Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#122302
Over radijs: radijzen bevatten veel kalium, een beetje calcium, veel zwavel, vrij veel vitamine C en wat foliumzuur en seleen. Te veel radijs kan echter klachten veroorzaken aan de lever, de nieren en de galblaas in plaats van deze organen te stimuleren. Ze moeten ook zo vers mogelijk gegeten worden. Eet verder geen radijs wanneer je last hebt van maagzweren, ontsteking van het maagslijmvlies of schildklieraandoeningen.


Over tauge: tauge en andere soorten kiemgroente zokm eem fantastische bron van vitmaines en mineralen. Ze verbeteren het immuunsysteem. Bij voorkeur rauw en vers eten. Maar, kiemgroente kunnen een allergische reactie veroorzaken bij mensen die aan lupus erythema (huidontsteking) lijden.
Door Lizzy
#122359
Nitus schreef: Die spruitgroentes zoals tauge en alfalfa moet je die ook nog pureren, of kun je die wel zo geven?
Volgens mij is het goed om ze te pureren of fijn te slaan in een vijzel. Ik heb alfalfa namelijk wel eens "zo" gegeven en dat kwam er aan de achterkant weer het zelfde uit.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#122367
Lizzy schreef:

Volgens mij is het goed om ze te pureren of fijn te slaan in een vijzel. Ik heb alfalfa namelijk wel eens "zo" gegeven en dat kwam er aan de achterkant weer het zelfde uit.
Dat fijn slaan in een vijzel is ook een idee! Want ik heb geprobeerd alfalfa te pureren met m'n staafmixertje maar dat lukte dus niet echt (de rest van de goentes ging wel goed), het bleven kleine stukjes. Maar een vijzel.. daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door