Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sammy_Shunka
#104725
Hoi!!!

Shunka heeft een overvloed aan nootjes;zonnebloem,
amandel,paranoten,pecannoten, ...
Ik heb nog een papegaai en om zijn nootjes te kraken gooit hij ze soms uit zijn kooi zodat ze sneller zouden breken, maar vanaf dat shunka z'n nootje hoort vallen snelt ze naar de kooi van tamo en eet zijn nootjes op.
Door Sammy_Shunka
#106394
Hoi!!!

Voor honden ken ik het antwoord niet,maar ik weet dat ze hééél erg slecht en ongezond zijn voor papegaaien. Ze kunnen namelijk inwendige schimmels veroorzaken, met vaak de dood tot gevolg.Zeker als de schimmels op de longen slaan
Laatst gewijzigd door Sammy_Shunka op zo 06 jun 2004, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door laura
#106398
Ik denk dat er wel heel veel verschil zit in verteringssysteem tussen een vogel en een hond ;) ;D

Toch vraag ik mij ook af wat er zo erg aan is. Sommige mensen geven de hond ook olijfolie door het voer, dus wat is er dan slacht aan een verse noot gebrand in olijfolie???
Door 202spots
#106430
Volgens JdBL zijn noten het beste wanneer ze rauw(gemalen)worden gegeven.
Want geroosterde noten zijn heel moeilijk verteerbaar.

Wanneer je voor jezelf wil zien....geef dan maar hele gebrande pinda's aan je hond....en dan zie je ze de volgende dag vanzelf terug ;)
Ik denk dat af en toe 'n enkele pinda geen kwaad kan hoor,die van mij zoeken ook de door de vogels verstopte pinda's op en eten ze dan zelf op.
Door Ollie
#106476
Sammy_Shunka schreef: Hoi!!!

Voor honden ken ik het antwoord niet,maar ik weet dat ze hééél erg slecht en ongezond zijn voor papegaaien. Ze kunnen namelijk inwendige schimmels veroorzaken, met vaak de dood tot gevolg.Zeker als de schimmels op de longen slaan
Volgens mij is dat alleen met ongebrande pinda's zo, die je in dierenspeciaalzaken kan kopen. Bij het betere papegaaienvoer zitten ook geen pinda''s in!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door