Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#102590
Sjakie schreef: Hoe moet ik dit nou intepreteren..... wel koken of niet koken ??? ??? ??? Zucht... nou dacht ik net dat ik het een beetje begon te snappen :-\ :-\
Sjakie,je moet gewoon doen wat JIJ denkt dat het beste is.
Wanneer je prettiger vind als de ei zacht gekookt is,dan kook je 't,en vroeg of laat ga je jezelf afvragen waarom KOOK ik 't eigenlijk???
En dan ga je vanzelf rauwe ei geven.

Ik geloof dat je minstens 12 rauwe eieren per dag moet gaan geven en dan ALLEEN de ei WIT,voordat je er "schade" mee kan doen.
Dus geef maar gerust 3-4 hele RAUWE eieren per week,je hond zal je er dankbaar voor zijn. ;)

Ik had nog wat info gevonden:
http://www.weim.net/homeovet/eggsurvey.htm
http://www.provet.co.uk/health/diseases/eggwhite.htm
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 28 mei 2004, 04:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sjakie
#102624
202spots schreef: Wanneer je prettiger vind als de ei zacht gekookt is,dan kook je 't,en vroeg of laat ga je jezelf afvragen waarom KOOK ik 't eigenlijk???
En dan ga je vanzelf rauwe ei geven.
Nouja ik was al overgestapt op rauw ei geven..... Maar er wordt steeds iets anders beweerd maar wel door dezelfde mensen..... Dat maakt het toch wel ietwat verwarrend. Maar de honden vinden een rauw ei echt geweldig ;D ;D ;D
202spots schreef:
Ik geloof dat je minstens 12 rauwe eieren per dag moet gaan geven en dan ALLEEN de ei WIT,voordat je er "schade" mee kan doen.
12 RAUWE EIEREN PER DAG!!!!!! Is dat niet wat veel... of bedoel je 1 à 2 eieren per dag........
Door Lizzy
#102627
Dory bedoelt dat als je 12 eieren per dag gaat geven, er mogelijk een vitamine onbalans kan ontstaan.

Ook voor een brokkenhond is het niet zo gek om gewoon een rauw eitje te eten. Wij mensen eten trouwens toch ook wel eens rauw ei? En wij hebben nog minder zuur maagzuur dan een hond die brokken eet, dus volgens mij loopt het wel los.

En dat biotine verhaal klopt inderdaad niet, om redenen die Chooky en anderen al noemen.
Door Sjakie
#102649
Lizzy schreef: Dory bedoelt dat als je 12 eieren per dag gaat geven, er mogelijk een vitamine onbalans kan ontstaan.
Oh ja, nou snap ik die zin ineens...... hahahahaha ik vond hem al niet zo lekker lopen hahahhhahaha
Door wasbeer
#102667
jojojojo allemaal

heel erg bedankt voor jullie reactie nu weet ik wat ik moet doen

gr ruud ;)
Door Janet
#102714
yalla schreef:

O ja :o Ik niet hoor
Met een beetje suiker en goed geklutst? Ja hoor, best lekker ;).
Door 202spots
#102724
Janet schreef: Met een beetje suiker en goed geklutst? Ja hoor, best lekker ;).
Met suiker is 't wel lekker,maar net zoals "Rocky"in de movie doet.....nahhhh.... :o

Nog wat van de 12 eieren per dag geven... ;)
Pat McKay schrijft " 1 tot 8 eieren per MAALTIJD is zo ongeveer juist.
Katten en kleine honden krijgen 1 ei
honden,tussen de 10-20 lb. 2 eieren
tussen de 20-35 Lb. 3 eieren,
35-50 Lb. 4 eieren,
50-65 Lb. 5 eieren,
65-80 Lb. 6 eieren,
80-100 Lb. 7 eieren en 100 Lb of meer 8 eieren.
Ik kan niet vinden hoe vaak dit word gegeven,en ze schrijft ook dat de eigeel wel rauw word gegeven maar de wit moet heel even gekookt... :-\
Door Lizzy
#102732
Pffff, ik vind dat errruggg veel! Wordt wel erg eenzijdig ei, vind je niet? Ik geef liever een paar eitjes per week, helemaal rauw. Ik ben eigenlijk best benieuwd wat haar redenen zijn om zoveel ei te geven! Kunnen we haar mailen?
Door tieneke
#102875
Kobus gaf ik iedere dag 1 a 2 verse scharreleieren,de eieren overgoot ik met gekookt water en daarna: :P :P
Door Lupa
#102880
verse rauw eitje, open maken het wit eruit laten gleiden citroen erop persen en slurpen maar.
ehmmmmmmmm, :P :P
Door 202spots
#102910
Paul_Barte schreef: De dames lusten zeker ook geen advocaat ;)
OHHHHHHHHHHWWWWWWWWWW.... :P :P :P
MET slagroom!!!!!! ;D ;D
Door Jolly
#102914
gatver, ik eet hoogstens 1 keer per maand een hard gekookt eitje, ik moet er niet aan denken dat ik dat vaker zou doen en dan al rauw, neeeeeee bedankt :-X
Door K@rin
#102917
Aangezien mijn kippetjes op dit moment elke dag zo rond de 10 eieren leggen, krijgen de honden ca. 3x per week een lekker RAUW eitje, "vers van de pers" .......
Elke avond, als ik de eieren uithaal, staat het hele stel bij het kippenhok te wachten of er nog iets te verhapstukken valt ;D

Leuk om de verschillende manieren van eten te zien.
Bjuly pakt hem heel voorzichtig aan, loopt er mee weg en gooit hem dan ergens anders op de grond kapot.
Noël kraakt hem direct tussen zijn kiezen.
Shanay pakt hem aan en gooit hem direct weer kapot op de grond ...
Dewi en Romy willen hem niet eens aanpakken, maar wachten totdat ik hem eerst kapot gooi op de grond ;D ;D
Door Ollie
#102923
Lupa schreef: verse rauw eitje, open maken het wit eruit laten gleiden citroen erop persen en slurpen maar.
ehmmmmmmmm, :P :P
:o :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door