Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#968941
Had lamskop gegeven. Kleine beerin heeft gesmuld :P, maar netjes heel veel laten liggen, ze was erg druk maar na twee uur ging ze slapen. Er lag nog zo'n 3/4 kop die zit weer in de vriezer, neem aan dat ik de over twee weken wel weer kan serveren.
Grote beerin had even wat hulp nodig in het begin (ze vond het een gek ding met ogen en ook nog wenkbrauwen, ik vond het ook niets, maar heb netjes een beginnetje gepulkt), en had toen de smaak te pakken. Aan het eind resulteerde (en dat was vrij snel) een bovengebit, ondergebit en daarin de tong (die heeft ze wel gelikt, maar smaakte denk ik niet goed). Eind van het verhaal, de kop was rond de 1500 gram. Maar ik denk dat het weinig vlees is, mn. hersenen en bot. Doe ik er nu goed aan de rest van de week maar vlees te geven? Ze krijgt normaal 7000 gram per week, 45% bot, 15% orgaan, 30% vlees, 10% groente. Of moet ik het zien als eenmaligheid? Oh de ontlasting was wel harder als normaal, maar niet extreem (zou het niet iedere dag zo willen, maar het was nog wel geel, niet wit). Kleine beerin heb ik vandaag pens gegeven, met wat ze op had van de kop zal het evenwicht niet al te veel verstoord zijn. Die wil ik de rest van de week weer haar "normale" portie geven (die eet totaal ook meer als grote beerin) Graag jullie gedachten.
Door dorinekok
#968958
een gedachte: ik zou me er niet zo druk over maken. Gewoon weer door gaan met wat je normaal zou voeren. Als je erg inzit over een te kort aan vlees zou ik daar wat meer van geven, morgen of zo.
Jammer dat je grote hond de tong niet lustte!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#968961
Tja... persoonlijk zou ik me niet druk maken over eenmalig meer bot dan anders. Vooral niet als haar ontlasting goed is. Ik zou gewoon haar "gewone" menu verder aanhouden.
Door Minna
#969799
Misschien dat ze het de volgende keer wel eet. Wat je ook kan doen is de tong er uit knippen en in een paar stukken bvb door kopvlees of snippers mengen. Heeft ze het toch binnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door