Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door gonny
#124842
Peet schreef: op die site staat over haar:

"Today, she is internationally recognized as an authority on the dangers of commercial pet foods and the raw meat/bone diet"

wat voert zij haar honden dan? er blijft niets over ???

Er zijn hier voldoende oudjes - denk ik - die het prima doen op KVV en BARF...Beau en Tunja zijn resp. 10 en 9...
met commercial bedoelen ze denk ik al dat aparte voer per ras! en krijgen jouw honden al 10 en 9 jaar KVV en BARF??
ik heb nml net dat stuk gelezen en ik moet zeggen het klinkt overtuigend!!
Zijn er hier mensen die al een aantal jaren BARF en KVV geven?? ik ben een beginneling dus de vraagtekens zijn er nog! ???
Laatst gewijzigd door gonny op za 10 jul 2004, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#124844
gonny schreef: met commercial bedoelen ze denk ik al dat aparte voer per ras! en krijgen jouw honden al 10 en 9 jaar KVV en BARF??
ik heb nml net dat stuk gelezen en ik moet zeggen het klinkt overtuigend!!
Zijn er hier mensen die al een aantal jaren BARF en KVV geven?? ik ben een beginneling dus de vraagtekens zijn er nog! ???
Vraag maar (oa) aan Sylvia als ze terug is uit Vlaanderen. Ik geloof dat zij het zelfs voor elkaar gekregen heeft om afganen het zo goed te laten doen dat fokkers en 'kenners' niet geloofden dat ze zo oud werden. (correct me if I'm wrong Sylvia, ik geloof dat men vond dat 9 jaaar een acceptabele leeftijd was en dat ze bij jou +/- 14 werden?)
Gebruikersavatar
Door chooky
#124846
Ik heb twee berichtjes van haar opgezocht en ik zat wel een beetje in de richting ;) :D. De hond is 15,5 geworden:
sylvia schreef:
Mijn oudste die ik zelf gefokt heb en die dus al in de baarmoeder vers at is bijna 13 en nog als een jonge deerne ;D zij woont tegenwoordig bij mijn vriendin tesamen met twee amerikaanse meneren,mijn zwart witte die ik hier thuis heb is 10 en rent de jonkies er nog uit.Mijn afghaan is 15 jaar geworden terwijl afghanen niet ouder worden dan rond de 10 jaar.
en deze:
onze afghaan is 15 jaar oud geworden op versvlees,iemand van de afghanen vereniging vroeg mij of ik dat zeker wist....daar afghanen  niet snel ouder worden dan een jaar of tien,hij fokte al jaren afghanen en had deze leeftijd nog niet eerder gehoord.
Deze afghaan heeft vanaf haarzesde jaar (toen ze bij mij kwam wonen) versvlees gegeten en is buiten haar puppy entingen nooit verder geent geweest.
En zo zullen er veel meer zijn hoor. Ook op Barf. Kijk alleen al naar de wilde exemplaren ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#124848
gonny schreef: Ja heeft ze de honden 14 jaar lang KVV of BARF gegeven?
kijk ik begin net dus vind het nog steeds een beetje "eng"!
Syl heeft tot 1,5 jaar geleden altijd Rodi gevoerd. Tegenwoordig doet ze het met CB en ik dacht 1 dagje BARF. (pensje, lamsribje, lekker simpel)
Door gonny
#124851
door die berichten ga je weer twijfelen hé?!!
ik wil echt geen heftige discussies op gang brengen of onrust stoken, je bent van huis uit opgroeid met honden die groot werden met brokken! dus t is wennen!! ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#124867
gonny schreef: door die berichten ga je weer twijfelen hé?!!
ik wil echt geen heftige discussies op gang brengen of onrust stoken, je bent van huis uit opgroeid met honden die groot werden met brokken! dus t is wennen!! ;)
Ach, je leest zo af en toe de meest wilde berichten. als je dan even navraag doet, of bekijkt van wiens hand het artikel is, dan schept dat vaak al veel duidelijkheid.

Een artikel zoals die in de meest recente HW stond van de hand van het Hill-centre, kun je dus met een kiepwagen vol zout nemen omdat dat puur gericht is op de verkoop van die ene productlijn van hun.
Door Lizzy
#124873
gonny schreef: door die berichten ga je weer twijfelen hé?!!
ik wil echt geen heftige discussies op gang brengen of onrust stoken, je bent van huis uit opgroeid met honden die groot werden met brokken! dus t is wennen!! ;)
En DAT is nou precies de bedoeling van dit artikel, dat je gaat twijfelen!

Weet je, het beste argument is deze: 40 a 50 jaar geleden bestonden er geen brokken. De hond at met de pot mee en kreeg stukken rauw vlees en rauw bot die wij mensen niet konden eten. Hij vrat ons afval. Sommige mensen namen het voeren van de honden heel serieus. En zij lazen boeken van Donath (eerste boek is rond 1930 geschreven). Hij schrijft voor : rauw vlees zoals pens en vette stukken vlees, etc. Men had toen nooit gehoord van het koken van vlees voor de hond.

Nu bestaat er een jaar of 40 hondenbrokken en nu gelooft ineens iedereen dat dat het gezondste voer is! En weet je waar ik me nou het kwaadst over maak (is niet persoonlijk bedoelt hoor)? Dat de honden het de afgelopen 40 jaar slechter doen dan OOIT tevoren. Honden vallen bij bosjes op hun 8ste jaar dood neer aan kanker en andere immuungestoorde/gerelateerde ziektes.

Lees de studies van Pottenger, lees wat boeken van Donath en Juliette de Bairacli Levy (want nogmaals, 50 jaar geleden had nog nooit iemand gehoord van vlees KOKEN voor je hond!) en vorm je eigen mening. Want alleen DAN kun je sterk genoeg in je schoenen staan om je bips af te vegen met dit soort artikelen....
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 10 jul 2004, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#124905
Ik ga echt wat boeken lezen dank je!! en ik neem het ook niet persoonlijk op hoor! ;D
en ik zie dat t goed gaat met Boris!!!
dat is de belangrijkste graadmeter!
nou staat Boris wel op brokken en kvv!! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door