Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#100867
Bobby schreef: Oke dan doen we dat!!!
Ik laat in de loop van dag wel even weten hoe het gegaan is.

Ik kreeg trouwens bij het uitlaten vandaag al ongelovige reacties :o van hoe kan je dat nou doen,het is niet goed enz.enz.
Nou ik heb gezegd dat ze maar moeten afwachten en dat het resuutaat over een poos te zien is :P


Die mensen weten nog niet eens wat rauwvlees is ;)
Als je doorvraagt zeggen ze:dat kook je toch eerst? ::)
Lekker dom laten lullen en je eigen gang gaan!
Je zal straks eens zien..... ;D ;D
Door Bobby
#100871
Hoi Tieneke,

Nou natuurlijk wil ik meer horen hahahaha nee hoor ik ben ervan overtuigd dat hij het er goed op zal doen.
Ik kan niet wachten om te beginnen en ik ben ook heel erg benieuwd hoe bobby kijkt als hij zijn bak leeg heeft ;D
En inderdaad wat andere zeggen dat maakt me niet uit ,maar het verbaasde me wel hoor.
En dat koken ja dat klopt hoor dat werd ook gevraagd en als je dan zeg dat het niet zo is nou dan moet je naar die gezichten kijken :o hahahaha maar goed dat zoeken ze maar uit.
Wij gaan voor een gezonde hond die mooi op gewicht is dadelijk en er geweldig uitziet...............
Door Jolly
#100882
wel ff een tip, verwacht niet binnen een maand dat hij op gewicht is he, neem er wel de tijd voor. Het is niet een wondermiddel dat hij binnen mum van tijd een mooie slanke hond is.

Enne als hij met ander honden op kan schieten, ga je dan ook een keer mee op wandeling? :)
Das heel gezellig en de honden hebben de tijd van hun leven, de baasjes trouwens ook. ;D
Door Lupa
#100912
niet gek van staan kijken als je hond mischin moelijk doet met eten, honden zijn gewonte dieren dus mischin heeft hij zoiets van ??????maar dat is meestal niet zo
Door Bobby
#100937
Nou we zijn geweest hoor en hebben gelijk voor 10 dagen gehaald.
Hij heeft Fytomix en Bibimix,ze hebben ons het advies gegeven om de ene dag Fytomix en de andere dag Bibimix het is geloof ik wel een beetje anders maar als het goed is gaat dat goed.
Ze hebben inderdaad ook verteld dat hij wat diarree kan krijgen maar dat wist ik natuurlijk al van jullie ;D.
Hij is meegeweest Bob en we hebben vanmiddag gelijk wat eruit gehaald om wat te ontdooien voorstraks,hij ligt voor de keuken en komt er niet meer vandaan ;D.
Dus ik ben benieuwd wat hij doet als hij het gegeten heeft.
Maar ik denk dat hij het heerlijk zal vinden.
Dus ik laat het wel weten hoe de eerste vreetpartij is gegaan ;).

Hoi Jolly,
Nee hoor ik verwacht ook niet gelijk resultaat dat zou volgens mij ook niet goed zijn.
Ik denk dat we 4 maanden bezig zijn ofzo,maar dat geeft niet als hij maar kan afvallen zonder dat hij honger heeft daar gaat het om.
Een wandeling dat is leuk kan ik dat op het forum terug vinden of daar informatie over vinden??
Dat hoor ik dan nog wel.

Hoi Lupa,
Nou eerlijk gezegd denk ik niet dat het voor Bobby een rpobleem is want hij ligt nu al te wachten ;D ;D,maar tuurlijk is het ook niet gek als hij er even aan moeten wennen.

Ze waarschuwde ons trouwens ook dat die Fytomix enorm stonk ;D,ja zei ik dat had ik al gehoord op het forum dus we zijn hopelijk voorbereid :-[
Door Bobby
#100954
Nu lees ik net dat er wordt geschreven dat je fytomix en Bibbimix beter kan mixen :-[Wat moet ik nou doen ???
Moet ik het nu doen hoe het in de winkel werd gezegd,ik weet het nu niet meer???
Ik hoop dat jullie me nog een beetje hulp kunnen geven???
Hij krijgt dus nu dus de ene dag 500 gram bibbimix en de volgende dag Fytomix 500 gram,teminste dat was het advies.
Maar nu wordt ik hier wel onzeker over als ik alles gaat lezen
Want jullie schrijven minder Fytomix en dat samen geven met Bibimix.
En dat is natuurlijk wel weer een heel verschil
Dus graag nog wat advies wat zouden jullie doen??
Ik heb trouwens gezegd dat bobby gevoelig reageerde op eten.
Door Lizzy
#100957
Ik ben heel benieuwd hoe Bobby het zal vinden en hoe het hem bekomt. Gooi je er wat gekookt water overheen? (tenminste, als je vanavond de Bibimix geeft - Fytomix zou ik geen gekookt water over heen gooien).

