Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#971167
Ik moet opnieuw bestellen, doordat de poes mee eet, moeilijk etende hond ook begint mee te doen en mijn vorige bestelling niet compleet was, is het vlees op. Ik wil gelijk voor een maand bestellen en moet dus 41 kilo bot hebben. Nu zie ik ook eendenvleugel en nek staan. Maar is dit iets? Grote beerin kauwt alles goed, ook de kippenek, maar ze heeft niet zoveel "kaakkracht", de eendenrug kost haar best moeite. Moeilijke eter kauwt ook nog al goed en heeft sterke kaken. Kleine beerin durf ik geen kippenek te geven (die doet slik, zonder hap, gelijk weg). Met één is dat niet zo erg, maar 800 slik weg lijkt mij niet zo'n goed idee. Maar wat is het formaat van eendennek en vleugel en wat is de hardheid? En voor wat betreft de konijnenvoorbenen, is dit iets, of is een karkas beter (die karkassen ken ik al, die gaan er goed in, de kop bij grote beerin inmiddels ook, bij moeilijke eter alleen de ribpartij)
#971299
Een eendennek vind ik best wel zacht, het is wel groter dan kippennekken, die ik had waren ongeveer cm of 20, ook dikker dan een kippennek. Eendenvleugels is hap-slik-weg spul, wel heel zacht. Misschien dus wel wat voor grote beerin? Veel makkelijker dan een eendenrug. De konijnvoorbenen vind ik heel mooi, meer bevleesd dan een karkas.
#971320
Ik heb konijnen voorbenen van Herby en die zien er zo mooi uit,en ze vinden dat hier heerlijk en krijgen het makkelijk weg.


Zit veel vlees aan. :)

en voor mijn honden perfect weegt precies goed 1 zo'n poot.
Gebruikersavatar
Door kira
#971464
Grote beerin zou dan wel eens een goede vleugelkandidaat kunnen zijn, geef ik ze maar niet aan kleine beerin. Ik ga ze alle drie bestellen, en hoop dat ze goed naar binnen vliegen en hupsen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door