Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#969960
Ziva ( bijna 10 weken ) heeft al heerlijk gesmuld van kippennekjes naast haar KVV. Nu heb ik in de vriezer nog allerlei BARF-spul liggen wat Indy niet te knagen vind, o.a. haaskarkas. Ik wilde eerst na de nekjes beginnen met de kipkarkas, maar die haas moet ook op. Is dat te hard of is dat niet harder dan kipkarkas ?
Door pallas
#969972
Dat ligt er aan waar je ze vandaan hebt.
Ik heb ze van Herby.
De bloederige haasarkassen zijn heel erg zacht , de "gewone" zijn wel harder dan een kipkarkas.
Door Ziviaantje
#969974
pallas schreef: Dat ligt er aan waar je ze vandaan hebt.
Ik heb ze van Herby.
De bloederige haasarkassen zijn heel erg zacht , de "gewone" zijn wel harder dan een kipkarkas.
Volgens mij ook bij Herby vandaan  ;)
Door tiny
#970377
Hier ook van Herby. Mooie zachte karkasjes. Hier worden ze graag gegeten. ;D
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#970388
Gisteren hebben ze gesmuld van een haaskarkas samen met wat orgaantjes,heerlijk vinden ze he :)

Ook van Herby
Door brie
#970523
goed om te lezen, ik had er ook een paar bij herby besteld, maar durfde ze nog niet echt te geven..ik was bang dat ze te hard zouden zijn, maar nu ga ik het toch maar eens proberen.
kheb trouwens ook nog 2 kg hazekoppen bij herby besteld de vorige keer, heeft iemand daar ervaring mee?want die vind ik eigenlijk ook nogal "risicovol"
Door pallas
#970587
Ik heb de hazen koppen ook voor het eerst gegeven,  deze geen extra vlees erbij en het ging prima. Alles ging schoon op , ook de vacht.
Door het vachtje kregen ze er ook geen harde keutels van, maar een hele mooie barfdrol :)
Zeker voor herhaling vatbaar!!
Door brie
#970588
Ik dacht dat de vacht juist voor extra verstopping zorgde? :-[ Of zijn het juist extra vezels?
Naja, goed om te weten dat de hazekoppen bij jou geen problemen gaven, toen ik het bestelde dacht ik: eens kijken hoe dat gaat,
maar tot nu toe durfde ik het nog niet aan..
Maar goed, de fazant gaf geen probleem, binnenkort dus ook maar eens de hazenkoppen proberen (ben benieuwd hoe ze er uit zien: "ontdooid" met oren, vacht en al..haha
Door Minna
#970794
De hazenkoppen zijn hier ook een super succes! Terwijl de haaskarkas niet zo'n favoriet is.
Gebruikersavatar
Door kira
#971165
Hier werd door kleine beerin gesmuld van de haaskarkas, grote beerin heeft er twee dagen over gedaan. Ontlasting was mooi. Waren de bloederige karkassen van Herby. Gisteren heeft kleine beerin twee haasboutjes gehad en vanochtend had ze harde keutels, weet niet of het van de boutjes kwam, denk het wel, die zijn ook redelijk hard (heb hem vastgehouden, heb haar nog niet eerder geholpen terwijl ze rond 18 weken begon met barfen). De kat kreeg de bout niet weg, grote beerin heeft de bout (het vlees was eraf door de kat) met moeite fijn gekregen (had wel "normale poep".).
Door brie
#971170
kira schreef: Hier werd door kleine beerin gesmuld van de haaskarkas, grote beerin heeft er twee dagen over gedaan. Ontlasting was mooi. Waren de bloederige karkassen van Herby. Gisteren heeft kleine beerin twee haasboutjes gehad en vanochtend had ze harde keutels, weet niet of het van de boutjes kwam, denk het wel, die zijn ook redelijk hard (heb hem vastgehouden, heb haar nog niet eerder geholpen terwijl ze rond 18 weken begon met barfen). De kat kreeg de bout niet weg, grote beerin heeft de bout (het vlees was eraf door de kat) met moeite fijn gekregen (had wel "normale poep".).
Even totaal offtopic, maar ik lees bij jou altijd kleine en grote beerin..
Daar ben ik echt verschrikkelijk nieuwsgierig naar  :)
Wat voor honden zijn  het nu? en heb je foto's die ik hier heb gemist?
Door laura86
#971414
brie schreef: Even totaal offtopic, maar ik lees bij jou altijd kleine en grote beerin..
Daar ben ik echt verschrikkelijk nieuwsgierig naar  :)
Wat voor honden zijn  het nu? en heb je foto's die ik hier heb gemist?
kira schreef: hoi, ben nieuw hier op het forum, las al een hele tijd als gast mee en nu dus erbij op. De drie inwonende newfy's hier barfen nog niet, één is een moeilijke eter die vega is, één eet cb, één eet alles. Die laatste twee eten ook af en toe een kippeboutje en nekje en hele pens. De vega spuugd alles dat vlees is uit, behalve smuldier compleet op een boterham. Maar goed waar ze weg komt at ze alleen maar koekjes, dus wat niet is, kan nog komen :)
Newfounlanders dus  ;)
Gebruikersavatar
Door kira
#971460
klopt, zijn newfoundlanders, kleine beerin is de dochter van grote beerin, en is inmiddels ook wel groot aan het worden, maar blijft kleine beerin. Ik ben wat digibeet, en zou niet weten hoe ik een foto erop krijg, daarnaast heb ik geen foto met alle drie erop, ben ook een beetje fotobeet denk ik  ;D Oh, moeilijke eter is een hele kleine herplaatser, die denkt dat ze in een gestort gezin beland is (waar je haas moet eten)
Door brie
#971463
okeej dan!!Tis me helemaal duidelijk..Heten ze ook echt grote en kleine beerin?Aparte namen!!(zegt diegene die een mozes kat en een kriebel kat had)
Kijk eens op www.mijnalbum.nl
hier kun je jezelf registrerene heb je binnen 10 minuutjes wat foto's van je eigen computer in dat album gezet..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door