Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#122247
JC schreef:
dus jij vind die mening van die mensen (oa. tl dbl donath) over gemalen vlees onzin , of best iets wat hier niet vermeld mag worden ?

JC


Lees je er nu bewust omheen of wil je het gewoon niet weten?
Je hebt je al afgemeld, maar je zult hier vast nog wel eens op de een of andere manier lezen:

WE ZIJN HET ALLEMAAL MET JE EENS DAT ZELF SAMENSTELLEN ALS HET GOED GEBEURT BETER IS DAN GEMALEN VLEES!!!!!!!

maar dat is geen reden om de producenten en verkopers van kvv af te kraken en dingen te roepen die absoluut nergens op gegrond zijn.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#122255
Beste JC, ik weet niet of je deze reactie nog leest want ik zie dat je nu als gast genoteerd staat, maar ik probeer het toch. Ik ben hier nog niet zolang lid, maar heb hier al een heleboel gelezen en wat ik hier geleerd heb is dat BARF de beste voedings methode is, kun of durf je dat niet dan is kvv een goed alternatief. Dat zit ik niet te verzinnen, dat heb ik hier geleerd door veel te lezen. Dus wat jij zegt klopt niet, het wordt hier herhaaldelijk neergezet dat grote lappen vlees en botten veel beter zijn voor de honden als een kvv!!! Dus volgens mij lees jij hier niet alle berichten, want dan had je dat ook kunnen zien ::). Er word hier ook geadviseerd om eerst goed te lezen voor je met BARF begint, als jij dat nou ook gaat doen (goed lezen) voordat je zulke onterechte kritiek spuit.
Door karray
#122260
Paul_Barte schreef: Spiervlees!!
Bij een slechte kwaliteit zitten er veel kimmels in en die hebben nauwelijks voedingswaarde.
Ik wist ook niet of het wel of geen spiervlees was, de kopvlees welke ik gekocht heb heeft niet zoveel kimmels, kan het dus bij de spier vlees zetten, leuk om te weten
Door tieneke
#122293
Die JC!
Wees maar blij dat je alles zo goed weet!
Beter dan mij in ieder geval,ik was ook zo'n rampfiguur die zijn hond brokken gaf.
Tot hij ziek werd en er kvv bestond.
Dankzij dat kvv heeft hij nog 16 maanden geleefd!
Hij heeft zelfs een aantal maanden volledig gebarft wat geen sucses was met een suiker-ziekte hond ;)
In de laatste periode op de Light-versie van Carnibest ;),de rest was te vet voor hem.
Dus hou je waffel als je niet eens weet waar de light-versie voor is.
Ik was blij dat deze variant bestond.
Ga zelf vooral verder zo als je het gewend bent en laat ons met rust...adios!
Door Leo
#122506
Beetje laat, maar toch nog even dit: Ik vind het grof en respectloos om a: een topic hier te verknallen en b: te denken dat je maar alles er uit kan kramen hier op Barfplaats. JC zegt: het maakt niet uit of je je voorstelt in de bar, je kan toch alles zeggen.. dat is dus niet zo, en het kan consequenties hebben, bovendien gaan we zo niet met elkaar om hier, en hier ga je dus de mist mee in, met deze mentaliteit zal je het wel ver schoppen in de wereld, het ga je goed.

En dan nog dit, op Barfplaats zitten kvv mensen en zelf samenstellers, en die leven hier op goede voet samen met elkaar, daar hebben we geen onruststokers bij nodig! positieve bijdragen altijd, een gemiste kans JC.

Grts leo
Door Ordell
#122547
JC schreef:
En dan nog: donath blz. 110 Rauw vlees geve men niet in te kleine stukken. te fijn gesneden of gehakt vlees gaat te snel door de maag, waardoor de spijsverteringssappen weer niet lang genoeg hun werking erop kunnen uitoefenen.



gr.
JC
Oh, daarom groeit die kleine pup van mij zo slecht..... ::) ::)
Door tieneke
#122556
Ordell schreef:

Oh, daarom groeit die kleine pup van mij zo slecht..... ::) ::)
:o :o ;D ;D
Door willieD
#123078
evelyn02 schreef: Ik heb gisteren kopvlees gekocht maar ik vraag me af of het vooral uit spiervlees bestaat (wangspieren, tong) of dat het toch als orgaanvlees gerekend moet worden (speekselklieren, tongpapillen)?

Evelyn
evelyn, op een ander forum las ik dat je dit vlees hebt gekocht en ook waar.
dit vlees is prima en maak je verder niet zo ongerust over kimmels e.d
Ik heb begrepen dat je beginnende barfer bent en je zal merken dat als je wat verder bent je helemaal niet zo druk hoeft te maken over vetverhoudingen enz omdat je hond niet dagelijks hetzelfde te eten krijgt. en dat is het verschil met kvv voer. en daarom begrijp ik jc ook wel ::)
Door Lizzy
#123120
willieD schreef:
en daarom begrijp ik jc ook wel ::)
Niemand schrijft ook dat ze hem niet begrijpen. Maar het is de toon die de muziek maakt. En deze toon is dus onacceptabel. Evenals het steeds opnieuw inschrijven onder een valse naam...... En dAAr gaat het dus om. Maar goed, volgens mij is deze discussie voldoende uitgekauwd nu.
Door ~Joke~
#123809
[quote author=Paul_Barte En ( zonder deze discussie te willen aanwakkeren) zijn er genoeg barfers die via het vleesvoer zijn begonnen met het zelf samenstellen terwijl ze een goed jaar geleden niet eens wisten wat BARF was en nog gewoon brokjes voerden (ongeacht het merk) :(


[quote][/quote]
Hier zit er zo eentje ;-)))) Begonnen met versvleesvoer en nu zelfsamenstellend. Ik maal het vlees en de botten voor mijn honden omdat het schrokkers zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door