens bijvoorbeeld teveel te vaak van iets eet, dat het op een gegeven moment tegen gaat staan?
Tja, wie zal het zeggen.... Maar tis zo gek dat ze alle gevogelte ineens goor vindt! Niet alleen kip, ook parelhoen en dat vond ze zo lekker!
In de natuur hoeven honden dit soort geintjes niet te flikken, want als ze dan niet eten, is het erg jammer. Maar mensen zijn vaak makkelijk te vermurwen en de honden weten dat ze toch wel weer iets krijgen (ze moeten immers eten?).
Eens. Ik moet zeggen dat ik mezelf redelijk streng vind. Wat ze niet eet, krijgt ze de volgende maaltijd gewoon weer aangeboden.
Als je per se wil dat Pinkel toch gevogelte eet, waarom maal je het dan niet gewoon en geef je een gedeelte, desnoods gemengd met iets anders (gf-mix oid). En als tandenborstel zijn er voldoende alternatieven, lijkt me.
Ja, dat kan ik wel doen hoor.... Ik begin daar van de week maar eens mee.... Pff, zeikerd, die honden!

Bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#140044
Lizzy schreef: Ik moet zeggen dat ik mezelf redelijk streng vind. Wat ze niet eet, krijgt ze de volgende maaltijd gewoon weer aangeboden.

Naaaah, als je ECHT streng bent bied je die maaltijd pas 48 uur later aan :P :D
Door Janet
#140048
Mwah... iemand noemde al baknijd ten opzichte van Whoofer, en daar ben ik het wel mee eens. Ze at het omdat ze waarschijnlijk bang was dat Whoofer het opat. Maar dat hoeft naar mijn idee niet te zeggen dat ze het ook echt lekker vindt.

Trouwens, Kali is wat dat betreft net een boer hoor... wat ze niet kent ... (leert ze maar vreten ;D).
Door Netty
#140757
Lizzy, Tof is ook gaan mutsen met het eten sinds Joep er niet meer is.
vond ze kippenpootjes lekker, kijkt ze me nu aan of het puur vergif is.
zonet heb ik haar kalfs bot gegeven, voor de tanden, ligt ze het alleen maar af te likken, grrr
ik ben nu ook begonnen met een tandenborstel.... :-\
gek genoeg vind ze dat, in vergelijking met tot jaren terug, erg prettig en doet haar bekkie open om er goed bij te kunnen.
ik maak er geen punt van, het zal wel weer over gaan ;)
Door Lizzy
#140759
Angelique schreef:


Naaaah, als je ECHT streng bent bied je die maaltijd pas 48 uur later aan :P :D
OK OK, ik ben een watje!

;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 09 aug 2004, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#140762
Netty schreef: Lizzy, Tof is ook gaan mutsen met het eten sinds Joep er niet meer is.
vond ze kippenpootjes lekker, kijkt ze me nu aan of het puur vergif is.
zonet heb ik haar kalfs bot gegeven, voor de tanden, ligt ze het alleen maar af te likken, grrr
ik ben nu ook begonnen met een tandenborstel.... :-\
gek genoeg vind ze dat, in vergelijking met tot jaren terug, erg prettig en doet haar bekkie open om er goed bij te kunnen.
ik maak er geen punt van, het zal wel weer over gaan ;)
Ik word er echt niet goed van hoor... ze mot het allemaal niet meer... vanmorgen gaf ik haar hoen en ze kieskauwde er inderdaad op alsof het gif was! (lekker herkenbaar dus). En vanmiddag was ze misselijk van de honger. Ging gras staan eten.... (en dit brengt echt heel nare herinneren naar boven waardoor ik me echt dodelijk ongerust maak).

Goed, ik liep naar de hondenkoelkast en mevrouwtje rende mee. Ik dacht "ha, die heeft echt honger" maar mooi dat ze haar parelhoen weigerde.... En nu heeft Brutus het gejat en opgegeten...

Zij eet overigens haar lamsbotjes nog wel... ze eet dus slechts wat ze echt lekker vindt en voor de rest kan ik het bekijken >:(.
Door Netty
#140772
Lizzy schreef:

Ik word er echt niet goed van hoor... ze mot het allemaal niet meer... vanmorgen gaf ik haar hoen en ze kieskauwde er inderdaad op alsof het gif was! (lekker herkenbaar dus). En vanmiddag was ze misselijk van de honger. Ging gras staan eten.... (en dit brengt echt heel nare herinneren naar boven waardoor ik me echt dodelijk ongerust maak).

Goed, ik liep naar de hondenkoelkast en mevrouwtje rende mee. Ik dacht "ha, die heeft echt honger" maar mooi dat ze haar parelhoen weigerde.... En nu heeft Brutus het gejat en opgegeten...

Zij eet overigens haar lamsbotjes nog wel... ze eet dus slechts wat ze echt lekker vindt en voor de rest kan ik het bekijken >:(.
ik schenk er geen aandacht meer aan, als je weet hoe weinig ze eet, maar ze schijnt er genoeg aan te hebben. ze wordt wat minder rond, maar er kon wel wat af. maar het eten is echt stukken minder sinds Joep er niet meer is.
ze vind sommige dingen uitgesproken vies, die ze anders lekker vond.
lamskarbonaatjes......ze haalt er haar neus voor op.
*zucht* maar ze is wel erg blij, dus maak ik me niet al te druk
Gebruikersavatar
Door Nitus
#141080
Lizzy schreef: Nou Netty, het is alsof je het over Pinkel hebt.... Misschien zijn ze 'gewoon' hun 'bak-nijd-maatje' kwijt en staan ze nu daarom zo te trutten.....?
Ik ben Netty, dan wel niet, maar ik denk dat dat wel de grootste oorzaak is van het niet eten. Ik moet Nitus ook altijd bij Gitte in de buurt botten geven anders eet hij ze niet op >:(. Als ik hem alleen in de kennel leg met een lekker bot dan doet ie er dus niks mee, doe ik Gitte (met haar eigen bot) dan bij hem in de kennel, dan gaat ie hem wel opeten ???
Rare beesten, die honden ;).
Kun je Brutus anders niet dichterbij Pinkel te eten geven?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door