Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Petra de Jong
#136913
Lupa schreef: als ik een bot afpak maar dat gebeurd zelden, want 1x gegeven is gegeven, grommenze absoluut niet, ooit heeft er een dat gedaan ,toen heb ik wel duidelijk laten merken dat ik daar niet van gedient was, nooit meer gegromd, je kan bij zoiest niet negeren want dan heeft de hond juist gewonnen.
Maar wat DOE je dan? Geef je ze een tik? Want dat doe ik dus absoluut onder geen omstandigheden (wel eens een zacht tikje, maar nooit een mep). Of zeg je gewoon 'foei' of 'nee'? Want dat heeft bij Doerak op zo'n moment weinig zin. Ik vind het ook eerlijk gezegd helemaal niet erg als ze gromt als ik in de buurt van haar eten komt. Het is haar eten en ze mag dat verdedigen, zolang ze maar niet echt agressief wordt. Zoals iemand eerder al zei, wolven verdedigen hun portie zelfs tegen de roedelleider. Ik laat haar gewoon met rust als ze eet. Ik mag haar ook niet aanraken als ze slaapt, nou prima, dan laat ik haar gewoon met rust. Ik geloof niet dat dat betekent dat ik de baas niet ben, want ik heb verder nooit 'autoriteitsproblemen' met haar, ze is hooguit stronteigenwijs af en toe, maar daar staat het 'ras' om bekend.

Een probleem ontstaat wanneer ze mijn andere hond gaat aanvallen. Dat wil ik niet. En daarom kocht ik die botten dus niet meer, want ze heeft twee keer mijn andere hond aangevallen en dat vond ik heel erg.
Door Lupa
#136914
voor jou is het mischien anders maar ik hoef geen hond in huis die naar me gaat grommen.
Mijn honden mogen winnen soms maar niet met dat soort dingen.
Nogx ik haal geen botten weg!!!!
maar ik wil ook geen grommende hond als ik het moet weg halen
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 02 aug 2004, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Petra de Jong
#136921
Lupa schreef: voor jou is het mischien anders maar ik hoef geen hond in huis die naar me gaat grommen.
Mijn honden mogen winnen soms maar niet met dat soort dingen.
Nogx ik haal geen botten weg!!!!
maar ik wil ook geen grommende hond als ik het moet weg halen
Nou ja, ik zou het ook fijn vinden als Doerak niet zou grommen met dat soort dingen, maar ik geloof niet dat zoiets makkelijk af te leren is. Het is nu eenmaal haar instinct. Lurch heb ik van puppy af aan gehad, bij haar heb ik vanaf het begin aan haar eten gezeten enzo zodat ze daaraan zou wennen en zij laat dan ook alles toe. Doerak was al 2 toen ik haar kreeg. Ze is trouwens heel erg veranderd al! Ik mocht haar toen ik haar net had niet eens aanraken! Ze was heel wantrouwig. Ze is in de twee jaar dat ik haar nu heb een compleet andere hond geworden. Ze vertrouwt me helemaal (behalve met botten e.d. dus) en ze laat steeds meer toe. In het begin probeerde ze me regelmatig te bijten, nu nooit meer. Ze was ook onvriendelijk naar bezoek, nu begroet ze iedereen vrolijk en laat zich door iedereen aanhalen, zelfs kinderen vind ze nu leuk (hield ze eerst niet van). Alleen als ik haar douche of scheer, doe ik haar een muilkorf om. Ik denk niet dat ze me nog zou proberen te bijten, maar ze vindt het wel heel erg vervelend en windt zich vreselijk op, dus die muilkorf doe ik voor de zekerheid. Ook bij de dierenarts moet ze een muilkorf om, want vreemden mogen haar niet aanraken op intieme plekken (daar geef ik haar eigenlijk groot gelijk in!).
Door Lupa
#136924
mijn bericht boven was voor ordell bedoeld(vergeten te quoten)
Door Petra de Jong
#136933
Lupa schreef: mijn bericht boven was voor ordell bedoeld(vergeten te quoten)
Oh! Nou ja, mijn hond gromt ook. :)
Door Ordell
#136979
Lupa schreef: voor jou is het mischien anders maar ik hoef geen hond in huis die naar me gaat grommen.
Mijn honden mogen winnen soms maar niet met dat soort dingen.
Nogx ik haal geen botten weg!!!!
maar ik wil ook geen grommende hond als ik het moet weg halen
Ik vind het altijd wel makkelijk, zeker als ze ook hun lip optrekken. Dan kun je tevens mooi controleren hoe de staat van het gebit is... ;)
Door Lupa
#136999
Ordell schreef:

