Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#101700
Hoi,

Heeft iemand ervaring met de Trias Omega olie van Puur Natuur? Deze olie bevat lijnzaadolie, pompoenpit-olie, olijf olie, teunisbloemolie, tarwekiemolie en natuurlijke vita.E en essentiele vetzuren zoals Omega 3,6,9.
Ik neem aan dat als je deze olie geeft je de visolie en alle andere olieen kan weglaten?

Gr. Isabelle
Door Marion
#101702
Ik ken deze olie niet. Ik geef alleen visolie, verder geen andere olieën.
Door Lizzy
#101705
Ik vind persoonlijk lijnzaadolie nog steeds niet de ideale omega 3 vetzuur leverancier. Waarom? Omdat het een niet-actieve omega 3-vetzuur is die in het lichaam nog omgezet moet worden. Tevens reageren niet alle honden goed op lijnzaadolie (jeuk). Ik prefereer dus visolie.

Omega 6 vetzuren: dit zit al genoeg in rauwe voeding. Van nature. Dus die hoef je niet toe te voegen. Ergo, teveel niet-actieve omega 6 vetzuren zijn schadelijk voor de gezondheid. De enige uitzondering hierop vormt de actieve omega 6 vetzuur (GLA). GLA zit inderdaad in teunisbloem (en borage olie).

Pompoenpitolie schijnt omega 3, 6 en 9 vetzuren te bevatten.

Tarwekiemolie bevat veel vitamine E. Sommige honden reageren slecht op deze olie (vooral bij een graanallergie).

Dus met andere woorden zou je deze olie vooral geven voor de goede eigenschappen van pompoenpitolie en teunisbloemolie en olijfolie.

Ik denk dat je ook visolie + borageolie kunt geven en af en toe zelf een scheutje olijfolie toevoegen en eventueel rauwe pompoenzaadjes zelf maalt en dat is volgens mij goedkoper.

Overigens heb ik een tijd Omega&More gegeven (van Witsenburg) en mijn honden gingen daar opvallend vies van ruiken. Ben er dus mee gestopt.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door