Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Petra de Jong
#137297
Peet schreef: Ik begrijp wat je bedoelt hoor Petra, mijn eerste hond (Bommel-ding) was dermate gepest als pup, dat hij tijdens het eten ook gromde....gewoon al van te voren.
Die kon je gewoon niet aanraken als hij at.... :'(...maar ik was zijn 6e baas in 6 maanden...dus hij had al het een en ander meegemaakt.
Dit krijg je er niet uit. Het werd wel minder naar mate hij ouder werd en leerde dat er bij ons niemand op uit was om hem zijn eten af te pakken.

Bij Beau heb ik vanaf puppy hem geleerd dat ik aan zijn eten mag komen, ik kan zo zijn bot of penslap afpakken....maar dat doe ik niet, want hij krijgt het altijd weer terug ;) ;D
Met Doerak precies hetzelfde. Ze is al heel veel beter dan ze ooit geweest is.
Mijn vader plaagt zijn hond ook veel; met als resultaat dat het nu een ouwe brompot aan het worden is. Die hond dan. Als je haar aanraakt als ze in haar mand ligt begint ze enorm te grommen, echt angstaanjagend.
Door Jolly
#137312
ik zou ook grommen, als hond zijnde, als ik lekker op mijn eigen plekkie lag en iemand komt aan mij zitten .
Door ~anna~
#137322
Mensen halen (te) vaak iets weg bij de hond.
Niet weghalen maar ruilen of iets toevoegen.
Als een hond in zijn mand ligt moet je hem met rust laten en als je hem wilt aaien/knuffelen moet je hem bij je roepen.
Bijna alle bijtincidenten vinden plaats in huiselijke sfeer.
Honden kunnen nooit ons begrijpen maar wij kunnen wel proberen hun te begrijpen.
Door Petra de Jong
#137324
balupa schreef: Honden kunnen nooit ons begrijpen maar wij kunnen wel proberen hun te begrijpen.
Hè, en ik had nou altijd het idee dat mijn honden zo'n beetje de enigen waren die mij wèl begrijpen. ;D
Door Petra de Jong
#137328
balupa schreef: Jammer dat ik het niet gezien heb.
Dat je wat niet gezien hebt?
Door ~anna~
#137330
Petra de Jong schreef:

Hè, en ik had nou altijd het idee dat mijn honden zo'n beetje de enigen waren die mij wèl begrijpen. ;D
Als jij een grom geeft door middel van een commando begrijpen ze je wel maar als je wil knuffelen en je gaat over je hond heen hangen en vervolgens knuffelen tja dan :-\
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 03 aug 2004, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Petra de Jong
#137335
't Was meer een grapje hoor. Maar mijn honden komen meestal naar mij toe om te knuffelen. Als ik hen wil knuffelen, ga ik vaak naast ze zitten. Is dat wel goed? Of ik vraag ze om tegen mij op te springen (tegen me aan staan zeg maar). Dat laatste is vast niet verantwoord.
Laatst gewijzigd door Petra de Jong op di 03 aug 2004, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#137339
chooky schreef: AHAAAAAAAAA!!!!!!
Ik heb het net GEZIEN!!!
Er was (is) een programma op national geographic over wilde honden en dde programmamakers gingen achter de roedel aan op jacht. Ze hadden een impala gevangen (voordat ze erbij waren met hun vierwielaandrijfauto en ze zaten er niet ver achter, was het beestje al half op !!!! :o) en een van de honden had de maag te pakken.... en wat deed ie?........
SCHUDDEN!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Wel snel en niet heel zorgvuldig dus er zat nog wel wat aan.
maar ze gaan dus WEL eerst voor de organen, MAAR ze schudden de maag eerst zo goed en kwaad als het kan leeg en eten dan de maag zelf op.
Nu heb ik het ook een keer GEZIEN en niet alleen maar GELEZEN.
Jammer dat ik dit niet gezien heb hopelijk komt er een herhaling :D
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 03 aug 2004, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Petra de Jong
#137340
balupa schreef: Als jij het verandwoord vind dan is het verandwoord ;D

Ah dat scheelt. Wij vinden het hier verantwoord. Er moet alleen geen visite komen, haha. Ik heb nogal onopgevoede honden. Niet omdat ik niet in staat ben om honden op te voeden, maar omdat ik een heleboel dingen gewoon niet nodig vind om te leren. Ik woon alleen en er komt hier bijna nooit iemand (en nee, da's niet zielig voor mij :)). Lurch kent ongeveer 4 commando's en luistert daar perfect naar. Doerak heeft bij haar vorige eigenaar maar liefst 3 'Martin-Gaus-cursussen' gedaan en luistert voor geen meter. Ze kan wel allemaal totaal nutteloze trucjes (zoals slalommen door je benen).
Laatst gewijzigd door Petra de Jong op di 03 aug 2004, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Petra de Jong
#137341
balupa schreef: Jammer dat ik dit niet gezien heb hopelijk komt er een herhaling :D
Ohh ja natuurlijk het ging over dat TV-programma. Was ik helemaal vergeten; we waren wat afgedwaald. ;D Mijn schuld geloof ik. :-[
Laatst gewijzigd door Petra de Jong op di 03 aug 2004, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#137343
Honden vergeten niet zo gauw ga anders eens kijken bij een MG school dan zie je hoe ze het doen kom je thuis probeer je het gelijk uit zal je zien dat Doerak het nog weet ;D
En bezoek ::) mijn honden mogen op de bank dus ook als er bezoek is dan vinden ze het nog gezelliger ;D
Als mijn reu, zie foto, opgewonden is gaat zijn neus(soms)rimpelen zegt een vriendin laatst tegen hem doe niet zo vals ;D
Ze is honden gewend dus ik zeg bij een hollander lijkt het atijd erger dan dat het is ;D
Ik sluit mijn honden niet weg voor het bezoek alleen als ze echt bang zijn dan vinden ze de witte minder eng maar zij is juist het ergste :-X
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 03 aug 2004, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Petra de Jong
#137346
balupa schreef: Honden vergeten niet zo gauw ga anders eens kijken bij een MG school dan zie je hoe ze het doen kom je thuis probeer je het gelijk uit zal je zien dat Doerak het nog weet ;D
Ja, ze weet alles ook nog en die jongen van wie ze was heeft me toen een gebruiksaanwijzing erbij gegeven, LOL. Meteen bij 't oud papier gedaan. Om de één of andere reden voel ik nooit aandrang om haar te laten slalommen door mijn benen. ;D Geef heel soms wel eens een demonstratie als er iemand langskomt, om te laten zien wat ze allemaal kan.
Ik sluit mijn honden niet weg voor het bezoek alleen als ze echt bang zijn dan vinden ze de witte minder eng maar zij is juist het ergste :-X
Ik ontvang mijn bezoek altijd in de badkamer, dan hoef ik de honden niet weg te sluiten. ;D Nee, even serieus. Ik heb bijna nooit bezoek, maar als er iemand is dan zijn ze ongeveer vijf minuten lang compleet over de rooie, daarna stuur ik ze naar hun plaats en dan is het klaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door