Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door karray
#123804
Er schijnt trouwens een intervieuw met haar samen met Billinghurst te zijn waar ze weer een compleet anderen toon zet.Heb dit inbtervieuw willen l+ezen maar kreeg het niet geopend
Door Marieke
#123808
Jammer, zou het graag willen lezen.
Ik lees op dit moment de "retributal" van Billinghurst, zijn reactie op het artikel. Hahaha, echt lachen....i love sarcasm.
Door Marieke
#123810
"He claims that humans have not lived healthfully on cooked foods for years and states "look at our hospitals … diabetes, heart disease, arthritis, cancer etc etc. We are very sick puppies. Unhappy campers in the forest of life". With this claim he suggests that there would be no need for hospitals if we all ate raw meat?"

Na het lezen van deze gevolgtrekking kan ik deze schrijfster niet meer serieus nemen. Whahahaha, wat erg.
Door Kick4Toi
#123820
Heb de stelling van mybluedog nog niet gelezen, ga ik zo doen. Kan me wel vrezelijk ergeren aan alle "brokkenpiloten". Ik denk dat we met z'n allen honden (en andere huisdieren) hebben uit liefde voor het dier èn liefde voor dieren in zijn algemeenheid. Of zeg ik nu iets dat fout is?
Naast dat het commerciële voer troep bevat (fotofixeerspul, ascobinezuur en ga zo maar door), zijn de restafvalproducten die verwerkt wordt in het commerciële spul niet van Eko-koeien of vrije uitloop kippen, maar productievee die onder erbarmelijke omstandigheden worden gehouden (dat ze uiteindelijk geslacht worden is misschien hun grootste 'geluk'). Met alle risico's van dien op (latent aanwezige bacteriën van) veeziekten. Vervolgens krijgen proefdieren dit soort brouwsel voorgeschoteld om te bezien of ze er niet dood aan gaan, alvorens het spul op de markt komt. Dat durf je toch niet aan je hond te geven, noch uit ethische, noch uit voedingskundige grond? Misschien heb ik hier een extra argument kunnen aandragen voor de angstige Barfer? En, als ze erop staat om alles te koken, dan is grote kans dat belangrijke mineralen en spoorelementen weggekookt worden.
Door karray
#123827
Er is dus echt een mensen-barf club voor dus een forum voor rauw etende mensen over het hoe en waarom van raw food in de VS, sorry moet hier toch echt niet aan denken.Ik word al misselijk van de gedachte
Door tieneke
#123862
karray schreef: Er is dus echt een mensen-barf club voor dus een forum voor rauw etende mensen over het hoe en waarom van raw food in de VS, sorry moet hier toch echt niet aan denken.Ik word al misselijk van de gedachte
:-X
Door 202spots
#123883
karray schreef: Er is dus echt een mensen-barf club voor dus een forum voor rauw etende mensen over het hoe en waarom van raw food in de VS, sorry moet hier toch echt niet aan denken.Ik word al misselijk van de gedachte
Het meeste vegetaries eten is al rauw...en deze mensen kluiven echt niet op kale botten hoor.
Ik zelf zie niks verkeerds met broodje biefstuk tartaar,en eet rustig rauwe gehakt wanneer ik aan 'n draaien ben.
Dan is er rauwe haring en alle andere rauwe vis die met sushi e.d gegeten word,dus er word echt meer rauw gegeten dan dat je denkt.
Maar nogmaals...de rawfood is meer vegataries dan rauw vlees.

btw,De Billinghurst/Ann Martin verhaal is al 'n paar jaar oud hoor.
Door Sander
#123943
karray schreef: Er is dus echt een mensen-barf club voor dus een forum voor rauw etende mensen over het hoe en waarom van raw food in de VS, sorry moet hier toch echt niet aan denken.Ik word al misselijk van de gedachte
Dit zijn waarschijnlijk mensen die er van overtuigd zijn geraakt dat al die gekookte en bewerkte troep helemaal niet zo goed is voor mensen. Net zoals de meeste mensen hier er van overtuigd zijn dat rauw het beste is voor honden.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze mensen dan rauw vlees en botten eten (hoewel je zulke er misschien ook wel tussen hebt zitten).
Zelf probeer ik ook zoveel mogelijk rauw te eten, maar in de praktijk is dat nog niet altijd even makkelijk.
Door Lizzy
#123944
Mensen eten natuurlijk ook wel eens rauw vlees in de vorm van tartaar enzo. Maar of dat nou echt goed is...? Ik vrees dat een mens meer in is gesteld op het eten van bewerkt vlees. Maar ik sluit me wel aan bij Sander: ook voor mensen zou het beter zijn om meer rauwe producten te eten, zoals: fruit, groentes en noten.
Door karray
#123947
Lizzy schreef: Mensen eten natuurlijk ook wel eens rauw vlees in de vorm van tartaar enzo. Maar of dat nou echt goed is...? Ik vrees dat een mens meer in is gesteld op het eten van bewerkt vlees. Maar ik sluit me wel aan bij Sander: ook voor mensen zou het beter zijn om meer rauwe producten te eten, zoals: fruit, groentes en noten.

hier ben ik het toch wel met je eens hoor, bij mij kwamen al beelden op als rauwe karbonaatjes,kip enz.maar een broodje tartaar,haring ja doe maar!!!! :D
Door tieneke
#124003
Lizzy schreef: ook voor mensen zou het beter zijn om meer rauwe producten te eten, zoals: fruit, groentes en noten.
Tegenwoordig wordt er nog maar weinig gezond gegeten.
Alles is bewerkt met sauzen,suikers en houdbaarheidsmiddellen.
Niets is meer puur ;)
Onze beste vrienden(agrarier en Fysio)zijn op de biologische toer,als we weleens bij hun eten is alles biologisch.
Dit smaakt zo anders en veel lekkerder :P
Je proeft dan pas wat je eet.
Straks in het najaar eten ook de paarden biologisch graan,de brokken geef ik dan niet meer.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#124056
karray schreef:


hier ben ik het toch wel met je eens hoor, bij mij kwamen al beelden op als rauwe karbonaatjes,kip enz.maar een broodje tartaar,haring ja doe maar!!!! :D
Moet je alleen het broodje ook rauw eten. ;)
Door karray
#124184
Lizzy schreef:

;D

Ik weet ook wel dat jij het weet, maar ik werd weer even giftig om dit waardeloze stuk >:(. Het is overal op het Internet te vinden en heeft al veel mensen de angst om het hart doen laten slaan. En hoeveel zouden er van rauwe voeding zijn afgestapt door dit stuk?

Het had mij er bijna weerhouden om er uberhaubt aan te beginnen, ik weet dat ik jammer genoeg niet de enige ben. Door zo'n ongegrond nauwlijks op feiten berust ,larie koek verhaal. >:(
Mijn honden zijn zelf het bewijs dat een natuurlijke manier van voeden het beste is wat jehond
kan overkomen.Een ander argument heb ik eigenlijk niet nodig :P
Door Lizzy
#124193
karray schreef:


Het had mij er bijna weerhouden om er uberhaubt aan te beginnen
En gelukkig ben jij "eigenwijs" genoeg om toch je eigen koers te varen, maar er zijn zat mensen die bij regel 4 afhaken!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door