Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sammy_Shunka
#104723
Hoi!!!

Velen vrezen hier voor kalkoennekken omdat ze groot zijn e de hond ze in 1 keer zou kunnen inslikken, maar als ik nu z'n kalkoennek in stukjes zou knippen op degrote van een kippennek is dat dan beter. Of beter geen risico's nemen en geen kalkoennek geven?
Door Lizzy
#104770
In stukjes knippen? Hihihi, ik zou een hakbijl aanschaffen! Die dingen zijn groot en knoerdhard. Echt! (tenminste, dat vinden wij). Ik vind de botten te hard en te scherp en daarom geef ik het alleen gemalen. Maar je zou het met een bijltje kunnen bewerken om te kijken wat jij er zelf van vindt en of je het aandurft om te geven.
Groetjes, Lizzy
Door Sammy_Shunka
#104777
Hoi!!!

oei zijn ze dan werkelijk zo hard. hahah je moet mijn vader anders eens bezig zijn met een hakmes en een groot ribstuk dat hij in stukken moet kappen ;D

Ik zal dan maar geen kalkoennekken geven, anders krijg ik nog dat hakmes naar mijn hoofd ;D ;D
Door 202spots
#104795
Sammy_Shunka schreef: Hoi!!!
Velen vrezen hier voor kalkoennekken omdat ze groot zijn e de hond ze in 1 keer zou kunnen inslikken, maar als ik nu z'n kalkoennek in stukjes zou knippen op degrote van een kippennek is dat dan beter. Of beter geen risico's nemen en geen kalkoennek geven?
Ik weet niet wat voor maat honden je hebt?
En hoe eten ze hun andere RMB?
Wanneer ze heeeeel lang met hun bot/vlees doen en er heel beleefd aan kluiven....dan kan je proberen wat ze met 'n hele kalkoen nek gaan doen.
Maar als het vlugge eters zijn of grote schrokkers,dan zou ik het NIET proberen.
Toen ik nog hele nekken gaf (s'morgens),moest Cis er
de volgende nacht altijd 'n paar onverteerde stukjes wervel uitspugen....bewijst wel hoe hard het is!! :o
Tor heeft zo'n halve nek in een keer doorsgeslikt,en dat was voor mij MEEEEER dan reden genoeg om voortaan
alleem nog maar gemalen kalkoen nek te geven.
Wanneer je geen vleesmolen hebt,dan kan je het misschien in kleine stukken hakken,maar zorg wel dat alle stukken los van elkaar zijn,want ik heb ook wel is wat fijngehakt maar wat dan nog wel zo lossig aan elkaar zit...en dan worden de losse stukken er niet van af gebeten,maar die hele stuk word naar binnen gezogen......vind ik OOK niet goed!!!! >:(

Wat voor mij ook wel werkt is de bijl als beitel te gebruiken...eerst de bijl neerklappen waar je wil,en dan met 'n hamer OP de bijl gaan meppen om de bijl door de bot te slaan.
Wanneer ik alleen de bijl gebruik dan sla ik iedere keer naast de eerste slag,dus word het 'n zooitje....
Nou houd ik de bijl op de juiste plek en blijf met de hamer slaan en dan gaat het goed! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door