Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#129423
ha lizzy,
nou dan heb je nog een lieve hond...één van onze Newfs (notabene...helemaal geen jachthond dus...) ving altijd fazanten. Maar gelijk dood maken was er niet bij hoor...ze droeg ze gewoon voor de lol mee tijdens de wandeling en door al dat heen en weer gezwiep brak (gelukkig dan maar ???) dan uiteindelijk de nek van het beestje....Ik had daar ook zo'n genoeg van en vond het zo erg (maar voorkom het maar eens..) dat we de desbetreffende hond een halsband met bellen omgedaan hebben tijdens het wandelen..en wat denk je ? NOOIT meer een fazant gevangen ;D ;D
Ze hoorde haar altijd aankomen.
Maar ik ben ook miep eerste klas hoor. Kon gisteren nog net op tijd met mijn tractor (om ons gras (2,5 hectare) te maaien) remmen voor een overstekende bosmuis....zou ik zo erg vinden, om over zo'n beestje heen te rijden...en in de winter mopperen we dan weer op die beesten die ons boerderijtje binnen trekken op zoek naar voedsel.. ;D ;D
Zelf zijn wij ook vegetarisch maar ik vind het dan toch weer schitterend om de honden op zo'n bot te zien knagen of aan een lap pens te zien rukken....
dus misschien is dat de conclussie ? hond is net zo maf als haar baas... ;D ;D
Door laura
#129424
Paarden zijn als de dood voor alles wat met dood te maken heeft....
Ik denk niet dat paarden met honden te vergelijken zijn op dat gebied. Een hond leeft van de dood van een ander, een paard niet....

Toch blijft het een rare zaak.... Ook wel maf dat hij/zij de pens wel op heeft gegeten uiteindelijk
Door Peet
#129432
Afbeelding

zo ongeveer...Verse pens stinkt veel minder dan die rommel uit zakjes...gewoon buiten geven.

Ik koop het bij mijn dierenwinkel...maar dat is idd een van de weinigen waar ik het kan krijgen!
Door K@rin
#129435
laura schreef: Paarden zijn als de dood voor alles wat met dood te maken heeft....
Ik denk niet dat paarden met honden te vergelijken zijn op dat gebied. Een hond leeft van de dood van een ander, een paard niet....
Ik weet ook niet of een hond zo'n vreemde lucht met "de dood" combineert ......
Volgens mij is het meer "het vreemde" ............
Door oebaya
#129445
Lizzy schreef: Ik denk overigens niet dat honden erg onder de indruk zijn van de geur van adrenaline/doodsnood van andere dieren..... ik vrees dat ze deze angst niet goed kunnen gebruiken in het wild. En onze huishond is niet zo gedomestiseerd dat het doden van dieren niet meer in hem zit. Tenminste, dat zegt mijn gevoel over adrenaline.
Vergis je niet Lizzy. Mijn honden doden zonder problemen een mol, een egel, een vreemde kat. Een dooie vos om voor de jacht mee te trainen en die al aardig een lijkenlucht heeft, vindt mijn reu heerlijk om doorheen te rollen. Maar op een hondententoonstelling krijg ik hem niet langs zo'n stand vol gedroogde varkensoren, bullepezen en wat er nog meer ligt.
Toen ik nog niet beter wist, kocht ik wel eens zoiets en dat at hij probleemloos op.
Of het nu de geur van te veel dood is, gewoon te veel geur, ik weet het niet, maar wel dat de hond volstrekt gestresst raakt.
Misschien is er dus met al die pens ook wel zoiets gebeurt. De hond was er wel niet bij, maar honden ruiken scherp en het was misschien gewoon te veel.
gr.
Nicolette
Door serradomar
#129465
dat is wel een mooie verklaring...
één dode koe om op te eten is o.k, maar zo'n massaslachting....jek.
want zoals gezegd, we hadden al een keer eerder verse pens, maar dat was er maar ééntje en nu hadden we een voorraad ingeslagen omdat die slachter een maand op vakantie ging....en dit rook misschien wel als een kompleet slachtveld...
Door K@rin
#129475
Ik herinner me ook ineens, dat ik jaaaaaren geleden van die gerookte botten (dat was toen nieuw .... ::) ) had gekocht voor Yara en Gino .............
Gino vond het een DOODENG ding :o :o
Het heeft dagen geduurd voordat hij er aan begon te snuffen en te kluiven ..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#129534
Esther2 schreef: Mooi verhaal hoor; de geest in de pens, hi-hi!