Ik vind het altijd wel makkelijk, zeker als ze ook hun lip optrekken. Dan kun je tevens mooi controleren hoe de staat van het gebit is... ;)
kunnen Max en Gino niet lachen dan? ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#137088
Ordell schreef: Zo uit zichzelf niet nee.. ;D
ze lachen alleen op commando ;D
Door Paul_Barte
#137100
Denk niet dat je de honden van Ordell kunt vergelijken met een standaard huishond maar dat terzijde 8)

Er is hier thuis maar één de baas en that's me ;)
En de baas tolereer niet dat er in huis onderling gevochten wordt (en hier lopen 4 ongecastreerde volwassen reuen) en dat er naar de baas uitgehaald wordt of dat ze naar me grommen....(naar de bazin trouwens ook niet).
Ze weten dit donders goed al vanaf hun 'pup zijn' en laten dit ook wel uit hun hoofd.

Hun straf als ze het wel doen.......????????? Duw 2x op mijn clickertje ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door An
#137103
Petra de Jong schreef:

Bij Lurch kan ik dat gerust doen. Heel gek, want die schrokt juist altijd verschrikkelijk, dus je zou denken dat die last heeft van voernijd. Maar iedereen kan voer van haar afpakken zonder dat ze iets terugdoet (misschien eet ze zo snel omdat ze weet dat ze niks durft te doen als iemand 't afpakt ;D). Maar bij Doerak hoef ik niet te proberen om mijn hand in haar eten te steken. Nou vind ik nou ook weer niet dat dat hoeft, en met normaal voer is ze ook niet zo agressief, maar als ze iets speciaals krijgt, dan is het grommen geblazen.
Ja ik kan dat ook maaaaar ik bedoel dat de persoon hier met het voernijdprobleem dat net niet moet doen, want zo versterk je zo'n probleem alleen maar ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#137116
Paul_Barte schreef: Hun straf als ze het wel doen.......????????? Duw 2x op mijn clickertje ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D
Door Petra de Jong
#137269
Paul_Barte schreef: Ze weten dit donders goed al vanaf hun 'pup zijn' en laten dit ook wel uit hun hoofd.
Da's met Doerak een beetje het probleem denk ik. Heb haar gekregen toen ze twee was. De vrouw van het gezin waar ze vandaan kwam, was bang voor haar. Ik ben dat niet, maar ik denk niet dat ik dat gemopper er ooit helemaal uit krijg.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#137280
Paul_Barte schreef:

Hun straf als ze het wel doen.......????????? Duw 2x op mijn clickertje ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Pletter hier weer van mijn stoel ;D ;D ;D ;D ;D
Door Peet
#137287
Ik begrijp wat je bedoelt hoor Petra, mijn eerste hond (Bommel-ding) was dermate gepest als pup, dat hij tijdens het eten ook gromde....gewoon al van te voren.
Die kon je gewoon niet aanraken als hij at.... :'(...maar ik was zijn 6e baas in 6 maanden...dus hij had al het een en ander meegemaakt.
Dit krijg je er niet uit. Het werd wel minder naar mate hij ouder werd en leerde dat er bij ons niemand op uit was om hem zijn eten af te pakken.

Bij Beau heb ik vanaf puppy hem geleerd dat ik aan zijn eten mag komen, ik kan zo zijn bot of penslap afpakken....maar dat doe ik niet, want hij krijgt het altijd weer terug ;) ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door