Je denkt dat het niet zo erg kan zijn, die Fytomix? Nou, houd je vast!! Het is NOG erger dan je denkt ;D. Maar, ik weet zeker dat Bobby het geweldig vindt.

Mag ik trouwens vragen waarom ze vonden dat je beter de ene dag Fyto en de andere dag Bibimix kunt geven?
Door Lizzy
#100959
Bobby schreef: Nu lees ik net dat er wordt geschreven dat je fytomix en Bibbimix beter kan mixen :-[Wat moet ik nou doen ???
Moet ik het nu doen hoe het in de winkel werd gezegd,ik weet het nu niet meer???
Ik hoop dat jullie me nog een beetje hulp kunnen geven???
Hij krijgt dus nu dus de ene dag 500 gram bibbimix en de volgende dag Fytomix 500 gram,teminste dat was het advies.
Maar nu wordt ik hier wel onzeker over als ik alles gaat lezen
Want jullie schrijven minder Fytomix en dat samen geven met Bibimix.
En dat is natuurlijk wel weer een heel verschil
Dus graag nog wat advies wat zouden jullie doen??
Ik heb trouwens gezegd dat bobby gevoelig reageerde op eten.
Nou, ik vroeg me dat dus ook af, waarom ze dat adviseerde.... ik denk eigenlijk dat het niet zo veel uit maakt. Of je nou van het een de helft geeft en het ander de helft geeft, hij krijgt "de helft" binnen. Ik denk zelf dat mengen handiger zou kunnen zijn omdat hij waarschijnlijk minder honger heeft wanneer je de Bibimix mengt met de Fytomix. Probeer het anders even uit! Kijk waar hij het beste op reageert.

Groetjes, Lizzy
Door Bobby
#100967
Nou de eerste maaltijd heeft hij gehad daarnet .
Ik heb hem nog nooit zo gezien ;D
In eerste instantie ging hij eraan likken want hij wist geloof ik niet goed hoe hij het uit zijn bak moest halen ???
Brokken dat eet denk ik toch anders kan je nagaan als hij een lap vlees zou krijgen zou hij helemaal niet weten wat hij ermee moest ;D.
het heeft hem gesmaakt hij komt na het eten altijd naar ons toe,volgens ons om te zeggen dat het lekker was(maar misschien was het wel om te zeggen dat het niet lekker was denken we achteraf hihihihi) maar nu bleef hij voor zijn voederbak liggen hahahahaha.
We kwamen niet meer bij gewoon,was net ofdat hij wilde zeggen : "he hallo krijg ik nog meer of hoe zit dat".
En inderdaad heb ik er gekookt water over heen gedaan 2 eetlepels en dan morgen niet want dan krijgt hij die Fytomix.
Gelukkig dat het niet zo uitmaakt want ik wist het echt niet meer,we zullen inderdaad goed kijken ofdat hij minder hongergevoel heeft en als dat niet zo is dan mixen we het!!!

Hahahahaha dus te stank is te eruuug nou ben blij dat we dan even kunnen wennen met de schuifpui open ;D
Maar dat krijgt hij morgen dus ik ben echt heel erg benieuwd!!!!
Door Lupa
#100978
fijn dat het gesmaakt heeft ;D ;D ;D
het maak volgens mij niet zo veel uit hoe je fyto geeft, ik geef hier 1x per week alleen fytomix/kruidenmix
kijk naar je hond als hij nog honger heeft met de 500gr die je nu geeft zou je hem bv 400gr vlees kunnen geven en 200gr fyto, en de volgende dag 500gr fyto,dat bouwje langzaam af, gewoon naar je hond kijken en probeer te ondekken wat het beste voor hem is, voor de ene is dat en voor de andere is het anders.
Door tieneke
#101028
Zelf zou ik de fyto en bibimix gemengd geven.
In de fyto zit geen tot weinig calorien.
Als je dit een aantal maanden zo geeft lijkt mij dat minder goed dan iedere dag kompleet bibi met fyto erbij.
Ook krijg je minder schommelingen met de bloedsuikerspiegel,dus minder kans op hongeraanvallen.
Wat leuk dat jullie samen zo hebben genoten van de eerste versvleesmaaltijd ;) ;D ;D
Door Bobby
#101040
Pfffff vindt het nu wel moeilijk worden hoor :o want ik wil ook niet dat Bobby er last van krijg.
We hebben de laatste 2 jaar al zoveel met hem meegemaakt of liever gezegd hij heeft al zoveel meegmaakt dat we niet zouden willen dat hij hier ook beroerd van wordt.
Dan denk ik toch maar dat ik het ga mixen.
Weer even stof tot nadenken ;)

Hij ziet er heel tevreden uit en ligt languit in de woonkamer heerlijk in de weg ;D ;D dus volgens mij is het hem prima bevallen het versvlees!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door