Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#118222
ik kook de eieren maar een paar minuten dory, het wit is maar net vast en vanbinnen is alles nog vloeibaar. Op die manier kan ik er een gat in maken en de rest is aan de hondjes. Het is een echte delicatesse voor ze. Maar ik ga nog wel eens experimenteren met een echt rauw ei met een gat erin. Gewoon om te achterhalen of mijn vermoeden dat ze daar veel minder aan vinden op waarheid berust.
Door Audrina
#118965
Het is misschien een beetje off-topic, maar het gaat wel over eieren. Mag je een rauw eitje zo bij de hond over zijn kvv doen of kan je het beter apart geven? Of maakt het niks uit?
Door Jolly
#118984
Audrina schreef: Het is misschien een beetje off-topic, maar het gaat wel over eieren. Mag je een rauw eitje zo bij de hond over zijn kvv doen of kan je het beter apart geven? Of maakt het niks uit?
maakt nix uit, mits je het niet dagelijks doet natuurlijk ;)
Mijn hond krijgt 1 keer in de week over zijn kvv een eitje of hij kijgt een heel ei (dus met schaal) en vreet die zelf op.
Door Audrina
#119594
Dat was dus duidelijk geen succes. Ze stonden me aan te kijken alsof ik vergif over hun eten had gedaan ofzo. :( >:(
Door Lizzy
#119653
Audrina schreef: Dat was dus duidelijk geen succes. Ze stonden me aan te kijken alsof ik vergif over hun eten had gedaan ofzo. :( >:(
Had je het met of zonder schaal gegeven?
Door Lizzy
#119660
Audrina schreef: Zonder schaal, maar wel rauw.
Mmmm, ik moet zeggen dat mijn honden een rauw ei, over hun eten, niet geweldig vinden. Dan moet ik het er echt doorheen roeren. Ze hebben het allerliefst het ei heel, met schil. En rauw natuurlijk. Ik geef dit buiten. Ze laten het ei onmiddellijk op het terras kapot vallen om het uit te likken. Dat vinden ze leuk.
Door yalla
#119664
Je kunt de eieren ook gewoon door je groentemix gooien en dan krijgen ze het als prutje binnen.... persoonlijk wissel ik het af: soms krijgen ze een ei in zijn geheel, soms vermalen.
Door arno
#119763
Reactie op 202 spots !!!

Zoals ik al schreef rauwe eieren verhinderen de opname van vit. b en biotine dit geldt ook voor rauwe zoetwatervis,om te reageren dat dit een kletsverhaal is zegt meer over jou dan over mij !!!

Je kan in de literatuur het e.a. opzoeken als je me niet geloofd.

Groeten Arno
Gebruikersavatar
Door chooky
#119764
Ik had ook nog wat geschreven Arno, heb je dat ook gelezen. Ik zal het zo wel even quoten.
Gebruikersavatar
Door chooky
#119766
Dit berichtje bedoel ik
chooky schreef: Hoi Arno,
goeiemorgen ;D
Je bedoelt waarschijnlijk dat er in het eiwit een stof zit, avidine, die zich bindt aan de vitamine biotine, waardoor die niet meer als zodanig opneembaar is.
Dat is helemaal waar!


Maar...........
Het is ook waar dat er in het eigeel zoveel biotine zit, dat er geen tekort aan kan ontstaan.
Door Lupa
#119801
arno schreef: Reactie op 202 spots !!!

Zoals ik al schreef rauwe eieren verhinderen de opname van vit. b en biotine dit geldt ook voor rauwe zoetwatervis,om te reageren dat dit een kletsverhaal is zegt meer over jou dan over mij !!!

Je kan in de literatuur het e.a. opzoeken als je me niet geloofd.

Groeten Arno


en alles wat hier aangedragen wordt?
lees je dat wel of niet???
Door 202spots
#119942
arno schreef: Reactie op 202 spots !!!
Zoals ik al schreef rauwe eieren verhinderen de opname van vit. b en biotine dit geldt ook voor rauwe zoetwatervis,om te reageren dat dit een kletsverhaal is zegt meer over jou dan over mij !!!
Je kan in de literatuur het e.a. opzoeken als je me niet geloofd.
Groeten Arno
Hi die Arno!!
Excuse me... Kletsverhaal is door JOU gebruikt Arno!!
JIJ vind het 'n kletsverhaal wanneer het tegenovergestede gezegd word van wat JIJ beweerd...

m.a.w. JIJ mag mijn (onze) mening WEL 'n Kletsverhaal noemen,maar als ik (wij) het niet met je eens zijn...
dan mag ik (wij) JOU verhaaltje geen Kletsverhaal noemen??? ???
Duhhh.. ::) ::)

Er staat voor zover ik weet nergens beschreven dat je alleen maar RAUWE eieren aan je hond kan geven..
Dus Arno..Dear boy...ga jij gewoon lekker verder met de eitjes koken en laat de rest gewoon de eitjes rauw geven OK? ;)
Je weet nou hoe ik (wij) er over denken,en als JIJ is effe verder wil kijken dan wat je in JOU literatuur hebt gevonden...dan kom je er vroeg of laat heus wel achter dat je je eigen nu helemaal voor niks zit op te winden of de ei rauw of gekookt gegeven word.
Het is me de moeite niet waard om hier nog meer woorden vuil aan te maken,en 25 pages met berichten neer te zetten...dus ik zal hier niet verder op reageren.
Bye Bye Arno!!
Door arno
#119957
Beste mensen

Deze discussie gaat er niet om of ik gelijk heb ,maar om onze honden gezond te houden !!

Wat betreft de rauwe eieren,dit zuig ik niet uit mijn duim,informeer bij mensen die er voor geleerd hebben en je krijgt de zelfde reactie die ik gaf.

Nogmaals ik hoop dat we iets van elkaar kunnen leren,in het belang van onze beesten.

Omdat ik in mijn werkzame leven met diervoeding bezig ben heb ik geleerd dat onjuiste informatie averechts werkt

Groeten Arno
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door