Ik wil binnenkort ook een verse pens gaan geven, omdat iedereeen het zo gezond vindt en alles voor het beessie hè? Maar:

1) Hoe kom je d'r aan? Mijn slager zegt er niet aan te kunnen komen, dus moet ik dan naar het slachthuis?
En moet je dan specifiek vragen om 'vuile' pens? Schone pens is niet goed?

Slachthuis of zelfslachtende slager. Een vuile pens is alleen leeggeschud, een schone ook helemaal uitgespoeld. Vraag in eerste instantie om vuile pens, sommige slachters willen in hun ijver nog wel eens de pebs voor je schoonspuiten en daar zitten we net niet op te wachten

2) Is de 'lucht' echt zo erg? Ik zelf heb een nogal zwakke maag...

Verse pens stinkt eigenlijk niet zo, oké, het ruikt niet naar roosjes, maar het meeste wat je ruikt is datgene wat het vuile pens maakt (beetje koeieflats). De lucht an verse pens is b.v niet te vergelijken met de meur die aan de pens van smuldier hangt

3) Heeft iemand een plaatje? Kan ik me vast mentaal voorbereiden!

Zie http://www.barfplaats.nl daar ligt er ergens eentje over een emmer. Grote groen/zwartige lap met vet en flubbels eraan

Bedankt & groetjes, Esther ;)
Door Esther2
#129538
Hmmm, valt dus best mee! Dacht dat het heel erg meurde naar dood vlees zeg maar, die geur van lendelappen die vanders op zaterdagavond tot gehakt draaide. Koeiflats ruikt best ok.

Thanx Angelique.

Ik ga eraan zien te komen, dat wordt mjammie, wel buiten hoor! ;)
Door Leo
#129542
Esther2 schreef: Mooi verhaal hoor; de geest in de pens, hi-hi!

Ik wil binnenkort ook een verse pens gaan geven, omdat iedereeen het zo gezond vindt en alles voor het beessie hè? Maar:

1) Hoe kom je d'r aan? Mijn slager zegt er niet aan te kunnen komen, dus moet ik dan naar het slachthuis?
En moet je dan specifiek vragen om 'vuile' pens? Schone pens is niet goed?

2) Is de 'lucht' echt zo erg? Ik zelf heb een nogal zwakke maag...

3) Heeft iemand een plaatje? Kan ik me vast mentaal voorbereiden!

Bedankt & groetjes, Esther ;)
http://www.barfclub.nl - een handleiding tot Barf - orgaanvlees
Door Esther2
#129547
Juist, inderdaad Yummie! Lijkt wel een dweil en dan ook nog op een emmer, hihi!

Kan wel 15 kilo wegen? Hmm, dat geef je dus niet in één keer, lijkt me?

't Is dus taai. Hoe gaan we die lap in porties verdelen dan? En hoe groot moeten die zijn?

Mijn hond zit nog maar kort op kvv, maar dat is echt in één hap op, zelfs over zijn portie brok deed ie langer!

Moet ik hem nog ergens op voorbereiden of gewoon maar geven als ik er één gescoord heb?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#129552
Esther2 schreef: Juist, inderdaad Yummie! Lijkt wel een dweil en dan ook nog op een emmer, hihi!

Kan wel 15 kilo wegen? Hmm, dat geef je dus niet in één keer, lijkt me?

Ligt eraan of je vaker dan één keer per week eten geeft ;D

't Is dus taai. Hoe gaan we die lap in porties verdelen dan? En hoe groot moeten die zijn?

scherp uitbeenmes doet wonderen. Hier snij ik hompen ter grote van een eurobiljet en als ze één lap krijgen dan worden het stukken van circa 1 kilo

Mijn hond zit nog maar kort op kvv, maar dat is echt in één hap op, zelfs over zijn portie brok deed ie langer!

Moet ik hem nog ergens op voorbereiden of gewoon maar geven als ik er één gescoord heb?

Ik weet niet hoe je een hond daarop moet voorbereiden. Ik zou zeggen, pletter het voor zijn neus en zie maar wat er gebeurd. De smaak kent die want in de meeste kvv zit ook vuile pens verwerkt

 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door